نکات مشاوره ای

تند خوانی در کنکور

تند خوانی در کنکور

در این مقاله می خواهیم به تند خوانی در کنکور پی ببریم،شیوه های متعدد و مختلفی برای مطالعه دروس در کنکور وجود دارد که هر دانش آموزی با توجه به نیاز خود یک شیوه را انتخاب نموده و از آن بهره می برد. یکی از این تکنیک و شیوه ها تند خوانی در کنکور می باشد که یک راه حل موثر برای مطالعه دروس می باشد و می تواند زمان بسیاری را ذخیره نماید. در واقع با مطالعه سریع مطالب و با یک نگاه کلی خواهید فهمید مبحث در رابطه با چه موضوعی است.

ولیکن این نکته را برای شما خاطر نشان کنیم که به هیچ عنوان نمی توان با تند خوانی مطالب را به صورت کامل یاد گرفت و به تسلط رسید. از اینرو نمی توان آن را به جای مطالعه معمولی قرار داد. بلکه شیوه ی است برای یادگیری آسان مطالب و داشتن یک دید کلی. تنها کاری که بایست انجام دهید این است که تمرین و تکرار را فراموش نکنید. در این مطلب از آسان یادگیری تمایل داریم تا در رابطه با تند خوانی در کنکور به صورت کوتاه ولیکن مفید گفتگو نماییم. در نتیجه اگر به دنبال آشنایی بیشتر با مهارت تند خوانی و کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه هستید همراه ما باشید.

برای تسلط بر روی مهارت تند خوانی در کنکور اغلب چگونه یک متن را مطالعه می کنید

 

لزوم یادگیری تکنیک تند خوانی در کنکور قبل از شروع جمع بندی

بسیاری از داوطلبان بر این باور هستند تکنیک تند خوانی مختص به دوران جمع بندی و مرور دروس می باشد. ولیکن ما در یادگیری آسان بهترین توصیه را برای شما داریم بهتر است که از ابتدا تکنیک تند خوانی را فرا بگیرید و در هنگام مطالعه دروس تمرین کنید در این صورت از اتلاف زمان خود جلوگیری خواهید کرد. بسیاری از افراد در زمان مطالعه وسواس بسیاری به خرج منی دهند و عموماً این موضوع با اتلاف وقت و کند خوانی را به همراه دارد. ولیکن بایست بدانید که نباید دچار اشتباه شوید و این موضوع را نشان از مطالعه عمیق و اصولی بدانید. با استفاده درست از تکنیک تندخوانی نه تنها در زمان خود صرفه جوی خواهید نمود بلکه مطالب را نیز به خوبی فرا خواهید گرفت.

برنامه ریزی در سه ماه تابستان برای کنکور1401
ادامه مطلب

 

مزایای تند خوانی در کنکور

جلوگیری از حواس پرتی و یا عدم تمرکز

هنگامی که شما دچار وسواس در مطالعه می شوید در این صورت تمرکز خود را از دست خواهید داد و در نهایت حواس پرتی را به دنبال خواهد داشت. فک کنید که به آرامی و به صورت کند در حال مطالعه درس  زیست هستید در این صورت به احتمال بسیار به حرف دیگران توجه کرده و یا خوراکی میل خواهید کرد. ولیکن در تند خوانی شما مجبور هستید که تمرکز خود را بگذارید تا یک مطلب را سریع و در زمان کوتاهی مطالعه کنید.

مزایای تند خوانی در کنکور

افزایش انگیزه و علاقه نسبت به مطالعه

به احتمال بسیار برای خود شما نیز پیش آمده است ک با اشتیاق فراوان شروع به مطالعه درسی نموده اید ولیکن بعد از مدتی از مطالعه دست برداشته اید و احساس خستگی کرده اید. این موضوع دلیل ندارد جزء کند خوانی که در نهایت سبب می گردد علاقه خود را به مطالعه از دست دهید.

جلوگیری از خستگی

یکی از قابلیت های که تند خوانی به همراه دارد از ایجاد خستگی جلوگیری می نماید. زمانی که مطالعه را کش دهید احساس خستگی و خواب آلودگی در شما شکل خواهد گرفت  و تمایل شدیدی به دراز کشیدن خواهید داشت و منجر خواهد شد که خوابتان بیاید.

صرفه جویی در وقت

این مورد اصلی ترین مزیت  تند خوانی به شمار می رود به این صورت که دیگر وقت اضافه ی را برای مطالعه دروس اختصاص نخواهید داد. بلکه با بکارگیری تکنیک تند خوانی سرعت خود را در مطالعه تا شش برابر  افزایش دهید. در کنار آن علاقه، پشتکار و انگیزه شما را نیز افزایش خواهد داد.

پایبندی به برنامه درسی
ادامه مطلب

صرفه جویی در وقت

کلام پایانی

در این مطلب از یادگیری آسان ما به شما نشان دادیم که چگونه می توانید با تند خوانی در کنکور به اوج یادگیری برسید و این مهارت را کسب کنید. تند خوانی یک شیوه کارآمد و موثر می باشد که به خوبی می تواند سبب پیشرفت شما شود و شما را از داوطلبان دیگر جلو بیندازد. در واقع تند خوانی یک شیوه موثر برای افزایش تمرکز و یادگیری آسان مطالب به شیوه کار آمد می باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *