نکات مشاوره ای

راه های مقابله با افکار منفی در دوران کنکور

راه های مقابله با افکار منفی در دوران کنکور

برای مقابله با افکار منفی در دوران کنکور، اولین کار یادداشت موفقیت های خود است. شما تا به الان موفقیت تحصیلی و غیر تحصیلی زیادی داشته اید یادداشت آنها می تواند با افکار منفی در دوران کنکور مقابله کند.

دومین راهکار برای مقابله با افکار منفی جایگزینی افکار مثبت است. در دوران کنکور افکار مثبت داشته باشید و به موردهای مثبت فکر کنید. سعی کنید افکار مثبت را در خود تقویت کرده و اگر مورد مثبتی ندارید بهتر است به چیزهای دیگر فکر کنید. به عنوان مثال می توانید به آینده خوب، موفقیت در کنکور و زندگی و رتبه بالا و دانشگاه مناسب فکر کنید. سومین راه تمرکز بر روی برآورده کردن آرزوهای خود است.

همینطور میتوانید از خدمات مجموعه اوج یادگیری استفاده کنید.

دلیل به وجود آمدن افکار منفی

یکی از دلایل به وجود آمدن افکار منفی در دوران کنکور، احساسات و افکار شما است. احساسات شما با توجه به دیدگاه و طرز فکری که در لوکیشن های مختلف و موقعیت های گوناگون دارید متفاوت است. به عنوان مثال اگر افکار شما در برابر مقابله با یک موقعیت منفی باشد و این فکر را کنید که توانایی مقابله با آن را ندارید، موجب بروز افکار منفی در شما می شود.

نوع فکر کردن و افکار شما باعث بروز نگرانی در ذهن شما شده و در نهایت ترس بر شما غلبه می کند و با افزایش و تقویت افکار منفی، ناامیدی در شما به وجود آمده و شکست می خورید. افکار منفی در ذهن تان با سرعت پخش شده و توانایی کنترل را از شما می گیرد. لذا تنها دلیل وجود افکار منفی احساس شما نسبت به موقعیت مزبور است. به همین دلیل بهتر است افکار منفی و انرژی های منفی را از خود دور کرده و به رویدادها و مورد های مثبت فکر کنید.

نکات طلائی موفقیت در کنکور
ادامه مطلب

ریشه افکار منفی در سال کنکور

یکی از راه هایی که موجب کاهش تمایل به مطالعه و درس خواندن در دوران کنکور می شود ایجاد  افکار منفی در حین مطالعه می باشد. این افکار منفی در دوران کنکور، انگیزه را کاهش داده و باعث ناامیدی و دست کشیدن از تلاش می شود.

افکار منفی تمرکز و ذهن را بر هم زده و باعث ایجاد احساس بیقراری و کاهش یادگیری می شود. ریشه افکار منفی، احساسات است؛ در حقیقت فکر منفی از طرف مغز تولید و پخش می شود اگر شما به افکار منفی واکنش نشان دهید، مغز، افکار منفی را بیشتر پخش کرده و آن را تقویت می کند.

مغز در تاثیرگذاری این افکار منفی در داوطلب کنکور نقش اصلی را دارد. و آن را به صورت شرطی و تکراری به دانش آموز القا می کند. یعنی آنقدر موضوع را تکرار می کند که داوطلب نسبت به آن موضوع اعتقاد پیدا می کند. ریشه ی افکار منفی از ترس و باورهای غلط و نگرانی از آینده به وجود می آید.

راه های خالی کردن انرژی منفی

یکی از راه برای خالی کردن انرژی منفی در دوران کنکور، رسیدن به آرامش و برقراری تعادل است. لذا برای ایجاد آرامش در خود می توانید از دین و الهیات کمک بگیرید به عنوان مثال ذکر اسما الهی باعث ایجاد آرامش در شما می شود. همچنین می توانید برای تخلیه انرژی منفی از نماز خواندن اول وقت و وضو گرفتن و شکرگزاری از پروردگار استفاده کنید. شکرگزاری از پروردگار باعث دفع انرژی های منفی و جذب انرژی های مثبت می شود. از دیگر راهکار ها برای خالی کردن انرژی منفی حضور در طبیعت است، چرا که طبیعت انرژی منفی را جذب می کند. قدم زدن در پارک و هوای سالم به شما در داشتن آرامش و تخلیه انرژی منفی کمک بسیار زیادی می کند.

برای تست زنی درس فیزیک باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
ادامه مطلب

سخن پایانی

مقابله با افکار منفی در دوران کنکور به شما در ادامه دادن به مسیر کنکور کمک بسیار زیادی می کند شما برای چنین کاری می توانید افکار منفی را جایگزین افکار مثبت کنید. می توانید به افکار مثبت مانند، آینده خوب و موفقیت در زندگی و کنکور و رتبه بالا فکر کنید. همچنین می توانید بر روی برآورده کردن آرزوهای خود تمرکز کرده و به دنبال راه حلی برای رسیدن به آنها باشید. انگیزه در دوران کنکور تاثیر زیادی بر روی روند موفقیت شما می گذارد، اما افکار منفی باعث نومید کردن شما شده و اثر منفی بر رویتان می گذارد. ریشه افکار منفی همان ترس و اضطراب و نگرانی از آینده بوده و افکار توسط مغز پخش می شود. برای خالی کردن انرژی منفی می توانید از دین کمک بگیرید به عنوان مثال می توانید نماز بخوانید یا اسماء الهی را تکرار کنید، همچنین حضور در طبیعت به شما کمک زیادی می کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *