نکات مشاوره ای

ساعات طلایی برای درس خواندن

ساعات طلایی برای درس خواندن

بدون‌ شک یکی از مواردی که اکثر دانش‌ آموزان برای آمادگی قبل‌ از کنکور و یا امتحانات مدارس به آن اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، ساعت مناسب برای درس‌ خواندن است. با وجود این‌ که زمان مناسب مطالعه برای هر شخص ممکن است با دیگری متفاوت باشد، اما ساعات طلایی برای درس خواندن وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید خیلی بهتر به درک مفاهیم بپردازید و در مدت‌زمان کمی تمام آن‌ ها را به‌خاطر بسپارید. در ادامه این مطلب از سایت آسان یادگیری با ما همراه باشید تا در این خصوص اطلاعات کامل و جامعی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

درس خواندن در زمان مناسب

دانش‌ آموزان بسیاری هستند که قبل‌ از شروع امتحانات و یا برای آمادگی در کنکور سراسری برنامه‌ریزی بسیار اصولی و دقیقی را برای خود در نظر می‌گیرند، تا به‌ خوبی بتوانند در ابتدا و با اعتماد به‌ نفس بالا بتوانند در آزمون‌ ها آماده شوند. اما در برخی اوقات با وجود این‌ که  دانش‌ آموزان ساعات زیادی را به درس‌ خواندن اختصاص داده و برنامه‌ریزی خوبی داشته‌اند، همچنان از نتیجه کار خود راضی نبوده و به رتبه‌ای که می‌خواهند نمی رسند.

اگر فرض را بر این بگذاریم که برنامه‌ریزی برای درس‌ خواندن به‌ صورت دقیق بوده است، باید یک چرا برای این مشکل پیدا کنید. به‌ طور مثال ممکن است دانش‌ آموز در محیط مناسبی به درس‌خواندن نپرداخته باشد و یا این‌ که ساعات مناسبی را برای این کار انتخاب نکند. درحقیقت باید به شما بگوییم که مطالعه و درس‌ خواندن نوعی مهارت به حساب می‌آید و شما باید برای تقویت این مهارت تلاش کنید و یاد بگیرید که در زمان شرایط و محیط مناسبی درس بخوانید.  در ادامه در موردساعات طلایی برای درس خواندن نکات مفیدی را به شما ارائه خواهیم داد.

برنامه ریزی تابستانی برای مطالعه کنکور
ادامه مطلب

ساعات طلایی برای درس خواندن برای درس‌ خواندن جهت آمادگی در کنکور

کنکور یکی از آزمون‌ های سرنوشت‌ ساز برای هر فردی به‌ حساب می آید. در واقع شما با قبولی در رشته موردنظر خود می‌توانید مسیر آینده خود را یافته و با اعتماد به‌ نفس بالا در آن قدم بردارید. یکی از دغدغه‌های اکثر داوطلبین کنکور ساعات طلائی برای درس‌خواندن است. اگر شما برای رسیدن به هدف یعنی قبولی در رشته‌ای که علاقه دارید، اشتیاق داشته و برای آن تلاش می‌کنید، دیگر جای نگرانی وجود ندارد. شما می‌توانید با استفاده از منابع کنکوری و همچنین انتخاب ساعت مناسب به یادگیری آسان خود کمک کنید.

زمانی‌ که ساعت مناسبی را برای مطالعه و درس‌خواندن در نظر بگیرید، درحقیقت می‌توانید خیلی بهتر و روان‌تر مفاهیم را یاد گرفته و آن‌ها را به یاد بسپارید در واقع شما نباید زمان زیادی را به درس مطالعه و بی‌کیفیت بپردازید. هرچقدر ساعت مطالعه شما زیاد باشد اما تمرکز و شرایط مناسبی را برای درس‌خواندن نداشته باشید، درنهایت انگار هیچ کاری نکرده‌اید. معمولاً اکثر کسانی که در رتبه کنکور سراسری رتبه قابل‌قبولی را به دست آورده‌اند، حدود حدود ۸ الی ۱۰ ساعت را  به مطالعه اختصاص داده‌اند.

اما این مدت‌زمان برای کسانی که تازه شروع به درس‌خواندن می‌کند زیاد است. شما می‌توانید از روزی ۳ ساعت مطالعه را آغاز کرده و به‌ مرور زمان آن را افزایش دهید. همچنین ساعات طلائی برای درس‌خواندن حدود اول صبح‌ها و بعدازظهرها است و می‌تواند به شما برای یادگیری آسان مفاهیم دروس مختلف کمک کند. لازم است بدانید که در کنار تمامی این موارد برنامه‌ریزی صحیح، داشتن مشاور تحصیلی و همچنین استفاده از منابع مناسب تاثیر بسزایی داشته و کاملاً ضروری است.

نکات انگیزشی مشاوران برتر اوج یادگیری
ادامه مطلب

ساعات طلایی برای درس خواندن برای درس‌ خواندن جهت آمادگی در کنکور

سخن پایانی

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد، ساعت طلائی برای درس‌خواندن ممکن است برای هر شخص متغیر باشد. بنابراین نمی‌توان به‌ صورت دقیق گفت که شما باید حتماً درچه ساعت درس بخوانید. عده‌ای در ساعات صبح تمرکز بیشتری داشته و عده ای نیز شب‌ها می‌توان به یادگیری بهتر مفاهیم بپردازد. اما به‌ طور کلی بهترین ساعت برای درس‌ خواندن ساعتی است که شما بتوانید در اوج یادگیری و تمرکز داشته باشید. تا درنهایت تمام مفاهیم را به‌خوبی به ذهن سپرده و آن را در آزمون پیاده‌ سازی کنید. همان‌طور که گفته شد بهترین ساعت درس‌خواندن جهت آمادگی در کنکور ۸ الی ۱۰ ساعت است که شما بایستی به‌مرور زمان آن را افزایش دهید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *