نکات مشاوره ای

سرفصلهای مهم کنکور برای هر دروس عمومی

سرفصلهای مهم کنکور برای هر دروس عمومی

سرفصلهای مهم کنکور یکی از موضوعاتی است که همواره ذهن داوطلبان کنکور را به خود درگیر می‌ کند. ما در این مقاله برای شما دانش ‌آموزان عزیز در رابطه با مهم ‌ترین مباحث صحبت خواهیم کرد تا بتوانید برنامه ‌ریزی مطالعاتی با کیفیتی داشته باشید و زمان بیشتری را به مطالعه این مباحث اختصاص دهید تا در کنکور سراسری با آمادگی بیشتری حاضر شوید

.
قبل ‌از هر چیز خوب است بدانید که برای داشتن نتیجه بهتر لازم است نسبت‌ به تمامی دروس عمومی و اختصاصی اشراف کامل داشته باشید. البته دسته‌ ای از داوطلبان هستند که با داشتن برنامه مطالعاتی دقیق باز هم در ایام نزدیک به کنکور نسبت ‌به این ‌موضوع که چه مباحثی را بیشتر تمرین کنند حساس می ‌شوند و امکان دارد استرس و اضطراب زیادی بگیرند.

پیشنهاد می ‌کنیم اگر شما هم جزو این دسته از دانش‌ آموزان هستید و یا می‌خواهید نسبت به مباحث مهم کنکور اطلاع داشته باشید این مقاله را به‌ صورت کامل مطالعه کنید.

سرفصلهای مهم کنکور برای درس ادبیات چیست؟

ادبیات یکی از دروس عمومی بسیار مهم و با اهمیت برای داوطلبان کنکور می ‌باشد. اول از هر چیز خوب است بدانید که چیزی به اسم مهم ‌ترین درس ادبیات برای آزمون سراسری وجود ندارد یعنی تمامی دروس مهم هستند. اما ما در این بخش قصد داریم مباحث پر تکرار ادبیات را که در چند سال اخیر بیش ترین میزان سوال‌ ها را داشته ‌اند برایتان دسته بندی کنیم.

طبق بررسی ‌هایی که بر روی درس ادبیات در چند سال اخیر شده ‌است بیشترین سوالات مطرح ‌شده از این درس در کنکور سراسری به ‌شرح زیر می ‌باشد:
• قرابت معنایی
• آرایه‌ های ادبی
• معنی لغات
• املای لغات
• تاریخ ادبیات
اگر می‌ خواهید درس ادبیات را با درصد بالای ۸۰ پاسخ دهید باید به‌ ترتیب مباحث گفته ‌شده برنامه ‌ریزی مطالعاتی تان را انجام دهید.

تاثیر معدل در کنکور
ادامه مطلب

همپنین شما می توانید برای استفاده از پیکیج های یادگیری اسان برای اموزش بهتر نیز استفاده نمایید.

مهم ‌ترین مباحث زبان انگلیسی

درس زبان انگلیسی یکی از دروسی است که اگر درصد بالایی از سوالات را صحیح پاسخ دهید می‌ توانید نتیجه بسیار خوبی داشته باشید. بیشترین سوالات مطرح ‌شده در کنکور های چند سال اخیر از درس زبان انگلیسی به‌ ترتیب در رابطه با مباحث گرامر، لغات و کلوز تست می ‌باشد.

همان‌ طور که مشاهده می ‌کنید سرفصلهای مهم کنکور در این درس به گرامر مربوط هستند اما ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که مهم ‌ترین قسمت ‌های گرامر مربوط به چه مباحثی می‌ شوند؟ مهم ترین مباحث گرامر عبارتند از:
• صفت و جایگاه صفات
• اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش
• افعال جدا شدنی و جدا نشدنی
• جملات معلوم و مجهول
• ضمایر موسولی

مباحث مهم عربی در کنکور

درس عربی در بین دروس عمومی می ‌تواند برای شما رتبه قابل ‌قبولی را به ارمغان بیاورد بنابراین پیشنهاد می ‌کنیم از این درس غافل نشوید و مهم‌ ترین سرفصل‌ های آن را که در ادامه خواهیم گفت حتما در برنامه مطالعاتی تان داشته باشید.

قبل ‌از هر چیز خوب است بدانید که بیشترین سوالات مطرح ‌شده در کنکور های چند سال اخیر به ‌ترتیب در رابطه با تحلیل صرفی، قواعد و ترجمه می ‌باشند. همچنین مهم ‌ترین قواعد که بیشترین سوال ‌ها از این مباحث مطرح شده‌ اند عبارتند از:
• معرفه و نکره
• وصف و اضافه
• معلوم مجهول
• لاء نفی جنس
• مفعول مطلق
• افعال ناقصه

رشته های بورسیه علوم تجربی
ادامه مطلب

اگر تا به حال برای درس عربی مقدار زمان مناسب جهت مطالعه نگذاشته ‌اید نگران نباشید چرا که شما تنها با مطالعه و یادگیری مباحثی که در بالا گفته ‌ایم می ‌توانید درصد زیادی از سوالات را به‌ درستی پاسخ دهید.

مباحث مهم عربی در کنکور

بهتراست بدانید که شما برای استفاده از بسته های یادگیری اسان می توانید به سایت اسان یادگیری نیز مراجعه نمایید.

دروس مهم دین و زندگی برای کنکور

سرفصلهای مهم کنکور برای درس دین و زندگی به شما کمک می‌ کند در روز های نزدیک به کنکور بتوانید جمع ‌بندی خوبی از این درس عمومی داشته باشید. بیشترین سوالات مطرح‌ شده در چند سال اخیر از این درس به ‌ترتیب دین و زندگی دوازدهم، دین و زندگی یازدهم و دین و زندگی دهم است.

البته ما به شما پیشنهاد می ‌کنیم اگر می‌ خواهید در سطح بالایی از سوالات را به‌ درستی پاسخ دهید ابتدا دین و زندگی پایه دوازدهم و دهم را مطالعه کنید چرا که دروس و مباحث این دو پایه بسیار به ‌هم نزدیک هستند و حجم کمتری هم دارند. به این صورت می توانید راحت آن ها را جمع بندی کنید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *