نکات مشاوره ای

بودجه بندی روانشناسی کنکور

بودجه بندی روانشناسی کنکور

بودجه بندی روانشناسی کنکور

بودجه بندی روانشناسی کنکور در هر سال، توجه بیشتری به برخی از مباحث درس روانشناسی می کند. اگر داوطلبان از این مباحث و بودجه بندی مطلع باشند، می توانند در برنامه ریزی و آمادگی بهتر خود برای آزمون عمل کنند و در زمان جمع بندی نیز کمتر وقت صرف مرور مباحث دیگر کنند. اطلاع از بارم بندی سوالات روانشناسی در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ به داوطلبان کمک بزرگی می کند.تا پایان مقاله با کنکور آسان است همراه باشید.

سوالات مختلفی از بخش های مختلف کتاب روانشناسی که سازمان سنجش به عنوان منابع کنکور اعلام کرده است، هر سال طراحی می شوند. بودجه بندی روانشناسی به این معنا است که هر سال تعدادی سوال از هریک از مباحث درسی در آزمون قرار می گیرد و نشان می دهد کدام مباحث مورد توجه طراحان سوال کنکور بوده اند و کدام مباحث اهمیت کمتری در آزمون داشته اند.

با توجه به تغییراتی که در کنکور سراسری ایجاد شده است، بسیاری از داوطلبان با ابهامات زیادی درباره این موضوع مواجه هستند. آن ها به دنبال پاسخ به سوالاتی هستند مانند آیا تعداد سوالات درس روانشناسی تغییر کرده است و مباحث و فصل های مهم درس روانشناسی کدام هستند. در ادامه، بودجه بندی درس روانشناسی کنکور انسانی سال ۱۴۰۳ و سال های قبل از آن به همراه بارم بندی سوالات درس روانشناسی در کنکور انسانی بررسی می شود.

بودجه بندی درس روانشناسی کنکور انسانی سال ۱۴۰۳

 

اپلیکیشن کنکور آسان است
ادامه مطلب

درس روانشناسی یکی از دروس رشته انسانی است و در کنکور سراسری انسانی ۱۲ سوال به این درس اختصاص داده می شود. داوطلبان برای پاسخگویی به این سوالات حدود ۱۰ دقیقه زمان دارند. تحلیل کنکور انسانی نشان می دهد که سوالات این بخش به سمت مفهومی شدن درحال حرکت هستند. بودجه بندی درس روانشناسی کنکور انسانی سال ۱۴۰۳ و سال های اخدر کنکور سراسری ایران، بودجه بندی درس روانشناسی برای هر سال ممکن است متفاوت باشد و بسته به سیاست ها و تصمیمات آزمون سازمان سنجش تعیین می شود. از طرفی، من از تاریخ برگزاری کنکور سال ۱۴۰۳ آگاه نیستم، زیرا اطلاعاتم تا سال ۲۰۲۱ محدود است.

 

با این حال، در کنکور سراسری روانشناسی، معمولاً بخش های مختلفی از کتاب درسی روانشناسی برای سوالات آزمون استفاده می شود. موضوعاتی که در برنامه درسی روانشناسی قرار دارند، ممکن است شامل مباحثی مانند روانشناسی شناختی، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی تربیتی، روانشناسی عمومی و مباحث دیگر باشد. بودجه بندی درس روانشناسی به طور کلی نشان می دهد کدام مباحث و بخش ها در آزمون بیشترین توجه را به خود جلب کرده اند.

 

برای بهترین برنامه ریزی و آمادگی برای آزمون روانشناسی در کنکور، بهتر است داوطلبان مطالعه جامعی از کتاب درسی روانشناسی داشته باشند و تمرکز بیشتری روی مباحث و بخش هایی بگذارند که در بودجه بندی و سوالات گذشته آزمون ها مهم تلقی شده اند. همچنین، حل سوالات نمونه و آزمون های گذشته نیز می تواند به داوطلبان کمک کند تا با ساختار و نوع سوالات روانشناسی کنکور آشنا شوند و تجربه کافی را در پاسخگویی به سوالات مختلف کسب کنند.

روش های یادگیری بهتر درس و تقویت ذهن
ادامه مطلب
بودجه بندی روانشناسی کنکور

بارم بندی روانشناسی کنکور ۱۴۰۳:

 

در کنکور سال ۱۴۰۳، بارم بندی سوالات درس روانشناسی به صورت ضرایب انجام نمی شود. بارم بندی در اینجا به معنای تعیین ضرایب درس روانشناسی در آزمون کنکور است. بارم بندی ارتباطی با نمره ندارد و باید توجه شود که این بارم بندی بیشتر برای آزمون های نهایی مناسب است و نه برای کنکور. زیرا در هر سال، ضرایب درس روانشناسی، تعداد سوالات و زمان پاسخگویی ممکن است متفاوت باشد. در ادامه، بارم بندی یا ضرایب دروس روانشناسی کنکور ۱۴۰۳ را ارائه خواهیم داد.

 

ضریب درس روانشناسی:

انسانی کنکور: ۲

 

دغدغه های بسیاری از داوطلبان آزمون سراسری این است که چگونه برنامه ریزی کنند تا در کنکور ۱۴۰۳ موفقیت بیشتری داشته باشند. در واقع، برای برنامه ریزی درسی باید عوامل مختلفی مانند تعداد سوالات و زمان پاسخگویی را در نظر گرفت. 

 

متقاضیان کنکور سراسری ۱۴۰۳ با داشتن اطلاعات دقیق درباره بودجه بندی درس روانشناسی، می توانند از اهمیت هر فصل و مبحث، تعداد دفعات تکرار هر مبحث در آزمون های سراسری سال های ۹۸، ۹۹، ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و نوبت اول و دوم سال ۱۴۰۲ مطلع شوند. این اطلاعات به افراد کمک می کند تا با شناخت موضوعات مهم تر درس روانشناسی، زمان خود را بهتر مدیریت کرده و برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه درس ها داشته باشند.

نتیجه گیری

در نهایت، برای تکمیل مشاوره و اهمیت اطلاع از بودجه بندی روانشناسی کنکور ۱۴۰۳، لازم به ذکر است که بودجه بندی درس روانشناسی در دو مرحله استفاده می شود. اولین مرحله زمانی استفاده از بودجه بندی درس روانشناسیکنکور راه اندازی می کنند و داوطلبان قصد برنامه ریزی برای کنکور را دارند. کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی گیلنا آماده اند تا اطلاعات مربوط به بودجه بندی روانشناسی کنکور ۱۴۰۳ را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی در اختیار متقاضیان قرار دهند. همچنین، پیشنهاد می شود که برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به این حوزه، عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری انتشارات گیلنا شوید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور
ادامه مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *