نکات مشاوره ای

برنامه ریزی تابستانه برای کنکور 1401

برنامه ریزی تابستانه برای کنکور 1401

برنامه ریزی تابستانه برای کنکور 1401 : شاید سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید در تابستان درس بخوانیم؟ خب همانطور که می دانید کنکور هر سال سخت تر می شود و شما تجربه ی کافی ندارید هرچه زودتر شروع کنید تجربه ی شما در آن بیشتر می شود و بهتر می توانید از پس آن بربیایید.

 

فقط کافی است واقع بین باشید. بسیاری از دانش آموزان به علت تستی بودن سوالات فکر می کنند کنکور آسان است. اما هرگز این شکلی نیست کنکور پیچیدگی های خودش را دارد اگر می خواهید در کنکور 1401 موفق شوید بهتر از تابستان شروع کنید و با روش درس خواندن کنکوری آشنا شوید.

برای سفارش محصولات یادگیری آسان با شماره های سایت تماس بگیرین

برنامه ریزی تابستانه برای کنکور 1401

برنامه ریزی برای کنکور از نان شب هم واجب تر است. البته عمل به آن بسیار مهم تر است شما باید برای کنکور باید وقت بگذارید. وقت در دوران کنکور طلاست. بهتر است از وقت خود به صورت بهینه استفاده کنید و به خوبی در مسیر اهداف خود قرار گیرید و پلن های خود را پیاده سازی کنید.

دوران مدرسه اگر برای دروس امتحان کلاسی با امتحان ترم مثلا 4 ساعت وقت کی گذاشتید درس می خواندید برای کنکور بهتر است 8 ساعت مفید وقت بگذارید و تست بزنید و به مرور کنید. تایم مناسب برای استراحت در نظر داشته باشید.

مشاوره کنکور تجربی تضمینی
ادامه مطلب

دانش آموزی را می شناختیم که در دوران کنکور به کلاس موسیقی و باشگاه می رفت. از ایشان پرسیدیم تو سال بعد کنکور داری بهتر نیست کلاس موسیقی را برای یک سال به تعویق بیاندازی؟

در جواب گفت من برنامه ریزی دقیق دارم. پرسیدیم یعنی چی؟ گفت ساعت 6 صبح از خواب بیدار می شوم و تا ساعت 3 بعد از ظهر به همه ی دروس خود می رسم و در بین این ها حتی تایم استراحت هم گذاشته ام. و از ساعت 3 بعد از ظهر تا 8 الی 9 شب تایم خالی دارم برای موسیقی یا فیلم دیدن. و دوباره ساعت 9 تا 12 شب به مرور و تست زدن می پردازم.

همانطور که دیدید با یک برنامه ی درست می توان به همه ی کار ها رسید. دانش آموزی می گفت من نمی توانم ورزش رزمی را به هیچ عنوان کنار بگذارم برایش هدف دارم و حداقل روزی چند ساعت باید وقت بگذارم. در کنار ورزش درس می خوانم و سعی و تلاش خود را برای کنکور هم می کنم.

درس خواندن برای کنکور چیزی نیست که از آن بترسید فقط کافی است برای خود برنامه ایی دقیق داشته باشید. با یادگیری آسان همراه باشید.

چرا برنامه ریزی برای تابستان 1401 مهم است؟

برنامه ریزی آزمون ورودی مهمترین چیزی است که هر داوطلب برای شروع درس خواندن باید همراه داشته باشد. بدون برنامه ریزی بلند مدت، ماهانه ، هفتگی و روزانه ، هرگز به هدف خود نمی رسید.

اگر برنامه درسی خود را یادداشت کنید و آن را خوب و به موقع انجام دهید، نتیجه خوبی را تضمین می کنید.برنامه ریزی کنکور به شما این امکان را می دهد که با همان زمان و فرصت هایی که دارید بهترین نتیجه را بگیرید. ابتدا باید از روزها و ماه های آینده ایده بگیرید و بدانید که هر کار را چه موقع انجام دهید.

یک برنامه روزانه به شما امنیت می دهد. از سوی دیگر، شما به تدریج پیشرفت و برنامه های خود را خواهید دید و اعتقاد تان بابد بر این باشد که هدف شما قابل دستیابی است.

برای سفارش محصولات انتشارات گیلنا با شماره های سایت تماس بگیرین

برنامه ریزی خوب برای تابستان 1401 چه ویژگی های دارد؟

قابلیت اجرا را برای دانش آموز داشته باشد:

اول از همه، برنامه ریزی درسی باید شخصی، منطقی و قابل اجرا باشد. بیش از ظرفیت خود برنامه ریزی نکنید. اگر مشاور برای شما نیز برنامه ریزی می کند، شرایط شخصی شما را باید در نظر گرفته بگیرد کهالبته مشاورین یادگیری آسان به قدری چیره دست هستند که بتوان برای درس روی آنان حساب کرد.

گام اول تدریس استاد مسعودی
ادامه مطلب

زیرا برنامه ریزی برای کنکور باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد. برنامه ریزی درسی به گونه ای تهیه شده است که تنها قابلیت اجرا را داشته باشد و دانش آموز پاسخ مثبتی از سوی آن دریافت نماید.

برای سفارش محصولات کنکور آسان است با شماره های سایت تماس بگیرین

در این صورت، بی فایده است، در صورت استفاده از برنامه ریزی درسی غیرقابل قبول میبینید که پایان روز یا هفته، اگر میزان مطالبی را که طبق برنامه خوانده نشده است را مشاهده کنید ،

اعتماد به نفس شما به تدریج کاهش می یابد و ناامید می شوید. و دیگر به مسیر ادامه نمی دهید پس در نظر بگیرید که توانایی شما مهم است. حتی اگر توانایی و کشش شما روزی 5 ساعت درس خواندن باشد نمی شود از شما انتظار داشت.

روزی 8 ساعت درس یخوانید بلکه کم کم باید این تایم درس خواندن را باگذشت زمان در خود افزایش دهید.

برای سفارش محصولات اوج یادگیری با شماره های سایت تماس بگیرین

تعادل در برنامه ریزی

مطالعه برای کنکور را با خواندن رمان یا روزنامه اشتباه نگیرید. شما باید مطالب چندین دروس مختلف را بیاموزید و آنها را در یک امتحان 4  ساعته سریع بیابید. همه دروس ها برای برنامه ریزی کنکور مهم هستند.

برای سفارش محصولات استاد احمدی با شماره های سایت تماس بگیرین

هیچ دروسی نباید حذف شود هرگز تمام وقت خود را صرف یک درس در طول روز نکنید. شما باید همه دروس را به صورت موازی انجام دهید. برنامه درسی خود را تنظیم کنید.

تاکنون ما اصل تنوع را مطرح کرده ایم، اکنون باید تعادل را بررسی کنیم، به طور کلی، ضریب دروس اختصاصی سه برابر بیشتر از دروس های عمومی است، هنگام برنامه ریزی برای کنکور، حدود 3  یا 4  درس ویژه و 2  درس عمومی باید به مدت یک روز در برنامه گنجانده شود.

در یک برنامه ایده آل، بسته به هدف دانش آموز، دوره ها باید روزانه مطالعه شوند و به طور روزانه در برنامه گنجانده شوند.

برای سفارش محصولات عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین

نتیجه گیری

برای تابستان باید برنامه ایی صحیح و درست ارائه دهید به قول خودمانی تر باید در برنامه ی درسی خود راحت باشید. و احساس بدی نداشته باشید

جای شکرش باقی است که بین دروس خسته کننده می توان جوری برنامه ریزی کرد که دروس آسان را هم بین آن بگنجانیم و تنوع ببخشیم. برای شروع بهتر است از روزی 5 ساعت شروع کنیم و کم کم به تایم آن بیافزایم بهتر است با خودمان رو راست باشیم و با حرکات اشتباه وقت خود را هدر ندهیم.

برای سفارش محصولات امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرین

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *