دسته‌بندی نشده

برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲

برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲

برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ موضوع امروز آسان یادگیری می باشد که در ادامه به صورت کامل به تفصیل آن خواهیم پرداخت.یکی از مهم ترین دلایل موفقیت افراد در زندگی، در حیطه کاری داشتن یک برنامه ریزی درست می باشد. در حقیقت اگر نگاهی به گفته ها و مطالب اشخاص موفق بیندازید به خوبی می توانید در حرف های آن ها دلیل موفقیت شان را بیابید و آن چیزی نیست جزء پیروی از یک برنامه ریزی که در کنار تلاش و پشتکار عامل موفقیت شان می باشد.

لازمه موفقیت در کنکور نیز همین مورد می باشد افرادی که در کنکور موفق شده اند و توانسته اند رتبه عالی کسب کنند؛ و در رشته دلخواهشان تحصیل کنند از یک برنامه منظم پیروی کرده اند. زمان کافی برای خواب، مطالعه، استراحت و… داشته و بر طبق آن پیش می رفتند. اگر دانش آموز هستید و یا داوطلب پشت کنکور هستید در این صورت روز های پر اضطراب و سختی را پشت سر می گذارید؛ و با توجه به موسسات بسیاری که در این حیطه فعالیت می کنند و از تبلیغات بسیاری برای جذب داوطلب استفاده می کنند؛ دچار سردرگمی و اضطراب شده اید. می توان بیان نمود  راه خلاصی از این سردرگمی داشتن برنامه ریزی درست می باشد که می تواند شما را به اوج یادگیری برساند.

آیا بدون برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ می توان موفق شد؟

اگر می خواهید که در کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنید در این صورت سوالاتی از قبیل روش درست برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ چگونه است؟ برنامه ریزی بایست به صورت روزانه، ماهانه و یا سالانه باشد؟ و سوالاتی همانند آن در ذهن تان شکل گرفته است. کلید موفقیت شما در کنکور ۱۴۰۲ داشتن یک برنامه ریزی درست می باشد که با یادگیری آسان امکان پذیر می باشد. برای شرکت در کنکور ۱۴۰۲ شما بایست تعدادی کتاب و حجم بسیاری از مطالب را به خاطر بسپارید‌‌. در نتیجه تنها با مطالعه همین چند خط می توان به اهمیت برنامه ریزی پی برد. شما بایست در مدت زمان کوتاهی مطالب یاد بگیرد و همچنین مدت زمانی را برای مرور اختصاص دهید. از این رو بایست بتوانید زمان خود را کنترل نمایید. در غیر این صورت مشاهده می کنید که زمان فرا رسیده ولی شما همچنان آماده نیستید و اضطراب و نگرانی شما را احاطه کرده است.

بازه های مطالعاتی با انتشارات گیلنا
ادامه مطلب

آیا بدون برنامه ریزی می توان در کنکور ۱۴۰۲ موفق شد؟-وب سایت آسان یادگیری

رعایت نکات زیر لازمه داشتن یک برنامه ریزی اصولی و درست می باشد

شخصی و خصوصی

هر فردی عادت های به خصوصی دارد و بایست بر طبق عادت های خود برنامه ریزی خود را بر روی کاغذ پیاده کند. برنامه شما بایستی به گونه ی باشد که نقاط ضعف شما را به خوبی پوشش دهد. برای مثال ممکن است شما در درس زیست در شیوه یادگیری و یا مطلبی را به سختی متوجه می شوید در این صورت شما در ساعاتی از روز بهتر مطالب را به خاطر می سپارید و بایست برنامه خود را به گونه ی تنظیم کنید که مطالعه درس زیست در این ساعات انجام گیرد تا ذهن شما بهتر مطالب را فرا گیرد. نکته بعدی این است که در برنامه خود نظم و در اجرای آن تداوم داشته باشید. این امر طبیعی است که هر فردی در روز اتفاقاتی برای او رخ دهد. در این صورت برنامه خود را به نحوی تنظیم کنید که ساعات اضافه ی داشته باشید و بتوانید کار های عقب افتاده خود را جبران کنید. برای مثال شاید شما سرما خورده اید و نتوانسته اید چند روزی را مطالعه کنید در چنین مواقعی این ساعات به کمک شما خواهد آمد. در نتیجه با همه این تفاسیر بهتر است که در برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ انعطاف داشته باشید در این صورت شک نکنید که به اوج یادگیری خواهید رسید.

 تنوع درسی روزانه در برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲

برخی از داوطلبان در طول روز یک و یا دو درس را مطالعه می کنند که همین مسئله سبب می گردد که به مرور برنامه خسته کننده و سبب دلسرد شدن فرد گردد. از این رو پیشنهاد می کنیم که در برنامه خود چندین کتاب درسی را جای دهید بدون شک در این صورت مطالعه شما اصولی و یادگیری آسان خواهد بود.

اشتباهات کنکوری
ادامه مطلب

 تنوع درسی روزانه در برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲

مرور های درست و به موقع

مورد بعدی که شما بایست در برنامه خود جای دهید مرور دروس مطالعه شده می باشد. در نتیجه یکی از کار های که در برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ بایست انجام دهید این است که در دوره های زمانی مشخص دروس مطالعه شده را مرور کنید تا به اوج یادگیری برسید.

رعایت نکات زیر لازمه داشتن یک برنامه ریزی اصولی و درست می باشد-وب سایت آسان یادگیری

کلام پایانی

موارد بیان شده در بالا تنها برخی از مواردی است که شما بایست در برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ انجام دهید. داشتن برنامه اصولی و درست بدون شک در موفقیت شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. امیدواریم این مطلب از آسان یادگیری برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *