نکات مشاوره ای

شیمی اوج یادگیری

شیمی اوج یادگیری

شیمی اوج یادگیری برای داوطلبان کنکور که می ‌خواهند در آزمون سراسری درصد بالایی از سوالات درس شیمی را درست پاسخ دهند می ‌تواند مفید باشد. همان‌ طور که می ‌دانید یکی از دروس تخصصی برای دو رشته ریاضی و تجربی درس شیمی می ‌باشد بنابراین برای هر دو رشته‌ درس مهمی است.

شیمی جزو دسته دروسی است که باید به ‌صورت مفهومی یاد گرفته شود چرا که شامل دو قسمت حفظی و مسائل می‌ باشد. برخی از دانش‌ آموزان به دلیل آن که کمی از حجم مطالب حفظی را برای کنکور کم کنند قسمت های حفظی این درس را حذف کرده و تنها تمرکز شان را بر روی مسائل آن می ‌گذارند.

پیشنهاد می ‌کنیم اگر می ‌خواهید جزو افرادی باشید که به درصد بالایی در درس شیمی برسید به‌ جای حذف مطالب حفظی از یک استاد و یا معلم که بتواند مطالب حفظی را به ‌صورت مفهومی به شما آموزش دهد کمک بگیرید.

همان ‌طور که می ‌دانید قسمت حفظیات این درس کاملاً به ‌صورت مفهومی بوده و در صورت درک کامل مطالب و مباحث کتاب می ‌توانید به درصد بالایی از سوالات حفظی در کنکور به ‌درستی پاسخ صحیح دهید.

شیمی اوج یادگیری با عارف ربیعیان

استاد عارف ربیعیان مدرس درس شیمی در مؤسسه اوج یادگیری می ‌باشد. خوب است بدانید که این شخص نفر اول المپیاد شیمی در ایران و نفر دوم المپیاد شیمی در فرانسه است. یکی از تخصص ‌های استاد ربیعیان آموزش مباحث حفظی کتاب به ‌صورت کاملاً مفهومی است.

همان طور که می دانید بخشی از سوالات مطرح شده در کنکور از مباحث حفظی که مفهومی هم می باشند است، بنابراین یادگیری و درک عمیق این مطالب می تواند به شما در زمان کنکور برای داشتن پاسخ ها درست و صحیح کمک بسیار زیادی کند.

سهمیه های کنکور ۱۴۰۳ رشته تجربی
ادامه مطلب

همچنین آموزش و تکنیک ‌های خاص برای تست ‌زنی با سرعت بالا از مهارت ‌های این استاد بوده‌ است. استاد عارف ربیعیان در اوج یادگیری هر سه مقطع تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم را برای درس شیمی تدریس می ‌کند.

اگر شما دانش ‌آموزان عزیز یادگیری این درس را با توجه به آموزش ‌های استاد ربیعیان پیش بروید به شما این اطمینان را خواهیم داد تا از درس شیمی درصد بالایی در کنکور به دست بیاورید و همچنین قسمت‌ های مشکل و سخت کتاب برای شما تبدیل به آسان ‌ترین قسمت ‌ها شوند.

شیمی اوج یادگیری با عارف ربیعیان
اهمیت درس شیمی در کنکور چقدر است؟

قطعا می‌ دانید که این درس برای زیرگروه های رشته تجربی میزان ضریب متفاوتی دارد و بسته به آن که قصد دارید در زمان انتخاب رشته در چه دانشگاه و همچنین در چه رشته ‌ای ادامه تحصیل دهید اهمیت متفاوتی پیدا می ‌کند.

به‌ عنوان مثال این درس برای زیر گروه یک رشته‌ تجربی اهمیت بالایی داشته و دارای ضریب ۴ می ‌باشد. همچنین افرادی که علاقه دارند در رشته داروسازی ادامه تحصیل دهند در زیر گروه سه رشته تجربی قرار می ‌گیرند و میزان ضریب درس شیمی برای این زیر گروه ضریب ۲ می‌ باشد.

شیمی اوج یادگیری به شما دانش‌آموزان عزیز کمک می‌ کند تا در هر رشته ‌ای که قصد انتخاب آن را دارید بتوانید درصد بالایی در کنکور به دست بیاورد. همچنین برای آن دسته از دانش آموزانی که قبولی و تحصیل در یک دانشگاه سراسری و معتبر اهمیت ویژه ای دارد، پاسخ دادن به درصد بالایی از سوالات این درس در کنکور می تواند تضمین کننده قبولی آن ها باشد.

کنکوری عزیز با این روش ها زندگیتو کنکوری کن
ادامه مطلب

تعداد سوالات هر پایه در کنکور به چه صورت است؟

برای برخی از دانش‌ آموزان تعداد سوالاتی که از هر مقطع تحصیلی از این درس در کنکور می ‌آید اهمیت زیادی دارد. طبق بودجه ‌بندی کنکور و بررسی کنکور های سال‌ های اخیر تعداد سوالات مطرح ‌شده از هر مقطع تحصیلی برای درس شیمی به ‌قرار زیر می ‌باشد:
• مقطع یازدهم دارای ۳ فصل و ۱۴ سال در کنکور است.
• شیمی دوازدهم دارای ۴ فصل و ۱۳ سوال در کنکور است.
• شیمی مقطع دهم دارای ۳ فصل و ۸ سؤال در کنکور است.

همان طور که مشاهده می کنید بیشترین سوالات در کنکور به ترتین از پایه و مقطع یازدهم، دوازدهم و دهم می باشد. این موضوع می تواند اهمیت در مقطع را نشان دهد. بنابراین پیشنهاد می کنیم برنامه مطالعاتی خودتان را بر اساس این طبقه بندی انجام دهید تا بتوانید در این درس درصد بالایی داشته باشید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *