نکات مشاوره ای

نحوه ی مطالعه درس ریاضی چگونه است؟

نحوه ی مطالعه درس ریاضی

نحوه ی مطالعه درس ریاضی چگونه است؟ بسیاری از دانش آموزان شاید ریاضی شان بسیار خوب باشد اما هنوز نمی دانند چگونه باید به روش تستی آن را بخوانند،

 

برای سفارش محصولات عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین

مسئله ی کنکور با مسئله ی درس مدرسه بسیار فرق دارد شما در مدرسه با کمک محاسبات به جواب می رسید و تمارین را حل میکردید اما در کنکور باید خیلی از محاسباتتان ذهنی باشد و با یکسری روش های تستی در کمترین زمان باید تست را انتخاب کنید، این گونه نیست که برای 25 سوال تست دانه دانه سعی کنید آن را حل کنید بلکه باید با روش های خاصی جواب صحیح را بیابید.

برای این کار باید تست های زیادی را حل کنید، در واقع همین تمرین کردن به شما کمک میکند تا هم سرعت عمل خود را بالا ببرید و هم زمان را سیو کنید، درس ریاضی در رشته ی های علوم انسانی و ریاضی و فیزیک و رشته ی تجربی می باشد و جز دروس اختصاصی محسوب می شود.

در رشته ی ریاضی همانطور که می دانید این درس با پیچیدگی بیشتری همراه است اما پیچیدگی ها با ممارست و تمرکز صحیح شما بر دروس قابل حل است فقط باید زمان بگذارید.

برای سفارش محصولات استاد احمدی با شماره های سایت تماس بگیرین

راه های موفقیت در کنکور
ادامه مطلب

دانش آموزان رشته ی انسانی معمولا برای درس ریاضی ضعیف هستند یا این درس را نمی خوانند، اگر شما جز دانش آموزان رشته ی انسانی هستید که درس ریاضیتان بسیار خوب است می توانید این درس را با کمی تمرین در خانه سرعت عمل خود را بالا ببرید و بهترین نتیجه را داشته باشید شاید ندانید چگونه باید این درس را بخوانید؛

روش صحیح مطالعه درس ریاضی برای کنکور

برای خواندن این درس باید ابتدا سعی کنید مطالب را بیاموزید و چند تمرین در کتاب را حل کنید یا از کتاب های کمکی دیگر کمک بگیرید سپس سراغ تست ها بروید و برای خود درصد بگیرید.

و بعد از آن نقاط قوت و نقاط ضعف خود را پیدا کنید اگر جواب سوالی را بلد نیستید می توانید در پاسخنامه جواب را ببینید و راه حل را یاد بگیرید و بعد از تمام این ها مرور کردن یادتان نرود در ادامه بیشتر درباره ی شیوه ی مطالعه ی درس ریاضی صحبت شده است.

برای سفارش محصولات امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرین

اولین مرحله مطالعه ریاضی قطعا یادگیری ریاضی است زیرا تنها در صورتی می توانیم به سوالات ریاضی به درستی پاسخ دهیم که آنها را به درستی و مفهومی داشته باشیم.

بنابراین ما باید از همه ابزارهای موجود برای یادگیری استفاده کنیم. ابزارهای یادگیری در این دروس عبارتند از: کلاس ، جزوه و کتاب درسی . یکی دیگر از کار هایی که باید انجام دهید این است که باید درس معلم را با دقت در کلاس مطالعه کنید،

سپس در همان روز موضوع آموزش داده شده از جزوه بخوانید، و آنها را حل کنید. پس از خواندن جزوه، نوبت به مطالعه کتاب درسی می رسد که باید آن را خط به خط بخوانید و همه مثال ها و تمرینات حل شده و حل نشده را حل کنید.

تمرین ها و نکات در متن درس ارائه شده است. به یاد داشته باشید که برای حل سوالات ریاضی، یادگیری نکات، قضایا و فرمول ها کافی نیست، شما باید آنها را علاوه بر یادگیری و درک، آن ها را به خاطر بسپارید زیرا در جلسه آزمون نه کتاب داریم و نه جزوه.

برای سفارش محصولات اوج یادگیری با شماره های سایت تماس بگیرین

مطالعه درس ریاضی

بنابراین ابتدا با دقت و مفهوم یاد بگیرید و سپس فرمول ها، نکات، روابط و غیره را یادداشت کنید. در ادامه مرحله یادگیری، لازم است یک سری تست ها را از موضوع درس  یا مباحث درس به صورت آموزشی حل کنید.

روش تست زنی صحیح دروس تخصصی با کنکورآسان است
ادامه مطلب

حل تست به صورت آزمایشی برای شما می تواند بسیار کاربردی باشد و سرعت عمل شما را بالا ببرد، تست ها را به خوبی ببینید و روش های حل کردنشان را یاد بگیرید و به صورت خلاصه نکات را نت برداری کنید همچنین می توانید نکات را در داخل کتاب بنویسید تا همیشه چشمتان به آن بخورد. در حل تست آموزشی می توانید از کتاب تمرین یا کتاب درسی یا حتی پاسخ تشریحی آزمون کمک بگیرید.

تعداد آزمون های آموزشی باید به اندازه ای باشد که تمام مطالب درسی مربوط به موضوع را به خوبی پوشش دهد. پس از اتمام تست های آموزشی، نوبت به خلاصه نویسی می رسد.

برای سفارش محصولات کنکور آسان است با شماره های سایت تماس بگیرین

جمع بندی

خلاصه ای از مباحثی که مطالعه کرده اید و چند تست آموزشی بنویسید. سعی کنید همه موضوعات و نکات مهم را در خلاصه یادداشت کنید. پس از اینکه درس را به خوبی آموختید و نت برداری کردید،

باید مجموعه ای از آزمون ها را برای تعیین و تسلط بر محتوا و نکات درس و همچنین بالا بردن سرعت عمل و سیو کردن زمان را تمرین کنید. تا بتوانبد از نقاط ضعف خود نقاط قوت بسازید.

به دلیل تعداد زیاد و تنوع مطالب درسی، تعداد آزمون های تمرینی شما نباید آنقدر زیاد باشد که در سایر موضوعات عقب بیفتد. شما باید آزمون را با دقت و متناسب موضوع درس خود مورد مطالعه و تست زنی قرار دهید. تا زمانی که همه نکات را یاد نگرفته تست نزنید.

برای انجام تست هم باید از تست های جامع و تست هایی که ب کنکور نزدیک تر است را کار کنید، چون حجم مطالب در کلاس های ریاضی زیاد است؛ ممکن است برخی از مطالبی را که قبلاً خوانده اید فراموش کنید.

در این مورد، شما باید به صورت دوره ای مطالب را مرور کنید. در این مرحله از مطالعه می توانید از خلاصه برداری هایی که کردید استفاده کنید. پس از خواندن آنها و به خاطر سپردن نکات، بهترین کاری که باید انجام دهید این است که به سراغ تست های مشخص شده بروید و تست هایی را که قبلاً با آن مشکل داشته اند حل کنید و وقتی وقت داشتید، چند تست جدید با همان موضوع را حل کنید.

برای سفارش محصولات انتشارات گیلنا با شماره های سایت تماس بگیرین

بیشتر اوقات، آمادگی بهتری داشته باشید و ذهنیت بالاتری برای حل سوالات تستی داشته باشید.

نتیجه گیری

درس ریاضی یکی از مهم ترین دروس می باشد که باید به خوبی صعی در یادگیری و تست زنی آن داشته باشید زیرا دارای ضریب بالایی است و اگر این درس را به خوبی تست بزنید می توانید خودتان را موفق تر و یک پله بالاتر از دیگران ببینید.

برای سفارش محصولات یادگیری آسان با شماره های سایت تماس بگیرین

ارتباط مستقیم با رسول فراهانی

شماره تماس 09121967648

02122130931

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *