نکات مشاوره ای

انتخاب رشته کنکور آسان است

انتخاب رشته کنکور آسان است

از اساسی ترین مواردی که در طول فرآیند آمادگی تا کنکور بایست به آن دقت کنید و به آن اهمیت دهید انتخاب رشته می باشد که کلید ورود شما به دانشگاه می باشد. بعد از آنکه کارنامه اولیه هر داوطلبی بر روی سایت سنجش درج شد از این به بعد  وارد پروسه انتخاب رشته خواهد شد. داوطلبان با توجه به رتبه خود قادر خواهند بود یکی از دانشگاه های دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی و یا دانشگاه آزاد را برای تحصیل انتخاب کنند.

بعد از آنکه شما تمامی مراحل انتخاب رشته را طی نمودید و کد رشته های انتخابی را در سایت سنجش درج نمودید. بعد از آنکه مهلت انتخاب رشته به پایان رسید سیستم بر طبق رتبه شما فرآیند وارسی و تجزیه و تحلیل را آغاز خواهد نمود و بعد از یک ماه شما قادر خواهید بود نتیجه را مشاهده کنید. در این مقاله از خود ما تمایل داریم تا اطلاعاتی را در رابطه با انتخاب رشته کنکور آسان است؟ در اختیار شما قرار دهیم. با مطالعه این مطلب بدون شک متوجه خواهید شد تا این اندازه هم که به نظر می آید پروسه انتخاب رشته کار سختی نمی باشد.

چرا انتخاب رشته مهم است؟

پروسه انتخاب رشته دارای اهمیت می باشد و بهتر است اینگونه اهمیت آن را برای شما مطرح کنیم. به این صورت که اگر شما تحت عنوان یک داوطلب در اولویت بندی و یا در درج کد رشته دچار اشتباه شوید. این اشتباه موجب خواهد شد که از ورود به دانشگاه باز بمانید. این مسئله نیز بدان معنا است که زحمات شما بر باد رفته است و سبب ناراحتی شما خواهد شد.

شکایت از موسسه کنکور آسان است
ادامه مطلب

از این رو برای پروسه انتخاب رشته وقت بگذارید. افرادی را مشاهده کردیم که حتی با یک رتبه خوب نیز از تحصیل در دانشگاه ها مورد علاقه خود باز مانده اند. از این جهت بسیاری از اشخاص ترجیح می دهند که برای انتخاب رشته به سراغ مشاور تحصیلی بروند. مشاوران تحصیلی به دلیل آنکه تجربه و دانش این کار را دارند بهتر می توانند پروسه انتخاب رشته را طی نمایند. چه بهتر مشاوری این کار را انجام دهند که در طول سال همراه دانش آموز بوده و با علایق و خواسته های او آگاهی دارد.

همچنین در نظر داشته باشید شما برای راهنمایی های بیشتر می توانید از بسته های اوج یادگیری نیز استفاده نمایید.

چرا انتخاب رشته مهم است؟

اهمیت انتخاب مشاور تحصیلی در زمان انتخاب رشته

اگر در ابتدای سال مشاور تحصیلی را انتخاب و در طول سال همراه با مشاورتان دروس را مطالعه کردید بهتر است نیز پروسه انتخاب رشته را نیز به مشاور خودتان بسپارید. در غیر این صورت به دنبال یک مشاور با تجربه و کاربلد باشید و مطمئن شوید به بهترین نحو ممکن شما را راهنمایی خواهد کرد.

سپس در اغلب موارد مشاور مربوطه با والدین و خود شما مشورت نموده و مواردی همچون علایق، شهر انتخابی، دانشگاه، میزان شهریه و… را در انتخاب رشته دخیل می نمایند. علاوه بر این فرصتی را به دانش آموز می دهد تا به صورت کامل انتخاب های خود را وارسی و در صورت نیاز تغییراتی در آن ایجاد می نماید. اگر در فرآیند انتخاب رشته کنکور این کار یعنی کمک گرفتن از یک مشاور تحصیلی را انجام دهید شک نکنید انتخاب رشته کنکور از آنچه که فکر می کنید بسیار آسان تر می باشد.

پکیج آموزشی تست زنی دروس تخصصی با اوج یادگیری
ادامه مطلب

اهمیت انتخاب مشاور تحصیلی در زمان انتخاب رشته

نکته

استعداد خود را در نظر بگیرید و سپس با توجه به بنیه علمی خود فرآیند انتخاب رشته را تکمیل نمایید. از اینرو در زمان انتخاب رشته نه تنها توجه به علایق اهمیت دارد بلکه مواردی از قبیل بازار کار یا به عبارتی آینده شغلی، توانایی علمی، توان اقتصادی و… بایست در اولویت شما قرار گیرد.درنظر داشته باشید که برای یادگیری آسان می توانید به سایت آسان یادگیری نیز مراجعه کنید.

کلام پایانی

ما در این مقاله تلاش نمودیم که مطالبی در خصوص انتخاب رشته کنکور آسان است در اختیارتان قرار دهیم. همانگونه که مشاهده کردید پروسه انتخاب رشته در آینده و سرنوشت شما دخیل است از اینرو اهمیت به آن بسیار حیاتی می باشد. برخی از والدین و داوطلبان بر این باور هستند که پروسه انتخاب رشته دانش و مهارت خاصی نمی خواهد.

ولیکن بایست بدانید که کم ترین اشتباهی از قبیل تصمیم گیری از روی احساس،  دخالت های اطرافیان و… منجر به نابودی زحماتی که در طول سال کشیدید خواهد شد و عملاً وقت و زمانی که گذاشتید به هدر خواهد رفت. اگر سوال و یا پیشنهادتی در این خصوص دارید می توانید آن را با ما در آسان یادگیری در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *