نکات مشاوره ای

برنامه ریزی در سه ماه تابستان برای کنکور1401

برنامه ریزی در سه ماه تابستان

برنامه ریزی در سه ماه تابستان برای کنکور1401 :برنامه ریزی در کنکور به یک ضرورت تبدیل شده است تا دانش آموزان فرصت مطالعه را از دست ندهند و بهترین نتایج را بگیرند.

 

برای سفارش محصولات یادگیری آسان با شماره های سایت تماس بگیرین

برای بسیاری از داوطلبان تابستان اولین گام در فرایند آزمون سراسری است. هر چه قویتر و پایدارتر حرکت کنید ، مسیر شما به مقصد هموارتر خواهد بود.

برای کنکور 1401 نیازی به نگرانی نیست زیرا اگر خیالمان بابت برنامه ریزی درسی راحت باشد می توانیم به خوبی برای کنکور وقت بگذاریم. تابستان یک نقطه طلایی مهم در خواندن و تست زنی شما نسبت به رقبای شما می باشد.

زیرا اکثر دانش آموزان از این فرصت برای استراحت و انجام کارهای مختلف استفاده می کنند یا وقت خود را به بطالت می گذرانند. برنامه ریزی مناسب نوعی آرامش را برای داوطلبان و دانش آموزان فراهم می کند. به نوعی که می توانند با کمک برنامه ریزی به هدف خود دستیابند.

ابتدا یک تعریف کلی از برنامه ریزی ارائه می دهیم و تمام نکات مربوط به برنامه ریزی مبتنی بر اصل را به شما ارائه می دهیم. در کنکور، برنامه ریزی دستورالعملی است که دانش آموزان برای برقراری نظم از آن پیروی می کنند.

این موضوع تأثیر بسزایی در آرامش خاطر آنها برای تست زنی و درس خواندن دارد. برای برنامه ریزی در سه ماه تابستان برای کنکور1401 با یادگیری آسان همراه باشید.

معرفی بهترین منبع های تست کنکوری
ادامه مطلب

برای سفارش محصولات انتشارات گیلنا با شماره های سایت تماس بگیرین

برنامه ریزی چیست؟

برنامه ریزی فرایند تفکر در مورد فعالیتهایی است که برای دستیابی به هدف مورد نظر بسیار برای ما حیاتی و ضروری است. برنامه ریزی همچنین اولین و اصلی ترین فعالیت مورد نیاز برای به دست آوردن نتیجه ی کار ما است.

بسته به نوع فعالیت، هر برنامه می تواند طولانی، متوسط ​​یا کوتاه مدت باشد. برنامه ریزی می تواند نقش مهمی در اجتناب از اشتباهات یا شناسایی فرصت های مهم در زندگی ما داشته باشد. برنامه ریزی پل ارتباطی بین جایی است که ما هستیم و آن جایی که می خواهیم باشیم.

انواع برنامه ریزی:

1_ برنامه ریزی کوتان مدت

برنامه ریزی کوتاه مدت می تواند یکی از برنامه ریزی در سه ماه تابستان برای کنکور1401 باشد. همانطور که از نامش پیداست، برنامه ریزی کوتاه مدت باید در طی چند ساعت تا چند روز انجام شود.

و حداکثر هفته ای برنامه ریزی کنید. هدف از این نوع برنامه ریزی این است که دانش آموزان در کوتاه مدت بتوانند به خوبی درس های خود را بخوانند.

برای سفارش محصولات کنکور آسان است با شماره های سایت تماس بگیرین

اهداف کوتاه مدت چیزی است که ما می خواهیم در آینده نزدیک به آن برسیم، که ممکن است هفته ها ، ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد. به عنوان مثال ، دانش آموز تعیین می کند که امروز باید کدام موضوعات را مطالعه کنند یا هفته آینده کدام موضوعات را باید مطالعه کنند. هدف زود در این برنامه ریزی زود به نتیجه ی کار رسیدن می باشد.

2_ برنامه ریزی میان مدت

برنامه ریزی میان مدت به این معنی است که برنامه تحصیلی باید ماهانه، حتی 6 ماه برنامه ریزی شود. هدف از این نوع برنامه ریزی این نیست که به دانش آموز یک مرور کوتاه مدت یا بلند مدت ارائه دهد. و فرصتی را برای داوطلبان ارائه می دهد.

دانش آموزان باید بتوانند با این روش ها آینده نه چندان نزدیک خود را در برنامه تحصیلی خود پیش بینی کنند. در واقع این خود دانش آموزان هستند که مشخص می کنند در 6 ماه آینده قرار است چه درسی را بخوانند. یکی دیگر از روش های برنامه ریزی به گفته ی یادگیری آسان برای شما می تواند برنامه ریزی میان مدت باشد.

آخرین رتبه قبولی پزشکی
ادامه مطلب

3_ برنامه ریزی بلند مدت

برنامه ریزی بلند مدت بدین معناست که دانش آموزان اهداف خود را در طول یک سال یا چند سال تعیین کرده و بر اساس آن برنامه ریزی می کنند. در برنامه ریزی بلند مدت، معمولاً یک هدف بسیار بزرگ در پایان برنامه وجود دارد، که باید نتیجه کار شخص باشد.

این هدف در واقع یک جور هدف کلی نامیده می شود، به عنوان مثال دانش آموز تعیین می کند که در سال آینده کدام دروس های تحصیلی را مطالعه کند یا در چه مقطعی و در چند سال آینده می خواهد کدام رشته تحصیلی را انتخاب کند.

برای سفارش محصولات امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرین

برنامه ریزی برای کنکور 1401 باید چگونه باشد؟

1_ هدف گذاری کردن:

در هر شرایط شغلی یا کاری یا هرچیزی که باشید مهم ترین اصل هدف گذاری است، باید هدفی باشد تا بتوان برای آن تلاش کرد.

2_ برنامه ریزی:

باید مشخص کنید که برای رسیدن به هدف خود چه برنامه ایی دارید، از چه راهی راحت تر به آن می رسید؟ بنابراین باید سعی کنید برنامه ایی داشته باشید یا برنامه ریزی کنید که بتوانید به آن عمل کنید.

برنامه ریزی درسی باید با توجه به توانایی شما باشد، به عنوان مثال با توجه به ویژگی های فردی متفاوت هر فرد، برنامه ریزی خاص و منحصر به فردی، بر اساس توانایی های روحی جسمی فرد مورد نیاز است.

برنامه درسی دانش آموزان باید بر اساس زمان مطالعه ، نقاط قوت و ضعف، مهارت ها می باشد. یکی از مهمترین ویژگیهای برنامه ریزی تنوع درسی است، به این معنی که برنامه درسی باید شامل دروس تخصصی و عمومی باشد.

دروس عمومی:

عربی :

در کنکور، درس عربی چهار مبحث ترجمه ، قواعد ، تحلیل الصرفی ، درک مطلب دارد. می توانید این ها را به صورت بخش بخش در برنامه ریزی تستی خود بگنجانید.

برای سفارش محصولات استاد احمدی با شماره های سایت تماس بگیرین

زبان انگلیسی :

در کنکور، درس زبان در چهار بخش گرامر، لغت، کلوز تست، درک مطلب است که می توانید به صورت بخ بخش تقسیم کنید و تست بزنید.

ادبیات :

در کنکور، درس ادبیات در شش بخش لغت، املا، تاریخ ادبیات، آرایه های ادبی، دستور فارسی، قرابت معنایی است این ها را می توانید به برنامه ریزی خود در تابستان تست بزنید.

دین و زندگی :

در کنکور سوالات درس دینی، هم باز می بینیم به دو بخش آیات نکات تقسیم می شود بنابراین این ها را هم باید به صورت تستی برنامه ریزی کرد و خواند.

برای سفارش محصولات عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین

نتیجه گیری:

برنامه ریزی در سه ماه تابستان برای کنکور1401 را می توانید با یادگیری آسان را سرانجام برسانید. برای برنامه ریزی درست باید یک مشاور خوب داشته باشید و چه جایی بهتر از یادگیری آسان.

برای سفارش محصولات یادگیری آسان با شماره های سایت تماس بگیرین

ارتباط مستقیم با رسول فراهانی

شماره تماس 09121967648

02122130931

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *