نکات مشاوره ای

نکات کلیدی هنگام تست زنی کنکور از نظر مشاوران برتر

نکات کلیدی هنگام تست زنی کنکور از نظر مشاوران برتر

نکات کلیدی هنگام تست زنی کنکور از نظر مشاوران برتر چیست؟ چقدر خوب است که حتما برای پیشرفت در کنکور از یک مشاور خوب و زبده کمک بگیریم و یک سری نکاتی که شاید به آن توجه نکنیم از دهان مشاور بشنویم.

پکیج جامع ریاضی کنکور تجربی امیر مسعودی

2,780,000 تومان

پکیج جامع ریاضی کنکور تجربی

مدرس: امیر مسعودی تعداد حلقه : 78 جزوه چاپی: دارد

پکیج جامع فیزیک کنکور امیر مسعودی رشته تجربی

2,660,000 تومان
پکیج جامع فیزیک کنکور امیر مسعودی رشته ریاضی ، شامل فیزیک دهم ، فیزیک یازدهم و فیزیک دوازدهم با تدریس امیر مسعودی میباشد.

پکیج جامع ریاضی کنکور امیر مسعودی رشته ریاضی

2,420,000 تومان
پکیج جامع ریاضی کنکور امیر مسعودی رشته ریاضی ، شامل ریاضی دهم ، حسابان 1 و حسابان 2 ، هندسه

پکیج جامع ریاضی دهم امیر مسعودی

1,250,000 تومان
پکیج جامع ریاضی دهم امیر مسعودی ویژه رشته ریاضی شامل درس ریاضی و هندسه میباشد که توسط مهندس امیر مسعودی

بسته معلم خصوصی کنکور انسانی

5,920,000 تومان
بسته معلم خصوصی کنکور انسانی گیلنا ( کنکور آسان است ) با سبکی متفاوت از اساتید مطرح و بنام کنکور

بسته معلم خصوصی کنکور ریاضی

13,960,000 تومان
بسته معلم خصوصی کنکور ریاضی گیلنا ( کنکور آسان است ) با سبکی متفاوت از اساتید مطرح و بنام کنکور

بسته معلم خصوصی کنکور تجربی

13,740,000 تومان
بسته معلم خصوصی کنکور تجربی انتشارات گیلنا از دیگر بسته های پکیج آموزشی انتشارات گیلنا می باشد که برای هر

بسته معلم خصوصی دوازدهم انسانی

1,695,000 تومان
میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای نمونه تدریس فیزیک با اوج یادگیریادامه مطلب

بسته معلم خصوصی دوازدهم ریاضی

3,880,000 تومان
میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای روش مطالعه دروس تخصصیادامه مطلب

بسته معلم خصوصی دوازدهم تجربی

4,360,000 تومان
بسته معلم خصوصی دوازدهم تجربی که موسسه کنکور آسان است اقدام به ضبط و تولید آن نموده است ، دارای

بسته معلم خصوصی یازدهم انسانی

1,860,000 تومان
میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای نمونه تدریس دینی دوازدهم استاد احمدیادامه مطلب
روش مطالعه دروس تخصصی
ادامه مطلب

بسته معلم خصوصی یازدهم ریاضی

3,795,000 تومان
میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای قبولی کنکور 1401 با مطالعه تابستانی اساتید برترادامه مطلب

بنابراین سوالاتی که مطرح است این است که چگونه تست بزنیم؟ و سوالات کنکور چگونه است؟ در کنکور اگر سوالی برای شما بسیار سخت است و جواب آن را نمی‌دانید با علامت منها مشخص کنید ابتدا سوالات را اجمالی مطالعه کنید و بعد اقدام به پاسخگویی کنید.

ابتدا سوالاتی را که جوابشان را می‌دانید و آسان هستند را پاسخ دهید. هرگز در یک سوالی که بلد نیستید درجا نزنید این موضوع هرگز به نفع شما نیست و شمارا اذیت میکند و بیشتر وقت شما را میگیرد درصورتی که در کنکور باید شما مدیریت زمان داشته باشید. نکات کلیدی هنگام تست زنی کنکور از نظر مشاوران برتر

بنابراین موضوعی که نباید فراموش شود این است که زودتر از زمان مشخص شده باید تست‌ها را به پایان برسانید. به عنوان مثال ادبیات باید در ۱۵ دقیقه پایان پذیرد.

تست زنی کنکور از نظر مشاوران برتر

جواب سوالات را با پاسخنامه مطابقت دهید و بدون خواندن سوال به صورت کامل از وارد کردن جواب خودداری کنید. موضوع مهم دیگر آن است که اگر دچار کمبود وقت شدید به سراغ سوالاتی بروید که دارای ضریب بالاتری است و ابتدا سوالات آن درس را پاسخ دهید.

در سوالاتی که آخر آن‌ها به درست است یا نیست، می‌شود یا نمی‌شود ختم می‌شود دقت کنید، زیرا درست نخواندن سوال باعث از دست دادن پاسخ صحیح می‌شود.معمولا دانش آموزان در شروع آزمون، دستپاچه هستند و استرس میگیرند و سریع شروع به پاسخ دادن تست‌ها می‌کنند دقت کنید که عجله باعث زدن پاسخ غلط میشود.

یادتان باشد که باید شما خونسردیتان را حفظ کنید و نفس عمیق بکشید تا کمی از استرستان کم شود چقدر این سترس مخرب است و باعث میشود بسیاری از دانش آموزان از جواب دادن پاسخ درست  به سوالات سرباز زنند. پس یادتان باشد که نفس عمیق را فراموش نکنید و اینکه افکار مثبت باعث بالا رفتن روحیه شما می‌شود. پس خونسرد باشید که راز موفقیت شما در همین آرامش نهفته است.

1_ شما باید خونسردی در جلسه آماده باشید تا راحت تر جواب سوالات را بدهید و با آرامش سوالات را بخوانید اگر عجله کنید امکان دارد شوال را اشتباه متوجه شوید. نکات کلیدی هنگام تست زنی کنکور از نظر مشاوران برتر

مشاوران برتر

2_افعال منفی یا مثبت به راحتی شما را گمراه می کنند. بنابراین فعل های سوالات به ویژه افعال پایان سوال را خط بکشید و دقت کنید. به عنوان مثال افعال ” درست است یا درست نیست”، ” وجود دارد یا وجود ندارد” ،‌”بود یا نبود”.

این کار ها کمی فهم سوال را برای شما آسان میکند پس یادتان نرود این نکات را رعایت کنید. البته هرجور که شما راحت تر هستید باید کار کنید اما این روش هم به نوبه ی خود برای دانش اموزانی که کمی بی دقت هستند خوب است.

اوج یادگیری ریاضی با پکیج انتشارات گیلنا
ادامه مطلب

3_روی کلمات استثنا ، حروف ربط و کلمات شرطی در سوال خط بکشید. به عنوان مثال “همه موارد زیر درست است به جز” ، ” همه موارد زیر غلط است به استثنای”. “گزینه ای درست استکه ….”، “گزینه ها را از راست به چپ بخوانید”. این کار ها کمی فهم سوال را برای شما آسان میکند پس یادتان نرود این نکات را رعایت کنید.

تست زنی کنکور

4_ به علت پیچیده بودن برخی سوالات امکان دارد دانش آموز گیج شود که طراحان سوال با استفاده از کلمات و عبارات گمراه کننده سوالات را طرح میکنند و این کمی مشکل است .

بنابراین توجه به برخی نکات در روز کنکور برای شما مهم خواهد بود به عنوان مثال باید به برخی افعال و واژگان در سوالات دقت کنید و هوشمندانه صورت سوال را بخوانید و دنبال کنید. به عنوان مثال : مطلوب است یعنی درست ترین گزینه کدام است.

5_ یکی دیگر ازنوع سوالات کنکور سوالات ترکیبی است که بسیار انتخاب آن سخت است. طراح با ترتیب گزینه ها ، می تواند شما را به اشتباه بیندازد،  شما باید صورت سوال را به دقت بخوانید و بعد گزینه ی درست را انتخاب کنید. نکات کلیدی هنگام تست زنی کنکور از نظر مشاوران برتر

شیوه ی تست زنی:

بسیاری از مشاوران مارا به تمرین تست زدن و مدیریت زمان تشویق میکنند یعنی اگر هر دانش آموزی بتواند انواع تست ها را بشناسد و مدیریت زمان هم بلد باشد از نظر مشاور این دانش آموز به نسبت دیگر دانش آموزان جلو تر است پس یکی از نکاتی که مشاورین به هر دانش آموزی یادآور میشوند مین است.

اگر هم دانش آموزی بلد نباشد مدیریت کند به آن یاد میدهند یا شیوه های تست زنی را به آن ها یاد میدهند. همچنین یکی از موضوعاتی که هر مشاور به دانش آموز یادآوری میکند آشنایی با تیپ سوالات درس ها در کنکور است پس باید حسابی تمرین کرد و با اطلاعات کامل از این موضوعات برای امتحان کنکور آماده شد.

برای موفقیت در کنکور سراسری گفتیم باید بتوانید زمانتان را مدیریت کنید برای مدیریت زمان شما نیازدارید ابتدا مهارتتان را در شیوه ی تست زنی بدانید بنابراین شیوه ی تست زنی به 3 مرحله تقسیم میشود که آن ها را بایکدیگر بررسی میکنیم:1_ آموزشی2 ـ ارزیابی3 ـ جمع بندی
1_در اولین مرحله که تست آموزشی نام دارد،  سوالات آموزشی بیشتر جنبه ی تمرینی دارند یعنی وقتی شما عزیزان درسی را خواندید برای تمرین کردن بیشتر در آن درس میتوانید تست های آموزشی را کار کنید اما این تست ها فقط ترینی اند به توصیه ی ما بهتر است سراغ تست های سراسری بروید.

شیوه ی تست زنی درست

2_ در واقع تست ارزیابی، همون مجموعه تست‌هایی است که دانش آموزان در خانه برای خودشون در قالب آزمون برگزار می کنند و به گونه‌ای، خودشون رو محک میزنند و هر آنچه را که خوانده اند، با هر تستی که از خود میگیرند متوجه میشود که کجای کارشان اشتباه بوده است و کجای کارشان درست است. نکات کلیدی هنگام تست زنی کنکور از نظر مشاوران برتر

روش مطالعه ی درس عربی برای کنکور
ادامه مطلب

3_ بعد از این که شما تمام موضوعات و مطالب رو به خوبی مطالعه کردید و با بررسی تست های آموزشی، یادگیری خودتون رو کامل کردید و همینطور پس از حل کردن تست های ارزیابی ، نقاط ضعف و قوتی که داشتید رو شناختید و تسلط خودتون نسبت به مباحث مختلف بیشتر شد،

وقت اون رسیده که سراغ تست‌های جمع بندی برید. در این مرحله شما همراه با دوره‌ی مطالب خلاصه شده شروع به جمع بندی مباحث میکنید. نکات کلیدی هنگام تست زنی کنکور از نظر مشاوران برتر

مدیریت زمان با تمرین

همانطور که می دانیم دانش آموزی که تا سال قبل در جلسات امتحان صرفا به یک درس پاسخ می داده است به یک باره باید در جلسه ی آزمونی شرکت کند که از تمام دروس پرسش مطرح می شود.

و زمان پاسخ گویی به آن پرسش ها نیز بسیار محدود است این رویداد سبب می شود درصد بالایی از داوطلبان در جلسات آزمون آزمایشی و سراسری دچار خستگی ذهن خود شوند که این امر سبب می شود داوطلب نتواند از تمام توانایی خود بهره مند شود.

از این رو به داوطلبان توصیه می شود در منزل هم درهر نوبت حداقل سه درس را باهم تست بزنند تا علاوه بر کنترل زمان تمرین انتقال ذهنی از یک درس به درس دیگر فراهم آید تا با عادت کردن ذهنشان از خستگی آن در جلسات آزمون جلوگیری شود.

جمع بندی

برای بهتر کردن عملکردتان بهتر است بعد از انجام کار های فوق به تست‌هايی بپردازید که از قبل  علامت‌دار كرده‌اید که باید آن ها را کاملا بررسی کنیدحتما زمان بگیرید و درصدگیری کنید و اگر باز هم احساس ضعف کردید و تست‌های علامت‌دار كافی نبود، میتونید از كتاب آزمون‌های كمک آموزشی که دارید استفاده کنید.

بايد تست‌های جمع‌بندی تمام مبحث درنظرگرفته رو پوشش دهید و یادتان باشد بخشی دیگر از تمرین شما حتما جواب تست‌های نكته‌دار و يا تست هایی که به اشتباه حل کردید رو بررسی کنید و نكته‌های مهم آن را خلاصه‌نويسی کنید .

در اینجا شما را با یکی از از مهمترین تست ها که بسیار میتواند موثر باشد معرفی میکنیم و ان هم تست های زمان دار است که فواید تست زدن زمان دار ، افزایش سرعت و دقت و همچنین تطبیق دانش آموز با شرایط زمانی آزمون سراسری است.

در این صورت شما می توانید سرعت خود را نسبت به قبل بهتر کنید همچنین باید یسری نکات را در نظر داشته باشید و حواستان را باید به خوبی جمع کنید و نکته مهمی که در زدن تست های زماندار مطرح است شیوه ی تمرین مناسب آن در خانه است.

نتیجه گیری

این نوع تست ها اصول دارند و باید آن را فرابگیرید توصیه می شود در شب های مشخص حدود 10 تست از دروس متفاوت مثلا شیمی ـ عربی ـ فیزیک (مجموعا 30 تست) از قسمتهای مختلف (از هر مبحث یک تست) را در زمانی مطابق با استاندارد آزمون سراسری پاسخ دهید. و نتایج آن را نیز نزد خود نگاه دارید .

البته در آزمون های ابتدایی میتوانید مقدار کمی زمان بیشتری به خود اختصاص دهید و سپس به مرور زمان طی چند آزمون آنرا به زمان استاندارد برسانید. نکات کلیدی هنگام تست زنی کنکور از نظر مشاوران برتر
باید به این نکته نیز حتما توجه کنید که تا قبل از اینکه یادگیری شما در مبحثی کامل نشده است و تست های آموزشی مربوط به آن درس را پاسخ نداده اید ، سراغ تست های زمان دار نروید زیرا فقط موجب اتلاف وقت و انرژی شما می شود و هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.پس باید حتما به خوبی هر درس را بخوانید و سپس به تست زدن آن بپردازید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *