نکات مشاوره ای

اهمیت آزمون آزمایشی و ارزیابی

اهمیت آزمون آزمایشی و ارزیابی

یکی از کلیدی ترین موثر کردنِ روش های درس خواندن در دوره کنکور، آزمون آزمایشی دادن است. شرکت در این آزمون ها توسط بسیاری از افراد و موسسه ها و حتی رتبه های برتر کنکور، توصیه شده است. در این متن برآنیم تا کمی بیشتر درباره اهمیت آزمون آزمایشی و ارزیابی صحبت کنیم.

اهمیت آزمون آزمایشی و ارزیابی

پل ارتباطی دوره آموزش در مدرسه ها با دوران آموزش عالی در دانشگاه ها، پدیده ای به نام کنکور است. پدیده ای که هر ساله میلیون ها نوجوان و خانواده را مضطرب و وحشت زده می سازد. شاید الان شما هم با شنیدن این واژه استرس گرفته باشید و یا به یاد دوران کنکور خودتان افتاده باشید. به هر حال کنکور پدیده ای است که بوده، هست و حالا حالا ها خواهد بود. در این میان ما باید سعی کنیم دیدگاه خود را به این پدیده منطقی و واقعی سازیم. به این فکر کنیم که واقعا کنکور چیست؟ چگونه می توان در آن موفق شد؟ در این سال چگونه باید درس خواند؟ در چه آزمون هایی باید شرکت کرد؟ اصلا اهمیت آزمون آزمایشی و ارزیابی در سال کنکور چیست؟ نوجوانان برای موفقیت در کنکور به چه روش ها و مشاوره ها و موسساتی باید مراجعه کنند؟ و مسائلی از این قبیل.

تقویت حافظه با یادگیری آسان
ادامه مطلب

در این مقاله از انتشارات گیلنا برآنیم تا درباره اهمیت آزمون آزمایشی و ارزیابی در دوران کنکور بیشتر صحبت کنیم.

در دوران کنکور چگونه درس بخوانیم؟

سوال هر کنکوری ای این است: چگونه درس بخوانم تا رتبه پایینی در کنکور بیاورم؟

افراد و موسسات مختلف جواب های مختلفی به این سوال می دهند. موسسه ما، موسسه کنکور آسان است، در راستای توضیح انواع روش های درس خواندنِ موثر در تمام رشته ها، دارای بسته های مجزایی می باشد که شما می توانید آن ها را از سایت https://asanyadgiri.com مشاهده و خریداری نمایید.

آزمون آزمایشی

اهمیت آزمون آزمایشی و ارزیابی در دوران کنکور

موسسه یادگیری آسان علاوه بر موارد بالا، بر شرکت در آزمون های آزمایشی نیز تاکید بسیاری دارد و این مورد را به منظور رتبه ی خوب آوردن در کنکور، بسیار موثر می داند.

شما برای کنکور دادن، باید محتوای دوران متوسطه دوم دبیرستان را مطالعه نمایید. در طول دوران دبیرستان شما با محتوای کنکور آشنا شده اید، اما خود کنکور یک تفاوت بسیار مهم با سال های قبل دارد و این تفاوت، تستی بودن سوالات آن است. شما در طول دوران سه ساله دبیرستان خود، محتواهای کتاب هایتان را به صورت تفهمی و تشریحی مطالعه کرده اید و جنس کنکور، خیلی متفاوت از این نوع از مطالعه می باشد. بنابراین یکی از دلایلی که شرکت شما در آزمون آزمایشی را واجب می سازد، لزوم آشنایی شما با جنس و نوع سوالاتی است که قرار است در جلسه کنکور یا آن ها مواجه شوید و آشنایی با این سوالات، نوع درس خواندن شما را نیز کنکوری خواهد کرد.

کنکور 1401 برنامه ریزی اساتید برتر
ادامه مطلب

اما آزمون آزمایشی فواید و ضرورت های بسیار دیگری نیز دارد. شما با شرکت در آزمون آزمایشی با انواع سوالات آشنا خواهید شد. زیرا طراحان مختلفی با طرز تفکرات متفاوتی، طراح سوال شما بوده اند و این تنوع به سازگاری بیشتر شما با سوالات سر جلسه کنکور بسیار کمک خواهد کرد.

اهمیت بعدی این است که شرکت در اهمیت آزمون آزمایشی و ارزیابی است ، استرس و اضطراب شما را برای کنکور دادن، کمتر خواهد کرد و به نوعی فضای کنکور برای شما شبیه سازی می شود.

در ضمن با شرکت در این آزمون ها شما فرصت می یابید تا خود را در یک جامعه آماری نیمه واقعی محک بزنید و بتوانید خود را با رقیبانتان مقایسه کنید.

و در نهایت این فرآیند به شما در مدیریت زمان سر جلسه کنکور بسیار کمک خواهد کرد.

برای شرکت در کلاسهای امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرید.

اهمیت آزمون آزمایشی و ارزیابی در زمان دوره و جمع بندی دروس

شرکت در آزمون آزمایشی و ارزیابی آن نسبت دقیقی با بازه زمانی دوره و جمع بندی کردنِ دروس توسط دانش آموزان دارد. معمولا کنکوری ها از عید تا تابستان که کنکور می باشد، تمام محتوای کنکور را حداقل یک دور خوانده اند و از این به بعد در فاز دوره دروس هستند. در این دوران، دانش آموزان نیاز به یک سنجش و ارزیابی دقیق و موثری دارند. ارزیابی ای که با آن متوجه ضعف های دقیق خود در هر درس و مبحث شوند و آن ها را برطرف کنند.

آزمون آزمایشی یکی از اساسی ترین ابزار ها برای این دورانِ دانش آموزان می باشد. زیرا در این آزمون ها، به واسطه درصد های کسب شده، دانش آموزان تا حد خوبی متوجه ضعف های خود خواهند شد و متوجه می شوند که بیشتر در چه مبحث و چه موضوعی اشکال دارند و به سوی برطرف کردنِ آن ها می روند و این فرصت را دارند که قبل از کنکور، ایرادات خود را بر طرف کنند تا در کنکور ایرادات کمتری داشته باشند و در نتیجه رتبه پایین تری کسب کنند.

موسسه کنکور آسان است، در راستای تحقق این نکات و نکات بسیار دیگر، شرکت در آزمون های آزمایشی را بسیار توصیه می کند.

 

مقاله آیا کنکور آسان است را در خبرگزاری الف مطالعه فرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *