نکات مشاوره ای

در عید نوروز چگونه دروس خود را جمع بندی کنیم؟

جمعبندی در عید

در عید نوروز چگونه دروس خود را جمع­ بندی کنیم؟

در عید نوروز چگونه دروس خود را جمع بندی کنیم؟ کدام درسها را بیشتر بخوانیم؟ مباحث جدید را بیشتر بخوانیم یا مطالب قبلی را مرور کنیم؟ چقدر تست بزنیم؟ روزی چند ساعت درس بخوانیم؟ و سوالات بی­شمار دیگری که اگر داوطلب کنکور باشید احتمالا سوال شما هم هست؟

ایام عید فرصت مناسبی برای جمع بندی دروس خوانده شده و کسب آمادگی بیشتر برای آزمون سراسری است. برای اینکه به پاسخ سوالاتتان برسید همراه تیم کنکور آسان است  باشید.

جمع بندی درسها برای کنکور چقدر ضروری است؟

شما در طول سال کتابهای زیادی را برای کنکور می­خوانید و مطالب زیادی را حفظ می­کنید. این مطالب باید حتما تکرار و مرور شوند تا در حافظه شما تثبیت شوند و فراموششان نکنید. برخی از مباحث هم برایتان سخت بوده و موقع مطالعه با خودتان قرار گذاشته بودید بعدا آنها را بخوانید. خب، چه زمانی قرار است مباحث جامانده را یاد بگیرید؟

دوره جمع بندی عید برای مرور آموخته­ های قبلی و برطرف کردن نقاط ضعف شماست. اگر مطلبی را خوانده­اید اما نمی­توانید به تستهای آن پاسخ دهید، پس نحوه درس خواندنتان اصولی نبوده است و نیاز به مرور دارید.

بعضی از مطالب را هم قبلا خوب یاد گرفتید و حتی به­  راحتی به تست هایش جواب می­دادید؛ اما پس از چند ماه مطالب خوانده شده در ذهنتان کم­رنگ شده­اند و نیاز به تکرار دارند تا در جلسه کنکور بتوانید دوباره آنها را به­­یاد بیاورید.

چرا عید نوروز زمان مناسبی برای جمع بندی دروس کنکور است؟

در عید نوروز چگونه دروس خود را جمع بندی کنیم و چرا این دوران برای جمع بندی مناسب است؟

اوج یادگیری دینی با انتشارات گیلنا
ادامه مطلب

از عید نوروز تا آزمون سراسری حدود سه ماه زمان باقیمانده است. این مدت برای جمع بندی دروس خوانده شده مناسب است؛ چون هم شما بخش زیادی از درسها را خوانده ­اید و به نقاط قوت و ضعف خود پی برده­ اید و هم زمان کافی برای برطرف کردن نقاط ضعفتان دارید.

اگر دانش­ آموز هستید در این ایام به مدرسه نمی­روید و وقت بیشتری برای مطالعه دروس دراختیار دارید. بهتر است از فرصت طلایی عید نوروز برای مرور و جمع بندی درسها استفاده کنید.

در عید نوروز چگونه دروس خود را جمع بندی کنیم؟

می­رسیم به این سوال که “در عید نوروز چگونه دروس خود را جمع بندی کنیم؟”

موسسات کنکور روش های مختلفی را برای جمع بندی دروس در ایام عید پیشنهاد می­کنند. مشاوران موسسه اوج یادگیری روش تابلوی نوروزی را برای جمع بندی مطالب در ایام نوروز توصیه می­کنند.

برای جمع بندی به این روش، باید جدولی شامل همه دروسی که قرار است مرور شوند تهیه کنید. می­توانید این برنامه را طبق بودجه­بندی آزمونهای آزمایشی و یا به دلخواه خود تهیه کنید. تمام مباحث را با توجه به نقاط قوت و ضعفتان با رنگ خاصی مشخص کنید. اگر در مبحثی قوی هستید و در آزمونهای آزمایشی به خوبی به تستهای آن پاسخ داده­اید، خانه جدول مربوطه را با رنگ آبی مشخص کنید. این بخشها نیاز به مرور زیادی در ایام عید ندارند.

اگر در مبحثی خوب هستید و فقط می­خواهید بیشتر مسلط شوید آن را با رنگ سبز مشخص کنید.

مباحثی را که قبلا خوانده ­اید اما در آنها کمی مشکل دارید یا ترازتان پایین است با رنگ زرد مشخص کنید تا دوباره بخوانید و رفع اشکال کنید.

نکاتی برای والدین کنکوری ها و وظیفه آن ها
ادامه مطلب

برای اطلاع از اردوی نوروزی انتشارات گیلنا با مشاورین تماس بگیرید.

مباحثی که برایتان بسیار مشکل هستند و یا نیاز به مطالعه بیشتری دارند قرمز کنید تا بدانید باید وقت زیادی را برای آنها درنظر بگیرید.

سپس با توجه به سختی و آسانی هر مبحث، ساعات مطالعه و مرورتان را جلوی هرکدام بنویسید. اگر در آزمون آزمایشی شرکت می­کنید تراز هر مبحث را جلوی آن بنویسید؛ درنتیجه می­توانید کمیت و کیفیت مطالعه خود را بررسی کنید.

این جدول را در جلوی چشمتان نصب کنید و روزانه با توجه به آن، کتابها را مطالعه کنید. شما می­توانید این جدول را خودتان در منزل تهیه کنید؛ اما اگر درست کردن آن برایتان سخت است می­توانید از راهنمایی مشاوران مجموعه اوج یادگیری استفاده کنید.

در عید نوروز چگونه دروس خود را جمع بندی کنیم؟

موسسه اوج یادگیری چه خدمات دیگری برای دوره جمع بندی عید نوروز دارد؟

مجموعه اوج یادگیری برای کمک به داوطلبانی که نگران دوره طلایی عید هستند و می­پرسند “در عید نوروز چگونه دروس خود را جمع بندی کنیم؟” پکیج جمع بندی کنکور را تهیه کرده است.

این پکیجها هم برای دانش ­آموزان پایه دوازدهم و هم برای فارغ  ­التحصیلان در هر سه گروه آزمایشی تجربی، علوم ریاضی و فنی و انسانی مناسب و کاربردی است.

تمام مباحث دروس مهمی مانند ریاضی، فیزیک، زیست و شیمی در این پکیج گنجانده شده است. همچنین فرمول ها در کنار مطالب حفظی و نکات و تکنیک های هر درس در پکیج جمع بندی اوج یادگیری قرار دارند.

این پکیج هم برای یادگیری مفهومی و هم یادگیری تستی مناسب است. داوطلبان سالهای قبل از این پکیج ها استفاده کرده­اند. برای مشاهده نظرات آنها می­توانید به سایت مجموعه مراجعه کنید.

شروع مطالعه و تست زنی برای کنکور در تابستان 1400
ادامه مطلب

اساتیدی مانند استاد سامان مطلبی، مهندس عارف ربیعیان و دکتر وصالی به همراه سایر اساتید با تجربه انتشارات گیلنا در تهیه این پکیج کمک کرده ­اند. نحوه تدریس استادان محترم را می­توانید در اپلیکیشن کنکور آسان است و یا برنامه تلویزیونی اوج یادگیری مشاهده کنید.

مباحث درسی و نکات تستی در لوحهای فشرده مجزا آماده شده­اند و شما می­توانید پس از یادگیری مباحث درسی، به تستهای هر مبحث بپردازید.

علاوه­ براین، موسسه اوج یادگیری اردوی نوروزی تدارک دیده است که درطول تعطیلات عید نوروز ادامه دارد. داوطلبان می­توانند با شرکت در این اردو هم در فضای مناسب و آرامی درس بخوانند و هم از حمایت مشاوران مجموعه استفاده کنند. اساتید مجرب اوج یادگیری هم در این ایام به داوطلبان کمک می­کنند و به سوالاتشان جواب می­دهند.

چطور می­توانیم برای جمع بندی دروس در عید نوروز از مشاوران اوج یادگیری کمک بگیریم؟

همانطورکه گفتیم ایام عید نوروز زمان مناسبی برای مرور و جمع بندی درسهای خوانده شده و رفع اشکال مباحث دشوار است. جمع بندی اصولی و صحیح به آرامش شما کمک می­کند و رسیدن به رتبه و رشته دلخواه را برایتان امکان­پذیر می­کند.

برای رسیدن به پاسخ این سوال که “در عید نوروز چگونه دروس خود را جمع بندی کنیم” و دریافت راهنمایی از مشاوران اوج یادگیری می­توانید به سایت موسسه مراجعه کنید.

همچنین برای تهیه پکیج جمع بندی انتشارات گیلنامی­توانید ازطریق اپلیکیشن آن اقدام کنید و یا با شماره 09121968536 تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

1 دیدگاه در “در عید نوروز چگونه دروس خود را جمع بندی کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *