نکات مشاوره ای

مکان و شرایط مناسب مطالعه برای کنکور

شرایط مناسب مطالعه برای کنکور

اگر می خواهید بازده شما در هنگام درس خواندن افزایش یابد باید شرایط مناسب مطالعه را فراهم آورید. در مرتبه اول باید اتاق مطالعه خود را منظم و مرتب کنید تا اشیای موجود در اتاق مطالعه حواس شما را پرت نکنند.

اتاق مطالعه خود را از ابزار آلات تحریک کننده مانند کنسول بازی لپ تاپ و کالای خواب و موبایل خالی کنید تا ذهن شما در هنگام درس خواندن متمرکز شود و حواس شما پرت بازی کردن با کنسول بازی یا استفاده از موبایل نشود.

همینطور میتوانید در مورد یادگیری آسان نیز بیشتر بدانید.

نور کافی در اتاق مطالعه اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا در هنگام درس خواندن نباید چشم شما خسته شود به همین دلیل در اتاقی که مطالعه می کنید حتما از یک لامپ با نور طبیعی استفاده کنید تا در حین درس خواندن چشم های شما خسته نشود.

مشخصه های یک مکان مطالعه خوب

اتاقی که در آن مطالعه می کنید باید شرایط مناسب مطالعه را داشته باشد، بنابراین اتاق مطالعه باید بدون سر و صدا باشد تا آرامش و تمرکز شما در هنگام مطالعه کردن بهم نخورد. اگر در خانه شما افراد زیادی وجود دارند و امکان دارد با سرو صدا کردن تمرکز و آرامش شما در هنگام درس خواندن به هم بریزد پیشنهاد می شود حتماً در کتابخانه درس بخوانید.

اتاق مطالعه باید کاملاً ساده باشد و هیچ وسیله تحریک کننده و سرگرم کننده ای در آن وجود نداشته باشد، زیرا در هنگام درس خواندن تمرکز شما به هم می خورد و تمرکز شما جذب وسایل سرگرم کننده اتاق می شود تمیز بودن مکان و مرتب بودن آن می تواند بازدهی خواندن مطالب را افزایش دهد. به همین دلیل اتاقی که در آن مطالعه می کنید باید کاملاً تمیز و مرتب باشد و ابزار و وسایل اضافی در آن وجود نداشته باشد تا آرامش شما در هنگام درس خواندن حفظ شود.

شیوه ی پاسخگویی به تست کنکور از نظر کنکور آسان است
ادامه مطلب

مزایا و معایب مطالعه در کتابخانه

اگر شرایط مناسب مطالعه در منزل برای شما فراهم نیست می توانید با ثبت نام کردن در کتابخانه نزدیک محل زندگی خود در فضای عمومی و آرام اقدام به مطالعه درس های خود کنید.

شما با مطالعه در کتابخانه مزایای زیادی کسب می کنید. یکی از مزایای مطالعه کردن در کتابخانه این است که شرایط مناسب مطالعه برای شما فراهم می شود و شما در محیطی آرام و ساکت مشغول درس خواندن بر روی میزهای مطالعه کتابخانه می شوید.

کتابخانه فضایی آرام و تمیز است که میز و صندلی کاملاً استانداردی دارد و از نشستن بر پشت این میز و صندلی خسته نمی شوید. همانطور که درس خواندن در کتابخانه مزایای زیادی دارد می تواند معایبی هم برای شما داشته باشد، به طور مثال شما باید زمان زیادی برای رفت و آمد به کتابخانه صرف کنید برای همین بخشی از روز شما برای رفت و آمد به کتابخانه گرفته می شود.

کتابخانه محیط عمومی است که قوانین خاص خود را دارد و ممکن است این قوانین برای شما خسته کننده باشد.

شاخصه های یک میز مطالعه خوب

استفاده از میز و صندلی مطالعه تا حد بسیار زیادی می تواند شرایط مناسب مطالعه را برای شما فراهم کند. یکی از مشخصه های یک مکان خوب برای مطالعه کردن استفاده از میز و صندلی در اتاق بود. شما وقتی که بر روی میز و صندلی می نشینید دیگه احساس خواب آلودگی نمی کنید.

یک میز و صندلی استاندارد ابعاد مناسبی دارد که متناسب با آناتومی بدن انسان ها تولید شده است. وقتی که شما بر روی صندلی می نشینید حدود ۹۰ درصد از قسمت ران شما بر روی نشیمنگاه قرار می گیرد و دیگر احساس زانو درد و پا درد نمی کنید.

پایبندی به برنامه درسی
ادامه مطلب

صندلی مطالعه تکیه گاه مناسب و نرمی دارد که تمام کمر شما را پوشش می دهد و از کمر درد جلوگیری می کند. وقت شما بر روی میز و صندلی مطالعه برای کنکوری یا یک آزمون درس می خوانید احساس خستگی نمی کنید.

سخن پایانی

برای درس خواندن باید شرایط مناسب مطالعه فراهم شود تا انگیزه شما برای درس خواندن افزایش یابد. دقت کنید که وقتی قرار است درسی را مطالعه کنید یا برای آزمون کنکور درس بخوانید باید در مکانی قرار بگیرید که آرامش و سکوت وجود داشته باشد تا در حین درس خواندن تمرکز شما به هم نخورد و مطالبی که خوانده اید از ذهن شما فرار نکنند. برای اینکه بازدهی مطالعه شما افزایش یابد حتما در مکانی درس بخوانید که آرامش داشته باشید. اتاق مطالعه باید نورپردازی عالی داشته باشد تا چشم شما در هنگام درس خواندن اذیت نشود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *