نکات مشاوره ای

روش های مقابله با تنبلی در زمان کنکور 

مقابله با تنبلی در دوران کنکور

روش های مقابله با تنبلی در زمان کنکور 

یکی از روش ها برای مقابله با تنبلی در دوران کنکور این است که کارهای خود را اولویت بندی کنید. یک برنامه برای اولویت بندی کارهای خود تنظیم کنید و در آن ابتدا کارهایی که فوری و مهم هستند را بنویسید و بعد کارهای غیر فوری را یادداشت کنید تا بتوانید در زمان مشخص آن ها را انجام دهید.

در مرحله بعد باید کارهای که مهم و فوری نیستند را حذف کنید تا به کارهای فوری شما مانند مطالعه کردن درس لطمه وارد نشود.

برای مقابله با تنبلی می توانید در آخر روز کارهایی که در طول روز انجام می داده اید را در یک کاغذ بنویسید و سود زیان آن ها را محاسبه کنید این طور می توانید تشخیص دهید چه کارهایی سبب شده اند تا وقت شما هدر رود.

روش های مقابله با تنبلی در زمان کنکور

دلایل ایجاد تنبلی در زمان کنکور

یکی از دلایل تنبلی در دوران کنکور این است که فرد از مواجه شدن با مشکلات می ترسد. در بسیاری از مواقع خواندن مطالب، جمع بندی، خلاصه نویسی، تست زنی ، دوره کردن، برنامه ریزی کردن برای یک فرد سخت است و یک ترس کاذب در دلش به وجود می آید که می تواند عاملی برای تنبلی در کنکور باشد.

داوطلب از نرسیدن به نتایج دلخواه خود ترس دارد به همین دلیل ممکن است مطالعه کردن را به عقب بیندازد تا جایی که در اواسط دوره مطالعه از این کار پشیمان شود و به خود بگوید کاش از چند ماه پیش درس می خواندم و استرس و اضطراب در وی ایجاد شود که موجب می شود خواندن را به تعویق بیندازد. یادتان باشد برای مقابله با تنبلی در دوران کنکور باید انگیزه خود را افزایش دهید.

10 راهکار ساده برای وقتی که اضطراب دارید
ادامه مطلب

پیشگیری از تنبلی در سال کنکور

یکی از راهکارها برای مقابله با تنبلی در دوران کنکور این است که دنبال دلیل تنبلی خود باشید. نداشتن اعتماد به نفس موجب ایجاد مشکلات روحی مانند افسردگی می شود. بنابراین همه انسان ها نیاز دارند در طی مراحل زندگی خود پاداش دریافت کنند تا انگیزه آن ها افزایش یابد.

شما می توانید برای افزایش اعتماد بنفس و انگیزه خود برای خود یک پاداشی مانند خرید شیرینی یا خرید کتاب مورد علاقه در نظر بگیرید. ترس، خستگی، استرس، بی علاقگی را از خودتان دور کنید و با دور کردن افکار منفی افکار خود را مثبت کنید و به خودتان ایمان داشته باشید.

پس سعی کنید انرژی خود را افزایش دهید و مطابق با برنامه کنکور پیش بروید. پس یک برنامه ریزی خوب برای کنکور داشته باشید تا انگیزه شما افزایش یابد.

پیشگیری از تنبلی در سال کنکور

راهکار کلیدی برای مقابله با تنبلی

برای مقابله با تنبلی در دوران کنکور در ابتدا افکار منفی مانند عدم موفقیت در کنکور را از خود دور کنید و به جای آن افکار مثبت مانند موفقیت در کنکور و رسیدن به اهداف را در ذهن خود ایجاد کنید.

مطمئنا خواندن حجم زیادی از کتاب برای داوطلبان کنکور دشوار است، بنابراین شما باید در کنار درس خواندن فعالیت های نشاط آور انجام دهید تا خستگی و بی حوصلگی شما در طول روز از بین برود.

یک برنامه مشخص و کاملی داشته باشید و سعی کنید در طول روز مطابق با برنامه عمل کنید. مطمئناً یک برنامه ریزی عالی می تواند شما را در رسیدن به اهدافتان کمک کند. برنامه خود را به نحوی بچینید که خارج از توان شما نباشد.

تاثیر مطالعه بر موفقیت در کنکور سراسری
ادامه مطلب

به اینکه چند کتاب را خوانده اید یا چه حجم از کتاب را مطالعه کرده اید فکر نکنید به این فکر کنید که تا الان عملکرد شما عالی بوده است.

یاداوری: همچنین شما میتوانید برای سفارش محضولات بر روی یادگیری اسان کلیک نموده وسفارش خودر را ثبت کنید.

روش های مقابله با تنبلی در زمان کنکور 1

سخن پایانی

تنبل شدن داوطلبان در دوران کنکور می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که می توان به عدم برنامه ریزی صحیح یا نداشتن اعتماد به نفس اشاره کرد. برای مقابله با تنبلی در دوران کنکور باید ترس ها و اضطراب را از داوطلبان کنکور دور کرد و به جای آن به داوطلبان انگیزه داد.

نداشتن انگیزه عامل خطرناک برای عدم موفقیت در کنکور است. بنابراین در هنگام برنامه ریزی برای خواندن تمامی دروس در کنکور باید هدف خود را مشخص کنید و مطابق با هدف خود پیش بروید تا انگیزه شما افزایش یابد.

به این نکته توجه کنید که لازم نیست به سختی درس بخوانید شما می توانید کارهای روزمره خود را انجام دهید و در کنار آن به شکل مفید درس های خود را مطالعه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *