نکات مشاوره ای

بهترین رشته های انسانی

بهترین رشته های انسانی

و در حال حاضر رشته های انسانی جزو دومین رشته‌های پرطرف‌دار در کشور بوده و هرساله تعداد زیادی متقاضی در آزمون سراسری این رشته شرکت می‌کنند.  این‌موضوع باعث شده تا میزان رقابت در کنکور انسانی تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند. به‌جرات می‌توان گفت که رشته‌های انسانی دارای شغل‌های پردرآمدی هستند و همین موضوع باعث شده تا اکثر افراد برای تحصیل در آن بیشتر ترغیب شوند. در ادامه مطلب از سایت آسان یادگیری با ما همراه باشید تا بهترین رشته‌ های انسانی را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با بهترین رشته‌ های انسانی

همان‌ طور که گفته شد، درحال‌حاضر رشته انسانی جزو رشته‌های پرطرف‌دار بوده و هرساله میزان زیادی  متقاضی در کنکور سراسری این رشته حاضر می‌شوند.رشته انسانی دارای 80 رشته دانشگاهی بوده که در پنج دسته‌بندی قرار می‌گیرند، اما اکثر افراد ترجیح می‌دهند رشته‌های که دارای بازار کار و درآمد بالایی هستند را بشناسند.

می‌توان گفت که درحال‌حاضر پردرآمدترین و بهترین رشته‌ های انسانی  روان‌شناسی، مدیریت و حقوق  است. براساس آمارهایی که وجود دارد، 46  درصد از دانشجویان کل ایران در رشته انسانی تحصیل می‌کنند و در میان آن‌ ها 300  هزار نفر در رشته حقوق و300 هزار نفر نیز در رشته‌ی روان‌شناسی مشغول به تحصیل هستند. این آمار بدین معناست که این رشته ها تا چه حد در میان دانش‌آموزان محبوبیت دارد. در ادامه در مورد هر یک از این رشته‌های انسانی و علوم انسانی توضیحاتی را بیان خواهیم کرد.

رشته روان‌شناسی

از جمله بهترین رشته‌ های انسانی می‌توان به  رشته روان‌شناسی اشاره کرد. در حال‌ حاضر روان‌شناسی جزو5  رشته برتر در دنیا بوده و ارتباط مستقیمی با رفتار و ارتباط انسان‌ها با یکدیگر دارد. علم روان‌شناسی به‌ طور کلی با رفتار انسان در ارتباط بوده و شما باید در مورد آن مطالعات زیادی را انجام دهید، تا بتوانید از این طریق مشکل مراجعه‌کنندگان خود را حل کنید.

حذفیات کنکور تجربی ۱۴۰۲
ادامه مطلب

به دلیل این‌که این روزها روان‌شناسی بسیار کاربردی بوده و روزبه‌روز نیز روابط میان انسان‌ها پیچیده‌تر می‌شود، بنابراین این رشته و جزو پردرآمدترین و بهترین رشته‌های علوم انسانی به شمار می‌رود. کسانی که قصد دارند در رشته روان‌شناسی به تحصیل بپردازند، بایستی در حل مسائل و همچنین تصمیم‌گیری و توانایی بسیار بالایی داشته باشند.

از جمله دیگر خصوصیات این افراد می‌توان به روابط اجتماعی و روحیه‌ای بسیار عالی اشاره کرد. کسانی که فارغ‌التحصیل رشته روان‌شناسی هستند می‌توانند در مرکزهای دولتی مثل نیروی انتظامی، شهرداری، بهزیستی، زندان‌ها، کانون اصلاح تربیت، مهدکودک، بیمارستان، آموزش‌ و پرورش و… به کار مشغول باشند.  یا می‌توانند با دریافت مجوزهای لازم جهت تاسیس یک کلینیک روان‌شناسی اقدام نمایند.در غیر این صورت نیز می توانند  در مراکزی که به نیروی کار روان‌شناس نیاز دارند استخدام‌ شده و به شغل مورد علاقه خود بپردازند.

رشته مدیریت از بهترین رشته های انسانی

یکی دیگر از بهترین رشته‌های انسانی رشته مدیریت بوده و به دلیل نداشتن تنوع در گرایش‌هایی که دارد، باعث شده تا دانش‌آموزان تا حد بسیار زیادی به آن جذب شوند.  در واقع این رشته متشکل از موارد زیر می‌شود:

  • برنامه‌ریزی
  • هدایت و نظارت بر تلاش‌های یک سازمان
  • فرماندهی
  • استفاده درست از منابع جهت رسیدن به اهداف اصلی

امروزه علم مدیریت به شکل چشمگیری گسترش پیدا کرده و در اکثر کشورها برای پیشرفت هر کسب‌وکاری نیاز است. به‌همین خاطر و دانش‌آموزان علاقه زیادی به تحصیل در رشته مدیریت دارند. این رشته‌ی انسانی در دوره کارشناسی گرایش‌های بسیار متنوعی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به مدیریت صنعتی، بازرگانی، مدیریت دولتی، سازمانی، بازاریابی، گردشگری، مدیریت بیمه، مدیریت استراتژیک، بانک‌داری و… اشاره کرد.

 مشاوره رایگان تلفنی با یادگیری آسان
ادامه مطلب

شما باید برای تحصیل در رشته مدیریت حتما در درس‌های آمار، ریاضی، اقتصاد و همچنین زبان انگلیسی مهارت بالایی داشته باشید. همچنین درک ذهن استراتژیک و درک بالا در زمینه در حوزه امور مالی نیز برای رشته مدیریت الزامی است. از جمله دیگر ویژگی‌های افرادی که در رشته مدیریت به تحصیل می‌پردازند می‌توان به اعتمادبه‌نفس بالا، روابط اجتماعی خوب، توانایی تجزیه‌ و تحلیل و  ذهن استراتژیک اشاره کرد. افرادی که در رشته مدیریت فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند در سازمان‌های دولتی، عمومی و یا خدماتی به کار مشغول شده و درآمد نسبتاً خوبی داشته باشند.

بهترین رشته های انسانی

 

رشته حقوق

رشته حقوق نیز جزء رشته‌های پرطرف‌دار علوم انسانی بوده و دانش‌آموزان زیادی به آن علاقه دارند. در واقع هدف اصلی از وجود این رشته پرورش افراد متخصص و مجربی است که بتواند در حوزه قضاوت وکالت و مشاوره حقوقی به دیگران کمک کنند. کسانی که می‌خواهند در رشته حقوق فارغ‌التحصیل شوند و کار کنند، بایستی دارای فن بیان بسیار قوی بوده و بتوانند ارتباط خوبی با دیگر افراد برقرار کنند. شما می‌توانید  برای یادگیری آسان دروس رشته‌ی انسانی از محصولات اوج یادگیری استفاده کرده و خیلی راحت‌تر به هدفی که در پیش رو دارید برسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *