نکات مشاوره ای

کنکور سراسری ریاضی

کنکور سراسری ریاضی

کنکور سراسری ریاضی

کنکور سراسری ریاضی یکی از آزمون های پرچالش برای داوطلبان کنکور است. این آزمون در دو نوبت اردیبهشت و تیرماه برگزار می شود. بنابراین، متقاضیان می توانند با استفاده از مشاوره کنکور سراسری ریاضی، نحوه برنامه ریزی و انتخاب منابع مناسب برای آمادگی در رشته های گروه آزمایشی ریاضی را بیاموزند.تا انتهای مقاله با کنکور آسان است در ارتباط باشید.

سازمان سنجش مسئول برگزاری کنکور سراسری ریاضی است و داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در رشته های سراسری و آزاد کنکور ریاضی هستند، می توانند با شرکت در این آزمون، با سایر متقاضیان کنکور ریاضی رقابت کنند و پس از کسب نمره لازم، در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند.

برای قبولی در رشته های کنکور ریاضی، عوامل مختلفی تأثیرگذار هستند. بنابراین، داوطلبان می توانند در راستای موفقیت در کنکور سراسری ریاضی، چندین معیار را در نظر بگیرند. با توجه به حذف زیرگروه ها و دروس عمومی در کنکور ریاضی، داوطلبان باید تنها به مطالعه دروس اختصاصی گروه ریاضی تمرکز کنند تا به نتیجه مطلوب دست یابند. در ادامه، در این مقاله به صورت جامع به موضوع کنکور ریاضی، از زمانبندی تا شیوه مطالعه منابع و برنامه ریزی صحیح، و مشاوره کنکور سراسری در رشته ریاضی پرداخته شده است.

راهنمای کامل کنکور ریاضی

کنکور ریاضی یکی از آزمون های سراسری است که برای هر یک از گروه های آزمایشی برگزار می شود. این آزمون برای داوطلبانی که علاقه مند به رشته های مهندسی هستند، امکان تحصیل در این رشته ها را در آزمون سراسری ریاضی فراهم می کند. رشته های کنکور ریاضی شامل مهندسی برق، مکانیک، عمران، کامپیوتر، معماری و غیره می شود. برای قبولی در هر یک از این رشته ها، داوطلبان باید با توجه به ضرایب دروس اختصاصی هر زیرگروه، مطالعه کنند.

پکیج کامل آموزش تست زنی دروس عمومی و تخصصی با اوج یادگیری
ادامه مطلب

همچنین جهت داشتن هر گونه سوال با انتشارات گیلنا همراه باشید.

جزئیات ضرایب دروس کنکور ریاضی به همراه شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون سراسری ریاضی در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری قابل مشاهده است. داوطلبان می توانند در مهلت اعلام شده، دفترچه ثبت نام کنکور ریاضی را از سایت سازمان سنجش دانلود کنند.

همچنین، با توجه به اطلاعیه جدید درباره برگزاری کنکور سراسری در دو نوبت اردیبهشت و تیرماه سال جاری، داوطلبان متقاضی کنکور ریاضی می توانند در هر یک از این دو نوبت، طبق صلاحدید خود، در زمان مشخص شده برای ثبت نام اقدام کنند.

کنکور سراسری ریاضی

موفقیت در کنکور ریاضی

موفقیت در آزمون کنکور ریاضی وابسته به برنامه ریزی صحیح است. با توجه به تعداد زیاد منابع درسی کنکور ریاضی و رقابت شدید بین شرکت کنندگان، داوطلبان برای رسیدن به نتیجه مطلوب در کنکور سراسری ریاضی باید از برنامه ریزی صحیح و اصولی استفاده کنند. بنابراین، آشنایی با ضرایب دروس کنکور سراسری ریاضی و اهمیت هر درس در آزمون، امری ضروری است تا بتوانند دروس را با اولویت بندی مناسب مطالعه کنند.

 

برای برنامه ریزی صحیح، داوطلبان باید در ابتدا هدف خود را از رشته و دانشگاه موردنظر در کنکور تعیین کنند. سپس با توجه به این هدف، اقدامات لازم برای طراحی یک برنامه جامع برای مطالعه دروس را انجام دهند.

 

در برنامه ریزی صحیح کنکور ریاضی باید به زمان بندی مطالعه هر درس توجه کرد. ممکن است برخی منابع درسی اهمیت بیشتری داشته باشند و نیازمند زمان بیشتری برای مطالعه باشند. بنابراین، در برنامه طراحی شده برای هر فعالیت درسی و غیر درسی، باید زمان مناسبی در نظر گرفته شده و مطابق با زمان بندی تعیین شده به مطالعه هر درس پرداخته شود.

تست زنی درس زبان انگلیسی دهم با اوج یادگیری
ادامه مطلب

 

همچنین، به علاوه از کتاب های تستی می توان برای افزایش شانس قبولی از طریق مهارت تست زنی استفاده کرد. داوطلبان با آشنایی و اطلاع از روش های صحیح تست زنی در کنکور، می توانند با سرعت و دقت بیشتر به سوالات کنکور ریاضی پاسخ دهند.

 

علاوه بر این، دانلود دفترچه سوالات کنکور سراسری سال های گذشته و آشنایی با نحوه طراحی سوالات کنکور ریاضی از اهمیت ویژه برخوردار است. با توجه به اینکه سوالات کنکور ریاضی در سال های اخیر به سمت مفهومی رفته اند، استفاده از چند کتاب کمک آموزشی جز منابع کنکور سراسری، برای درک بهتر و یادگیری مباحث به صورت جزئی تر و عمیق تر موردنیاز است ومیزان تسلط داوطلب بر تست زنی در هر درس افزایش می یابد.

مشاوره کنکور ریاضی

 

برای قبولی در کنکور ریاضی، داوطلبان باید ساعات مطالعه دقیقی را برای هر منبع درسی انتخاب کنند و سپس با توجه به برنامه ریزی صحیح، به مطالعه هر کتاب درسی کنکور سراسری ریاضی بپردازند. شاید این سوال در ذهن متقاضیان وجود داشته باشد که چگونه باید درس بخوانیم؟

 

سوالات کنکور ریاضی به صورت تستی هستند و در چند سال اخیر، داوطلبان شاهد سوالات مفهومی در کنکور سراسری بوده اند. به همین خاطر، توصیه می شود ابتدا کتاب درسی خود را با دقت مطالعه کرده و سپس با استفاده از درس نامه های کتاب های آموزشی، از جزئیات مطالب درسی مطلع شده و برای تثبیت این اطلاعات در ذهن، به سوالات تستی این کتاب های آموزشی پاسخ دهند.

 

همچنین، پس از اتمام فرایند مطالعه کنکور ریاضی، داوطلبان برای مرور اطلاعاتی که مطالعه کرده اند، باید یک تا دو ماه قبل از کنکور، جمع بندی کنکور سراسری را آغاز کرده و طبق برنامه ریزی انجام شده، هر دو روز یکبار در آزمونی شبیه ساز کنکور ریاضی شرکت کنند. علاوه بر این، متقاضیان می توانند با مرور سوالات سال های گذشته و یا آزمون های آزمایشی دیگر، به جمع بندی نکات مطالعه شده بپردازند.

تست زنی ریاضی با کنکور آسان است
ادامه مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *