نکات مشاوره ای

برنامه ریزی مطالعه ی کنکور چگونه باشد؟

برنامه ریزی مطالعه ی کنکور چگونه باشد؟

برنامه ریزی مطالعه ی کنکور چگونه باشد؟ مطالعه بدون برنامه ریزی هیچ معنی ندارد، مثل این است که چشم بسته باشید! بنابراین، برای به دست آوردن نتیجه ای عالی و رسیدن به اهداف خود، باید برنامه ای مطمئن داشته باشیم تا از زمان خود بیشترین استفاده را ببریم.

 

برنامه ریزی کنکور بر اساس اصول است، راه را برای موضوع مورد نظر و طبقه بندی هموار می کند و زندگی شما را در هر ثانیه تنظیم می کند. بسیاری از کنکوری ها این را می دانند اما نمی توانند برنامه ریزی اصولی مناسبی برای خود داشته باشند،

بنابراین بیشتر روز را در سردرگمی می گذرانند. اگر شما برای موفقیت در آزمون ورودی، برنامه ریزی داشته باشید بهتر می توانید درس بخوانید. برنامه ریزی مطالعه ی کنکور چگونه باشد؟

تعادل در برنامه ریزی

یکی از مهم تریم کار ها در برنامه ریزی شما تعادل است. تعادل در دروس.شما باید مطالب چندین دروس مختلف را بیاموزید و آنها را در یک امتحان 4  ساعته سریع بیابید. همه دروس ها برای برنامه ریزی کنکور مهم هستند.

برای سفارش محصولات یادگیری آسان با شماره های سایت تماس بگیرین

هیچ دروسی نباید حذف شود هرگز تمام وقت خود را صرف یک درس در طول روز نکنید. شما باید همه دروس را به صورت موازی انجام دهید. برنامه درسی خود را تنظیم کنید. برنامه ریزی مطالعه ی کنکور چگونه باشد؟

تاکنون ما اصل تنوع را مطرح کرده ایم، اکنون باید تعادل را بررسی کنیم، به طور کلی، ضریب دروس اختصاصی سه برابر بیشتر از دروس های عمومی است، هنگام برنامه ریزی برای کنکور، حدود 3  یا 4  درس ویژه و 2  درس عمومی باید به مدت یک روز در برنامه گنجانده شود.

10 نکته ی بهداشت و روان برای آرامش بیشتر زندگی شما
ادامه مطلب

در یک برنامه ایده آل، بسته به هدف دانش آموز، دوره ها باید روزانه مطالعه شوند و به طور روزانه در برنامه گنجانده شوند. برنامه ریزی مطالعه ی کنکور چگونه باشد؟

نت برداری کنید و آن ها را مرور کنید:

برای درس خواندن گفتیم حتما نت برداری کنید این نت برداری ها بسیار برای شما میتواند خوب باشد و به شما کمک کند در زمان حال حاضر بهترین منبعی که می‌توانید برای مرور مباحث مختلف از هر درسی استفاده کنید همان خلاصه‌ها و یادداشت‌هایی هستند که در حین مطالعه در طول سال تحصیلی برداشته ‌ایم.

ساعت خواب

یکی از مهمترین کاری که به غیر از درس خواندن باید انجام دهید خوابیدن است. کنکور به این معنی نیست که شبانه روز درس بخوانید بلکه باید خوب بخوابید زیرا خواب کافی برای یک کنکور و تأثیر آن بر کیفیت مطالعه و سبک زندگی آن شخص در هنگام کنکور است.

اکثر داوطلبان این مشکل را دارند که نمی توانند به تنهایی بخوابند و بیدار شوند، که این امر می تواند منجر به عدم توانایی عملکرد خوب آنها در طول روز شود.

برای سفارش محصولات انتشارات گیلنا با شماره های سایت تماس بگیرین

آنها همچنین می توانند در طول روز از کمبود خواب شبانه احساس خستگی کنند و ممکن است به هیچ وجه نتوانند روی مطالعه تمرکز کنند و ممکن است چندین ساعت در طول روز بخوابند و نتوانند برنامه نویسی را کامل کنند.

برخی از افراد خواب خود را مطابق با سلیقه شخصی تنظیم می کنند، به عنوان مثال تا سه صبح بیدار می مانند و حوالی ساعت ده یا یازده صبح بیدار می شوند ،

برای سفارش محصولات کنکور آسان است با شماره های سایت تماس بگیرین

برخی دیگر زود و خیلی زود شب می خوابند. به همین ترتیب گروه های دیگری نیز هستند که به طور کلی هر بار که به خواب می روند و هر زمان که بتوانند بیدار می شوند.

این نظر در مورد همه با یک دیدگاه مشترک قضاوت و اظهارنظر نمی کند ، اما وقتی نوبت به آزمون کنکور می رسد ، وضعیتی برای همه داوطلبان یکسان است و آنها را در یک وضعیت قرار می دهد.

برای سفارش محصولات اوج یادگیری با شماره های سایت تماس بگیرین برنامه ریزی مطالعه ی کنکور چگونه باشد؟

لغو مصوبه شورای عالی فرهنگی
ادامه مطلب

1_ برنامه ریزی کوتان مدت

برنامه ریزی کوتاه مدت می تواند در واقع نوعی برنامه ریزی مثلا 1 ماهه یا 3 ماهه می باشد. همانطور که از نامش پیداست، برنامه ریزی کوتاه مدت باید در طی چند ساعت تا چند روز انجام شود.

و حداکثر هفته ای برنامه ریزی کنید. هدف از این نوع برنامه ریزی این است که دانش آموزان در کوتاه مدت بتوانند به خوبی درس های خود را بخوانند. زیرا کنکور به نوعی است که باید گاماس گاماس پیش رفت.

اهداف کوتاه مدت چیزی است که ما می خواهیم در آینده نزدیک به آن برسیم، که ممکن است هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد.

برای شروع این نوع برنامه ریزی می تواند خوب باشد زیرا می توانید خودتان را بار اول بسنجید. برنامه ریزی کوتاه مدت از این جهت کاربردی است.

2_ برنامه ریزی میان مدت

برنامه ریزی میان مدت به این معنی است که برنامه تحصیلی باید ماهانه، حتی 6  ماه برنامه ریزی شود. هدف از این نوع برنامه ریزی این است که  فرصتی را برای داوطلبان ارائه می دهد.

دانش آموزان باید بتوانند با این روش ها آینده نه چندان نزدیک خود را در برنامه تحصیلی خود پیش بینی کنند. در واقع این خود دانش آموزان هستند که مشخص می کنند در 6 ماه آینده قرار است چه درسی را بخوانند.

برای سفارش محصولات استاد احمدی با شماره های سایت تماس بگیرین

یکی دیگر از روش های برنامه ریزی به گفته ی یادگیری آسان برای شما می تواند برنامه ریزی میان مدت باشد. برنامه ریزی مطالعه ی کنکور چگونه باشد؟

3_ برنامه ریزی بلند مدت

برنامه ریزی بلند مدت بدین معناست که دانش آموزان اهداف خود را در طول یک سال یا چند سال تعیین کرده و بر اساس آن برنامه ریزی می کنند. در برنامه ریزی بلند مدت، معمولاً یک هدف بسیار بزرگ در پایان برنامه وجود دارد، که باید نتیجه کار شخص باشد.

این هدف در واقع یک جور هدف کلی نامیده می شود، به عنوان مثال دانش آموز تعیین می کند که در سال آینده کدام دروس های تحصیلی را مطالعه کند یا در چه مقطعی و در چند سال آینده می خواهد کدام رشته تحصیلی را انتخاب کند.

برای سفارش محصولات عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین

نتیجه گیری

یکی از مهم ترین روش ها در درس خواندن و مطالعه ی صحیح، برنامه ریزی برای کنکور است که باید به آن بسیار توجه داشته باشید. برای اینکه بتوانید دوران کنکور را پشت سر بگذارید بهتر است روش های مناسبی را در نظر بگیرید.

برنامه ریزی لازمه ی زندگی است، بهتر است برنامه ریزی را به مشاور خود بسپارید تا بارعایت یک سری مسائل به شما کمک هایی در زمینه ی درس خواندن داشته باشد. بهترین روش در برنامه ریزی، برنامه ریزی درست بستگی به توان دانش آموز دارد.برنامه ریزی مطالعه ی کنکور چگونه باشد؟

برای سفارش محصولات امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرین

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *