نکات مشاوره ای

نحوه تاثیر معدل بر اولین مرحله کنکور

نحوه تاثیر معدل بر اولین مرحله کنکور

با وجود این که در سال‌ های اخیر  سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور آن ها موثر بود، اما در سال جدید یعنی سال ۱۴۰۲ تحولات بزرگی در کنکور سراسری ایجاد شده که از جمله مهم ترین آن ها می توان به تاثیر معدل اشاره کرد. در حقیقت سوابق تحصیلی هر دانش آموز می تواند تا حد بسیار زیادی روی رتبه ای که در کنکور و کسب کرده , در رشته که قبول می شود، موثر واقع شود. بر اساس اطلاعیه که اخیراً سازمان سنجش ابلاغ کرده است، که تغییر بزرگ در کنکور سال جدید اعمال شده شده است در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص نحوه تاثیر معدل در اولین مرحله کنکور و همچنین تغییرات جدید توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

بدون شرح اکثر و دانش آموزان اطلاعات اندکی در مورد تاثیر معدل در آزمون سراسری کنکور دارند اما از نحوه تاثیر آن فاقد اطلاعات هستند و برخی نیز عربی به هیچ وجه با مفهوم شرط معدل در کنکور آشنایی ندارد البته که در این باره سوالات بسیار زیادی وجود دارد که ما در این مطلب از سایت آسان یادگیری قصد داریم در خصوص آن راهنمایی هایی را به شما ارائه دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بررسی نحوه تاثیر معدل در اولین مرحله کنکور

سوالات رایج در میان داوطلبان کنکور سال جدید که در نظام قدیم و نظام جدید تحصیل می پردازند، این است که تاثیر مثبت و یا قطعی فرمول محاسبه اولین مرحله کنکور چگونه است؟

در سال ۹۸ برای داوطلبان نظام قدیم نمره هر یک از دروس امتحان نهایی با ۲۵ درصد تاثیر و در امتحانات پیش دانشگاهی با حداقل با ۵ درصد تاثیر در کنکور در نظر گرفته شده بود.  برای درک بهتر تاثیر معدل در کنکور بهتر است که برای شما مثال بزنیم:

قبولی در کنکور 1401 در یادگیری آسان
ادامه مطلب

تصور کنید که تراز و معادل نمره های کتبی شما در آزمون نهایی سال سوم دبیرستان 7000 باشد و تراز نمره را در امتحان نهایی مرحله پیش دانشگاهی 6000 باشد.  علاوه بر این ها تراز معادل درصد های شما در آزمون کنکور 7500 باشد. تراز کل شما در هر زیرگروه به 4 صورت محاسبه  می شود و هر حالتی که عدد تراز بالاتری به دست بیاید، در کارنامه برای شما در نظر گرفته خواهد شد. این فرمول ها عبارتند از:

  • عدم  اعمال کردن سابقه تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی
  • اعمال سابقه تحصیلی دیپلم میزان ۲۵ درصد
  • اعمال سابقه تاثیر پیش‌دانشگاهی ۵ درصد
  • اعمال سوابق دیپلم و پیش دانشگاهی به شکل همزمان

در میان چهار حالت بالا در مورد اول بالاترین تراز به دست آمده و تاثیر آن در معدل مثبت باشد، در کارنامه در نظر گرفته خواهد شد.

 

اما در حال حاضر نحوه تاثیر معدل برای اولین مرحله کنکور به این صورت است که ۴۰ درصد در  نتیجه کنکور به سوابق تحصیلی بستگی خواهد داشت. البته که برای اطمینان از این موضوع همچنان باید منتظر اطلاعیه های دیگر سازمان سنجش باشید.
خوشبختانه اگر شما نتوانید در طول تحصیل عملکرد متناسبی داشته باشید، می توانید با کسب درصد و تراز بالا در کنکور آن  بازه زمانی را جبران کنید و به رتبه مورد نظر خود در کنکور برسید.

 

نحوه تاثیر معدل در کنکور

چه معدلی در کنکور تاثیر دارد؟

با توجه به این که تاثیر معدل در کنکور سوابق تحصیلی برای هر یک از داوطلبان به عملکرد آن ها در امتحان نهایی و همچنین کنکور بسته خواهد بود، ممکن است تاثیر معدل ۱۲ باشد و برای دیگری و میزان تستی که در کنکور پاسخ داده است. از سوی دیگر نیز ممکن است می باشد که معادل ۲۰ برای یکی از داوطلبان که درصد بالایی در کنکور به دست آورده در نظر گرفته نشود.

نمونه تدریس دروس تخصصی اساتید برترکنکور آسان است
ادامه مطلب

در حقیقت تاثیر سوابق تحصیلی در اولین مرحله کنکور در شرایطی اعمال می‌شود که باعث افزایش تراز نمره داوطلب گردد و به همین خاطر است که می گوییم سوابق تحصیلی دارای تاثیر مثبت در کنکور می باشد. همچنین برای پاسخ به این سوال که چه معدلی برای کنکور تاثیر گذار خواهد بود؟ پاسخی وجود ندارد.

جمع بندی

همان طور که متوجه شدید، تاثیر معدل در اولین مرحله کنکور حدود ۴۰ درصد است. اما همچنان تاثیر مثبت بوده و برای داوطلبین هیچ معایبی به همراه نخواهد داشت. شما می توانید برای نزدیک شدن به قله موفقیت کنکور و یادگیری آسان مفاهیم این آزمون سرنوشت ساز، از محصولات اوج یادگیری استفاده کنید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *