نکات مشاوره ای

ظرفیت پذیرش پزشکی

ظرفیت پذیرش پزشکی

یکی از محبوب ترین رشته ها که در زیر مجموعه کنکور تجربی جای می گیرد رشته پزشکی می باشد. که می توانید برای اطلاع بیشتر از ظرفیت پذیرش پزشکی تحقیقات لازم را نیز با جستجو کافی  انجام دهید. این رشته در گروه تجربی طرفداران بی شماری دارد و هر ساله افراد  بسیاری خواستار تحصیل در این رشته می باشند. نه تنها در گروه تجربی بلکه افراد بسیاری با وجود آنکه در رشته دیگر تحصیل کرده اند؛ با تهیه و مطالعه کتاب و جزوات رشته تجربی سعی در قبولی در این رشته را دارند.

چرا که این رشته آینده افراد را تضمین و در موفقیت آن ها نقش دارد. امکان تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های دولتی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد امکان پذیر می باشد. لازمه تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد علاوه بر کسب رتبه لازم نیازمند پرداخت هزینه می باشد.

پس از شرکت در کنکور سرای در گروه تجربی و ارائه کارنامه اولیه در صورت واجد شرایط بودن داوطلب می تواند رشته پزشکی را در فرم انتخاب رشته درج نماید. ولیکن بهتر است قبل از اینکار دفترچه راهنمایی گروه تجربی را مطالعه و نسبت به ظرفیت و دوره ها آگاهی یابد. موضوع اصلی امروزه آسان یادگیری به ظرفیت پذیرش پزشکی اختصاص دارد. در نتیجه اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه هستید همراه ما تا انتهای مقاله باشید.

نگاهی به رشته پزشکی و ظرفیت رشته پزشکی

رشته پزشکی هر سال در هر سنینی متقاضیان بسیاری دارد و همین موضوع رقابت را دشوار و قبولی در آن را سخت می کند. ولیکن در اکثر موارد هر فردی قبل آنکه اطلاعاتی در رابطه با پزشکی داشته باشد فقط به دنبال تحصیل در این رشته است. ولیکن بایست بدانید که تحصیل در این رشته کار آسانی نمی باشد و نیازمند تلاش و پشتکار  بسیاری و در کنار آن علاقه  است. در ادامه بیشتر به این موضوع ظرفیت پذیرش و نکاتی در رابطه با انتخاب رشته پزشکی خواهیم پرداخت.

  • برای کسب مدرک رشته پزشکی عمومی بایست هفت سال دوره های علوم پایه، فیزیوپاتولوژی، کارآموزی بالینی و کارورزی بالینی را طی نمایید. همچنین لازمه ورود به هر یک از دوره های عنوان شده قبولی در آزمون است که در نظر گرفته شده است. برای مثال در دوره علوم پایه بایست پنج ترم را سپری کنید و در صورت قبولی در آزمون اجازه ورود به دوره فیزیوپاتولوژی را دارید.
  • در دوره فیزیوپاتولوژی شما قادر به شناسایی بیماری خواهید بود و باید برای ورود به دوره کارورزی  در آزمون جامع کارورزی نمره قبولی را کسب نمایید.
  • چنانچه که در آزمون کارورزی نمره قبولی را کسب نمودید به دوره کارآموزی وارد شده و در  بیمارستان حضور یافته و نسبت به شناخت بیماری علائم و شیوه درمان آن اقدام خواهید کرد. بعد از سپری نمودن بیست ماه شما در یک آزمون که در بردارنده دروس پایه، اصلی و عمومی فیزیولوژی  و علوم بالینی می باشد وارد دوره کارورزی بالینی خواهید شد.
  • این دوره 18 ماه می باشد و دانشجو اقداماتی نظیر معاینه بیمار شناسایی و کار های لازم برای درمان را انجام می دهد. دانشجو پس از ارائه پایان نامه خود شغل خود را آغاز خواهد نمود. در آن رشته بایست یادگیری شما کامل و به اوج یادگیری برسید.
دریافت ریز نمرات دیپلم
ادامه مطلب

نگاهی به رشته پزشکی

ظرفیت پذیرش رشته پزشکی

یکی از سوالاتی که همواره ممکن است برای داوطلبان رشته پزشکی پیش آید ظرفیت پذیرش رشته پزشکی می باشد. برای آگاهی از این مسئله کافی است به دفترچه راهنما مراجعه کنید و اطلاعات لازم در رابطه با ظرفیت پذیرش پزشکی و نحوه پذیرش بدست آورید. سپس در صورت داشتن شرایط در یکی از دانشگاه های دوره روزانه، پردیس خودگردان و آزاد رشته پزشکی را انتخاب نمایید؛ که همین فرآیند انتخاب رشته کار آسانی نمی باشد و بایست با دقت انجام گیرد.

این نکته را برایتان خاطرنشان کنیم که چنانچه که دانشگاه علوم پزشکی که شرایط خاصی برای پذیرش دارند نظیر دانشگاه شاهد، دانشگاه علوم پزشکی ارتش را انتخاب نمایید. در این صورت بایست در جلسه مصاحبه شرکت کنید. در ادامه فهرستی از ظرفیت پزشکی دانشگاه های متعدد را برایتان شرح خواهیم داد.

همچنین این نکته را خاطر نشان کنیم که ظرفیت های بیان شده به صورت کلی می باشد و هر ساله احتمال افزایش و کاهش یابد. برای مثال ظرفیت پذیرش پزشکی در دانشگاه دولتی در سال 1401، 9600 نفر اعلام شده است و در سال 1402 به تعداد 11520 نفر خواهد بود.

نگاهی به رشته پزشکی-asanyadgiri.com

کلام پایانی

آنچه در این مطلب به آن پرداختیم در رابطه با ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان می باشد. بهتر است بدانید که برای قبولی در این رشته کار دشواری را پیش رو دارید و بایست تمام وقت و تلاش خود را بگذارید تا موفق به کسب رتبه لازم برای قبولی در این رشته شوید. یادگیری آسان مطالب در گرو داشتن یک دید جامع در رابطه با دروس مطالعه شده می باشد. و زمانی به اوج یادگیری خواهید رسید که این پروسه را به درستی طی نمایید.

برای قبولی کنکور 1401 به چه نکاتی توجه کنیم
ادامه مطلب

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *