نکات مشاوره ای

نحوه مطالعه صحیح جهت تست زنی چگونه باشد؟

نحوه مطالعه صحیح جهت تست زنی چگونه باشد؟

نحوه مطالعه صحیح جهت تست زنی چگونه باشد؟ برای درس خواندن باید برنامه ریزی داشته باشید و ساعت های درسی خود را جوری در کنار یک دیگر بچینید که بتوانید به خوبی از پس خواندن دروس بر بیایید.

 

برای اینکه موفق شوید بهتر است روش های زیر را مطالعه کنید و کم کم خودتان را آماده کنید.

1_هدف گذاری:

یکی از مهم ترین نکات برای یادگیری مطالب قطعا هدف گذاری است. شما باید هدفی را مشخص کنید برای کنکور تا بتوانید به نتیجه ایی مطلوب برسید.

به عنوان مثال دانش آموز رشته ی تجربی میخواهد دندان پزشکی قبول شود. همین یک هدف است و به احترام این هدف برایش تلاش میکند و درس میخواند. شاید یک دانش آموز یرای هدفش از خیلی از خوشی بگذرد.

2_برنامه ریزی:

بعد از هدف گذاری قطعا باید پلن هایی برایش بچینید تا مسیر برای شما هموار شود. به عنوان مثال دانش آموزشی که میخواهد دندان پزشک شود باید بداند کدام درس را باید بیشتر بخواند.

و برای آن درس های مهم برنامه ریزی داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر میتواند با مشاور خود حرف بزند، اگر کشش و توانایی داشته باشد، برنامه ایی برای شما در نظر میگیرند تا بتوانید خوب درس بخوانید.

برخی دروس عمومی نیز نیاز به مطالعه زیاد دارند پس آن ها را از یاد نبرید. داشتن برنامه ریزی ضروری است. زیرا  موجب می شود که شما در زمانتان نیز صرفه جویی کنید.

انتخاب رشته ریاضی 1402 با انتشارات گیلنا
ادامه مطلب

برای سفارش محصولات یادگیری آسان با شماره های سایت تماس بگیرین

برای درست کردن یک برنامه ریزی از افراد با تجربه کمک بگیرید. اگر برنامه ریزی کردید حتما طبق همان برنامه ریزی عمل کنید. نباید تمام برنامه ریزی خود را به درس اختصاص دهید بلکه باید زمانی را هم برای تفریح بگذارید.

زمان خود را مدیریت کنید. یکی از نکات مهم این است که بین درس های خود تعادل ایجاد کنید. شیوه ی درست درس خواندن آن است که  نباید دریک روز آنقدر محو درس  بشوید که زمان را فراموش کنید و درس بعدی را در مدت زمان کمی مطالعه کنید.

 3_ محیطی مناسب برای درس خواندن در نظر بگیرید:

بسیاری از دانش آموزان به کتابخانه می روند و یا در پانسیون درس میخوانند تا بتوانند نتیجه ایی بهتر به دست بیاورند. محیط اگر ساکت باشد و شما افرادی را ببینید که درس میخوانند باعث می شود شما هم برای درس خواندن ذهن خود را متمرکز سازید.

قطعا محیط سالم و آرامی را برای درس خواندن در نظر داشته باشید. اگر در اتاقتان وسایل زیاد دارید باید آن ها را کم کنید یا در انباری بگذارید. اتاق هرچه خالی تر باشد محیط برای درس خواندن برای شما بهتر است.

برای سفارش محصولات انتشارات گیلنا با شماره های سایت تماس بگیرین

4_ استراحت کنید

زمان استراحت تغذیه کنید، راه بروید و مغز خود را آزاد کنید و به هیچ چیز فکر نکنید. برای همه دانش آموزان پیش آمده است که بعد از استراحت اشتیاقی برای درس خواندن ندارند،

زیرا تایم استراحت آنان زیاد شده و از جو درس خارج شده اند. پس سعی کنید بعد از اینکه استراحتتان تمام شد بدون اتلاف وقت بر سر درس هایتان باز گردید.

سعی کنید در مکانی که درس می خوانید استراحت کنید تا بعد از استراحت به راحتی بتوانید به درس باز گردید. به مدت طولانی درس نخوانید.

البته توجه داشته باشید که زمان مطالعه دروس عمومی با دروس اختصاصی متفاوت است. دروس تخصصی به زمان بیشتری برای مطالعه نیاز دارند.

برای سفارش محصولات کنکور آسان است با شماره های سایت تماس بگیرین

5_ ساعت مشخص مطالعه

مطالعه در روز بهتر قطعا خیلی می تواند برای شما خوب باشد اما اگر می خواهید بیشتر اوقات در شب مطالعه کنید سعی کنید دروس عمومی را در شب بخوانید زیرا حفظی هستند و بهتر در ذهن می روند.

برنامه ریزی مطالعه و تست زنی دروس تخصصی
ادامه مطلب

درس هایی مانند ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست و … را به روز اختصاص دهید. مطالبی که می خواهید مطالعه کنید و تست بزنید را به چند بخش تقسیم کنید و از مغز خودتان به مدت زیاد کار نکشید.

6_ دروس عمومی

دروس عمومی بسیار مهم و نمره آور در کنکور می باشند برای کنکور نمی توان هیچ درسی را کنار گذاشت. مثلا برخی دانش آموزان می گویند ما درس اختصاصی را می خوانیم به جایش دروس عمومی را حذف می کنیم.

این فکر کلا اشتباه است. زیرا حداقل حتی شده است 1 الی 2 درس از دروس عمومی را باید 90 الی 100 بزنید. تا بهترین نتیجه را بگیرید زیرا دروس عمومی بسیار تاثیرگذار در نمره و کنکور شما می باشد. بنابراین این فکت هایی که درباره ی کنکور دارید اشتباه است.

برای سفارش محصولات اوج یادگیری با شماره های سایت تماس بگیرین

7_تکنیک تست زنی

1_ علامت گذاری سوالات وقت گیر

همانطور که از نام این روش تکنیک تست زنی پیداست باید به دسته بندی و علامت گذاری سوالات وقت گیر بپردازید.

به عنوان مثال ، می توانید سوالاتی را که نخوانده اید علامت گذاری کرده و رد کنید. یک ستاره بگذارید و پس از پاسخ به سوالات به سراغ آنها بروید و در مرحله آخر، وقتی زمان بیشتری دارید، به سوالات تیک خورده فکر کنید.

برای سفارش محصولات استاد احمدی با شماره های سایت تماس بگیرین

2_ مدیریت کردن زمان و سرعت عمل

یادتان باشد سرعت عمل در تست زنی کنکور بسیار مهم است. همچنین باید سعی کنید هر تست را در زمان خودش پسخ دهید مثلا 1 دقیقه بشود 2 دقیقه کار خراب می شود.

خیلی از دانش آموزان وقت کم می آورند و می گویند ما بلد بودیم اما وقت کم آوردیم. بنابراین یادتان باشد که باید برای وقت خود برنامه ریزی کنید. یکی از مهم ترین کار ها برای رسیدن به موفقیت در شما همان مدیریت زمان و بالا بردن سرعت عمل است.

حتما در خانه تمرین کنید و یادتان باشد که هیچ کاری نشد ندارد حتی اگر بار ها شکست خوردید ایرادی ندارد شما برای کسب مهارت در تست زنی باید به مرور خودتان را ثابت کنید.

بنابراین هیچ نگران نباشید 1 سال برای کنکور وقت دارید و در این یک سال می توانید خودتان را ثابت کنید.

برای سفارش محصولات عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین

نتیجه گیری

برای کنکور باید تست زنی قوی داشته باشید. و برای تست زنی خوب هم باید بتوانید خوب مطالعه داشته باشید.

درس خواندن هرگز کار سختی نیست فقط باید اراده ی قوی خود را به کار بیاندازید و حتی درسی که دوستش هم ندارید را شروع به خواندن کنید. نحوه ی مطالعه ی کنکوری با مطالعه ی مدرسه ایی فرق دارد پس دانش خود را برای کنکور افزایش دهید.

برای سفارش محصولات امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرین

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *