نکات مشاوره ای

نحوه و بهترین روش های تقویت ذهن برای کنکور 

نحوه تقویت ذهن برای کنکور 

یکی از موارد بسیار مهم که در تقویت ذهن برای کنکور اهمیت پیدا می کند اعتماد به مغز و حافظه است. از دیدگاه روانشناسان حافظه به شکل یک شبکه یا توری است و اگر شما به توانایی حافظه خود کمک کنید سوراخ های این شبکه یا توری بازتر می شود و دیگر توانایی نگهداری مطالب را ندارد. اما اعتماد به حافظه موجب بسته شدن سوراخ های شبکه ی توری شده و مطالب را بهتر نگه می دارد.

به همین دلیل توانایی مغز به بهتر نگه داشتن اطلاعات کمک می کند. باید به این نکته توجه داشته باشید که هیچ وقت به حافظه خود تردید و شک وارد نکنید. گفتن حرف هایی مانند نمی توانم یا زود فراموش می کنم باعث زدن لطمه به حافظه شما می شود.

همینطور میتوانید در مورد اوج یادگیری نیز بدانید.

لذا گفتن جملات منفی باعث ضعیف شدن حافظه شده و به همین دلیل همواره از جملات مثبت استفاده کنید. اعتماد به حافظه در رویدادی مانند کنکور بسیار مهم است. یکی از راه ها برای تقویت ذهن فاصله بین یادگیری است جوری که مغز شما خسته نشود.

باید و نباید های تغذیه ای برای تقویت ذهن

یکی از راهکارهای یادگیری آسان برای شما باید و نباید ها برای تقویت ذهن برای کنکور، سلامتی عمومی بدن است. سلامتی بدن در حافظه تاثیر بسیار زیادی دارد و به همین دلیل بهتر است حداقل در شبانه روز ۷ ساعت بخوابید. دومین بایدها و نباید ها، دقت و تمرکز در هنگام درس خواندن است.

عدم داشتن تمرکز و دقت در هنگام درس خواندن باعث کاهش عملکرد حافظه می شود. همچنین مطالعه خود را بدون وقفه ادامه ندهید و در هنگام مطالعه برای خود یک وقت استراحت یا آنتراکت کنار بگذارید. به عنوان مثال می توانید هر ۴۵ دقیقه یک بار کمی به خود استراحت دهید.

برای قبولی کنکور 1401 به چه نکاتی توجه کنیم
ادامه مطلب

چرا که بعد از گذشت ۴۵ دقیقه میانگین یادگیری کاهش پیدا می کند. برای به خاطر سپردن مطالب می توانید از روش رمز گذاری استفاده کنید. برای یادگیری مطالب درسی می توانید از روش طبقه بندی و خلاصه استفاده کنید.

راهکارهای مهم برای تقویت ذهن

از جمله راهکارهای مهم برای تقویت ذهن برای کنکور تقویت حافظه است. در هنگام درس خواندن دقت و تمرکز بالایی داشته باشید، چرا که داشتن ترس و اضطراب در هنگام درس خواندن باعث کاهش یادگیری و توان حافظه می شود.

سلامتی عمومی بدن تاثیر زیادی در کارکرد حافظه دارد و به همین دلیل بهتر است تغذیه و خواب کافی داشته باشید. یکی از ابزارهای مناسب برای به خاطر سپردن مطالب، مرور و تقویت حافظه است. بعد از یادگیری مطالب آنها را مجدداً بازگو کنید، به این صورت مطالب را دوباره مطالعه می کنید.

بهترین زمان برای مطالعه کمتر از ۹۰ دقیقه است و بعد از ۹۰ دقیقه باید استراحت کوتاهی داشته باشید و سپس پس دوباره ۹۰ دقیقه مطالعه کنید. مطالعه طولانی و بدون آنتراکت مفید نبوده و باعث کاهش تمرکز و توان یادگیری می شود. برای تقویت حافظه می توانید مطالب را رمزگذاری کنید.

تاثیر و فواید تقویت حافظه برای کنکور

تاثیر تقویت ذهن برای کنکور بسیار مهم است. کنکور همان رویدادی است که خواب را از چشمان بسیاری از داوطلبان گرفته و داوطلبان در تمامی مقاطع کارشناسی و ارشد و دکترا از فرایندی به نام کنکور ترس دارند. حجم زیادی از درس ها پیش روی داوطلبان کنکور وجود دارد و علاوه بر حجم درس، زمان محدود برای مطالعه کتاب ها موجب افزایش استرس این داوطلبان شده است.

روش صحیح مطالعه برای دانش آموزان
ادامه مطلب

اما با تقویت حافظه دیگر این تنش ها و نگرانی وجود ندارد چرا که با استفاده از راه حل هایی برای تقویت حافظه می توانید یک مطالعه درست و کاربردی داشته باشید. شما با تقویت حافظه می توانید از بیشترین زمان خود بهره ببرید. همانطور که می دانیم زمان یک عامل تعیین کننده در قبولی کنکور است.

سخن پایانی

تقویت ذهن برای کنکور با راه حل های امکان پذیر است. برای تقویت ذهن می توانید حافظه خود را تقویت کنید. همانطور که می دانیم داشتن تمرکز و دقت تاثیر زیادی بر روی مطالعه مفید دارد و علاوه بر آن استرس و اضطراب در هنگام درس خواندن را کاهش داده و باعث افزایش توان حافظه می شود.

همچنین در هنگام درس خواندن به خود آنتراکت دهید و بعد از گذشت 90 دقیقه مدت زمانی استراحت کنید تا توان یادگیری خود را افزایش دهید.

در حقیقت تقویت حافظه در کنکور بسیار مهم بوده و باعث استفاده ی درست از زمان محدود کنکور می شود. برای این که حافظه ی خود را تقویت کنید می توانید در هنگام مطالعه از روش رمز گذاری استفاده کنید. داشتن خواب کافی و مناسب برای تقویت حافظه بسیار مهم است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *