نکات مشاوره ای

نکاتی برای والدین کنکوری ها و وظیفه آن ها

نکاتی برای والدین کنکوری ها و وظیفه آن ها

والدین کنکوری ها همواره در این شرایط باید در کنار فرزندان خود باشند و به با آن ها انگیزه و امید دهند. والدین وظایف متنوعی برعهده دارند و یکی از وظایف آن ها انتخاب مدرسه مناسب برای فرزندان خود است. مدرسه مناسب نقش بسیار مهمی در نتیجه و انگیزه فرد کنکوری دارد.

والدین باید با فرزندان خود صحبت کنند تا استرس فرزندان کاهش یابد و فرزند بدانند که پدر مادر وی همواره به او توجه می کنند. دقت کنید که استرس ها و فشار روحی و روانی شدیدی به فرد کنکوری وارد می شود به همین دلیل والدین باید حساسیت های روانی و روحیه فرزندان خود را بشناسد و با ملایمت با آن ها رفتار کنند.

والدین وظیفه دارند شرایط مطالعه را برای فرزندان خود فراهم کنند و اتاقی با نور کافی در مکانی آرام برای فرزندان خود فراهم کنند.

هر چیزی که والدین کنکوری باید بدانند

قبولی در دانشگاه معتبر و رشته عالی یکی از آرزوهای همه داوطلبان کنکور و خانواده های آنان است. بنابراین اگر فرد داوطلب نتواند در آزمون کنکور رتبه قبولی را کسب کند مطمئناً ضربات روحی و روانی شدیدی به آن وارد می شود و ممکن است افسرده و گوشه گیر شود.

برای تهیه دوره های آموزشی اوج یادگیری با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

به همین دلیل والدین کنکوری ها باید نسبت به این موضوع حساس باشند وبه فرزندان خود کمک کنند. فرد داوطلب برای شرکت در آزمون سراسری و پذیرفته شدن در این آزمون باید به کلاس های تقویتی، کلاس های آمادگی برود و در کنار آن باید هزینه های بسیار سنگینی برای خرید بسته های آموزشی، کتاب ها و جزوات درسی و کتاب های تستی، خرید پکیج های مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور بپردازد، والدین باید از لحاظ مالی و احساسی پشتیبان فرزند خود باشند و در این برهه به فرزندان خود کمک کنند تا آزمون سراسری را پشت سر بگذارد و با موفقیت وارد دانشگاه مورد نظر خود شود. والدین کنکوری ها نباید رفتار نامناسب و ناراحت کننده داشته باشند.

گام اول تدریس استاد مسعودی
ادامه مطلب

راهنمای والدین کنکوری

والدین کنکوری ها نباید نسبت به درس خواندن فرزندان خود بیش از حد سخت گیری پکنند، زیرا سخت گیری بیش از حد سبب می شود فرزندان انگیزه خود را برای درس خواندن از دست بدهند. بنابراین بیش از حد پیگیری برنامه درسی فرزندان خود نباشید و به آن ها هیچ استرسی وارد نکنید.

یکی از آسیب های جدی که به داوطلبان در این برهه زمان می خورد مقایسه خانواده و والدین آن ها می باشد. والدین کنکوری ها نباید فرزند خود را با دیگر اقوام و آشنایان مقایسه کنند، زیرا این کار باعث تخریب فرزندان و تنفر و بیزاری از درس خواندن می شود.

به هیچ عنوان فرزندان خود را مسخره نکنید، وقتی فرزندان تحقیر شوند انگیزه خود را برای درس خواندن از دست می دهند و حتی اعتماد به نفس و عزت نفس آن ها کاهش می یابد و این عامل می تواند بر روی نتیجه کنکور تاثیر منفی بگذارد. والدین باید واقع گرا باشند و به فرزند خود اعتماد به نفس و انگیزه برای درس خواندن و پیشرفت بدهند.

اشتباهات خانواده در مورد داوطلب کنکور

یکی از اشتباهات بزرگ والدین کنکوری ها این است که فرزند خود را سرزنش می کنند و دائماً به ان ها امر و نهی می کنند. سرزنش کردن والدین و امر و نهی کردن آنان به داوطلبان کنکور سبب می شود تا انگیزه و رغبت فرزندان در رسیدن به موفقیت کاهش یابد و به وی ضربات روحی شدیدی وارد شود. متاسفانه بسیاری از خانواده ها فرزند خود را با افراد دیگر مقایسه می کنند و دائماً کارهای اشتباه آنان و نحوه درس خواندن فرزندان خود را به سخره می گیرند.

تفاوت بین دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر رجایی
ادامه مطلب

توجه کنید که این عمل تاثیرات و بار منفی بسیار زیادی بر روی داوطلبان کنکور می گذارد و می تواند تا حد بسیار زیادی بر روی نتیجه کنکور تاثیر منفی بگذارد. توجه کنید نحوه درس خواندن و معیارهای هر فردی با هم متفاوت است و هر شخصی تفکر و علایق مختلفی دارد. مقایسه کردن تاثیر منفی بر روی اعتماد به نفس داوطلب کنکور می گذارد.

سخن پایانی

آزمون کنکور سخت ترین آزمون برای ورود به دانشگاه است و بیشتر داوطلبان کنکور در سال کنکور دچار مشکلات روحی و تنش های روانی می شوند. خانواده های داوطلبان کنکور باید در سال کنکور پشتیبان و حمایتگر داوطلبان باشند و هیچ چیزی برای آن ها کم نگذارند.

قبول شدن در آزمون کنکور سراسری برای همه افراد اهمیت و اولویت دارد، بنابراین باید در شرایط مناسبی قرار بگیرند تا بتوانند مطالعات کافی داشته باشند. تغذیه و خواب مناسب و کافی از دیگر وظایف والدین است و باید به تغذیه فرزندان خود اهمیت دهند و غذا های مقوی و مغذی برای آن ها فراهم بیاورند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *