نکات مشاوره ای

بودجه بندی کنکور

بودجه بندی کنکور

بودجه بندی کنکور به این معنا است که شما بدانید از هر مبحث کتاب دقیقا چند سوال مطرح می شود. بودجه بندی کنکور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا شما متوجه اهمیت مبحث های کتاب درسی خواهید شد. بنابراین شما می توانید با برنامه ریزی دقیق برای مبحث های مهم بیشتر وقت بگذارید. موسسه کنکور آسان است با ارائه این مقاله قصد دارد شما را با اهمیت بودجه بندی کنکور بیشتر آشنا کند.

نظم مطالعاتی در کنکور
ادامه مطلب

بودجه بندی کنکور چیست؟

یکی از موضوعات بسیار مهم در مشاوره کنکور که موسسه اوج یادگیری به آن بسیار توجه می کند بحث بودجه بندی است. در ادامه با اهمیت این موضوع بیشتر آشنا خواهیم شد. زمانیکه شما به سر جلسه کنکور می روید ابتدا باید سوالات دروس عمومی و سپس سوالات دروس اختصاصی را جواب بدهید. حالا تعریف بودجه بندی چیست؟ یعنی از هر درس چند سوال برای کنکور طرح می شود. همچنین از هر مبحث درسی چند سوال برای کنکور طرح می شود؟ 

مهم تر از همه این است که بودجه بندی کنکور به شما نشان می دهد که از هر مبحث از کدام درس ها بیشتر سوال طرح می شود. بنابراین بودجه بندی اطلاعات کاملی از سوالات کنکور و مباحث مهم را در اختیار شما قرار می دهد.

 شما با دانستن بودجه بندی ذهن شفاف تری نسبت به کنکور خواهید داشت. به عبارت دیگر متوجه خواهید شد که سوالات کنکور چگونه و از چه مباحثی مطرح می شوند. زمانیکه شما با چگونگی سوالات کنکور آشنا شوید بهتر می توانید اولویت بندی کنید. به عبارت دیگر شما متوجه خواهید شد که کدام درس ها پر اهمیت هستند. با اولویت بندی می توانید مسیر درست درس خواندن را برای خود مشخص کنید. موسسه کنکور آسان است با شفاف سازی بودجه بندی راه سخت کنکور را برای شما آسان خواهند کرد.

اهمیت بودجه بندی کنکور

در کنکور سراسری گروه های آزمایشی مختلف از قبیل ریاضی، تجربی، هنر و انسانی هر ساله با یک روند خاصی سوالات طرح می شوند. در واقع سوالات با روند خاصی بین دروس مختلف توزیع می شوند. داوطلبان با دانستن این موضوع از اهمیت مباحث درسی بیشتر مطلع خواهند شد. ممکن است برای برخی داوطلبان این سوال پیش بیاید که چند سوال از هر درس مطرح می شود؟ یا اینکه با حذف کدام مباحث میزان درصد کمتری را از دست خواهم داد؟

داوطلبان با بودجه بندی کنکور سال قبل می توانند به این سوالات پاسخ دهند. بنابراین داوطلبان با بودجه بندی کنکور سال قبل می توانند مباحث مهم و مباحث غیر مهم را تشخیص دهند. سپس براساس بودجه بندی ساعت مطالعه خود را تنظیم کنند. در اینصورت قطعا به نتیجه دلخواه خود خواهند رسید.

چرا بعضی ها هیچوقت موفق نمیشوند؟
ادامه مطلب
اهمیت بودجه بندی کنکور

موسسه کنکور آسان است بودجه بندی کنکور سال قبل را به طور دقیق برای شما مشخص کرده است. داوطلبانی که تازه مطالعه کنکور را آغاز کرده اند می توانند با آگاهی از بودجه بندی در مدت زمان کوتاه و با برنامه ریزی دقیق به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنند. در صورتیکه داوطلبان به درسی علاقه نداشته باشند می توانند از طریق بودجه بندی فقط مباحث مهم آن درس را مطالعه کنند. 

داوطلبان با دانستن بودجه بندی کنکور می توانند کنکور را بهتر بشناسند و با شیوه طراحی سوالات بیشتر آشنا شوند. به جرات می توان گفت بودجه بندی یک ابزار بسیار کار آمد است که داوطلبان با آگاهی از آن قطعا به نتیجه دلخواه خود خواهند رسید.

 

معرفی نکات مهم بودجه بندی کنکور

یکی از نکات مهم این است که داوطلبان مباحثی که اهمیت کمتری دارند را به طور کامل کنار نگذارند. همچنین مباحث کم اهمیت را با بی دقتی مطالعه نکنند. معمولا از مطالب کم اهمیت تر سوالات آسان تری مطرح می شود. در صورتیکه داوطلب تسلط کافی به مطالب نداشته باشد نمی تواند سوالات آسان را پاسخ دهد. می توان گفت داوطلب شانس خود را برای کسب رتبه عالی از دست خواهد داد. از دیگر نکات مهم بودجه بندی کنکور این است که برای هر درس به طور جداگانه بودجه بندی را داشته باشید. 

در اینصورت برنامه ریزی دقیق تری را انجام خواهید داد. بهتر است برای هر درس تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی را در نظر بگیرید. در اینصورت به شیوه درستی برنامه ریزی را انجام خواهید داد. به عبارت دیگر با مدیریت زمانی اصولی قطعا به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید.

با توجه به اینکه داوطلب از طریق بودجه بندی با تعداد سوالات هر درس آشنا می شود می تواند برنامه تست زنی برای هر مبحث درس را به طور جداگانه مشخص کند. داوطلبان با دانستن بودجه بندی می توانند موفقیت خود را حتمی کنند. زیرا تنها از طریق بودجه بندی می توان به اهمیت و تعداد سوالات هر مبحث درسی پی برد.

انتشارات گیلنا با در نظر گرفتن تمامی مسائل و نکات مهم بودجه بندی به شما در ایجاد برنامه ریزی دقیق و مدیریت زمانی اصولی کمک شایانی خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *