نکات مشاوره ای

راه های افزایش انگیزه در دوران کنکور

افزایش انگیزه در دوران کنکور

یکی از راه های افزایش انگیزه در دوران کنکور، محیط مطالعه مناسب است. همان طور که می دانیم محیط مطالعه باعث افزایش انرژی در داوطلبان کنکور می شود به همین دلیل بهتر است محیط به نحوی باشد که داوطلب کنکور را ملزم به درس خواندن و مطالعه کردن کند.

مکان مناسب برای مطالعه باید دارای رنگ های شاد و جملات انگیزشی باشد تا به افزایش انرژی و انگیزه داوطلب کمک کند. محیط مطالعه ی خود را متناسب با سلیقه خود تنظیم کنید. محیط مطالعه شما باید باعث افزایش شور و علاقه در شما شده و به شما در مطالعه بیشتر کمک کند.

راه های زیادی برای افزایش انگیزه وجود دارد که یکی از همین راه ها محیط مطالعه مناسب است. اما لازم نیست که یک محیط رویایی برای مطالعه در نظر بگیرید بلکه ذهنیت خود از اتاق مطالعه باید مثبت و تاثیرگذار باشد.

تاثیر انگیزه در موفق شدن کنکور

موفقیت در کنکور به دنبال درس خواندن اتفاق می افتد اما باید بدانید چیزی که باعث ایجاد هدف و موفقیت در کنکور می شود انگیزه است.

انگیزه یک محرک انسان ها در انجام دادن فعالیت ها برای رسیدن به هدف است. با داشتن انگیزه انسان ها می توانند به همه رویاها و هدف های خود برسند. برای کسب موفقیت در کنکور باید یک هدف و انگیزه برای خود تعیین کنید تا با آن انگیزه به هدفتان برسید.

بیشتر داوطلبان نسبت به این موضوع که دست و دلشان به درس خواندن نمی رود شاکی هستند. اما باید بدانید که نداشتن انگیزه در دوران کنکور باعث به وجود آمدن چنین موضوعی می شود. نبود انگیزه در داوطلب کنکور داوطلب را از مطالعه بازداشته او را از ادامه مسیر ناامید می کند. نوشتن انگیزه برای مطالعه و آماده شدن برای کنکور موفقیت را به دنبال ندارد. هرچقدر انگیزه در داوطلب کنکور بیشتر باشد تلاش او برای ادامه مسیر بیشتر خواهد شد.

برنامه ریزی تحصیلی برای کنکور 1401
ادامه مطلب

یادگیری آسان به شما کمک میکند که یک نتیجه خوب در کنکور خود داشته باشید.

بهترین کارها برای ایجاد انگیزه

یکی از کارها برای ایجاد انگیزه در دوران کنکور تعیین هدف است. همانطور که می دانیم منشأ رفتارهای انسان سه عنصر نیاز و هدف و انگیزه است. همه انسان ها در زندگی خود هدفی دارند و همواره به دنبال برآورده کردن آن هدف هستند.

بیشتر انسان ها در ادامه مسیر خسته شده و هدف خود را کنار می گذارند اما اغلب آنها به مسیر ادامه داده و به هدف و آرمان خود می رسند. به عنوان مثال وقتی احساس عطش و تشنگی می کنیم سراسیمه به دنبال آب و رفع عطش هستیم چرا که نیاز به آب داریم و کمبود آب در بدن ما موجب ایجاد انگیزه برای رفع تشنگی شده است و هدف ما همان آب است.

اگر به دنبال افزایش انگیزه مطالعه کردن هستید باید هدف خود را از مطالعه مشخص کنید. دومین راهکار برای ایجاد انگیزه زبان گردانی است. زبان جزوه ها و کتاب ها عمومی است و شما برای راحت تر کردن مطالب می توانید آن را به زبان خود برگردانید.

انگیزه رمز موفقیت رتبه برترها

انگیزه در دوران کنکور، موجب موفقیت داوطلبان برتر کنکور شده است. در ماه ها و هفته های آخر کنکور همه افرادی که قبلاً مطالعه خوبی داشتند یا افرادی که مطالعه نداشتند تمام تلاش و کوشش خود را برای افزایش مطالعه می کنند.

در این هفته ها داوطلبان آماده و پر انرژی برای مطالعه دروس هستند. به این هفته ها ، هفته های های گذار می گویند و بیشتر داوطلبان باید تا حد ممکن درس خوانده و به جمع بندی بپردازند، چرا این هفته بسیار سرنوشت ساز هستند. در این دوره اصلاً نباید ناامید شده و دست از ادامه دادن بکشید. انگیزه یکی از رمزهای موفقیت افرادی است که توانسته اند رتبه های خوبی در کنکور کسب کنند. در حقیقت انگیزه باعث افزایش توان و انرژی آنها برای مطالعه کردن شده است.

برنامه ریزی در سه ماه تابستان برای کنکور1401
ادامه مطلب

سخن پایانی

انگیزه در دوران کنکور، سبب موفقیت در کنکور می شود چرا که انگیزه باعث ایجاد انرژی و توان داوطلبان کنکور برای بیشتر مطالعه کردن است.

برای افزایش انگیزه در دوران کنکور، راه حل های زیادی وجود دارد به عنوان مثال شما می توانید برای افزایش انگیزه یک محیط مطالعه مناسب و مطابق با سلیقه خود درست کنید در این صورت علاقه شما به درس خواندن بیشتر می شود.

در حقیقت تاثیر انگیزه در موفقیت کنکور بسیار بالا است به طوری که یکی از رمزهای موفقیت رتبه برتر ها انگیزه و هدف می باشد. هرقدر انگیزه و هدف شما قوی تر باشد توان و انرژی شما برای ادامه دادن به مسیر در دوران کنکور بیشتر می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *