نکات مشاوره ای

چگونه برای کنکور 1401 برنامه ریزی کنم؟

چگونه رشته ی مورد نظرم قبول شوم؟

چگونه برای کنکور 1401 برنامه ریزی کنم؟ بسیاری از دانش آموزان روش های درس خواندن خودشان را دارند و می دانند تواناییشان چگونه است و می خواهند برای خود برنامه ریزی کنند، چگونه برای کنکور 1401 برنامه ریزی کنم؟

 

اما ببرنامه ریزی هم اصولی دارد که باید دانش آموزان آن را رعایت کنند یکی از مهم ترین اصول برنامه ریزی این است که شما باید خودتان را و توانایی خودتان را بشناسید این که آیا می توانید 6 ساعت مفید درس بخوانید؟

آیا شرایط این را دارید که بتوانید امکاناتی از نظر آرامش در اتاق را برای خود فراهم سازید تا بهتر فوکوس کنید؟ آیا می توانید روزانه تایمی را به تست برای خود اختصاص دهید؟

و… برای برنامه ریزی یکی از مهم ترین اصولی که باید رعایت کنید، این است که اول با خود رو راست باشید که آیا به این برنامه ریزی عمل می کنم یا خیر؟ در صورت پذیرفتن شما برای دروس بهتر است حتما نقاط ضعف و ناط قوت خود را پیدا کنید،

مثلا در درس شیمی قوی هستید و در درس فیزیک ضعیف خب وقت بیشتری برای فیزیک بگذارید، البته این به آن معنا نیست که شیمی را نخوانید بلکه باید شیمی را هم بخوانید.

ادبیات فارسی

یکی از دروس عمومی کنکور 1401 شما که در کنکور از ضریب بالایی برخوردار است و بسیار مهم است ادبیات میباشد. برای برنامه ریزی درس ادبیات بهتر است ایت درس را قسمت به قسمت بخونید یک بار املا یک بار شعر یکبار لغت تا بهتر در ذهنتان تثبیت شود. چگونه برای کنکور 1401 برنامه ریزی کنم؟

شیوه برنامه ریزی کنکور 1401
ادامه مطلب

می توانید این درس را به صورت روزانه هر با در بخش های مختلف بخوانید. البته هر دانش آموز روش درس خواندن خودش را دارد. البته خیلی از دانش آموزان دروس عمومی را حذف میکنند و این کار درستی نیست. با یادگیری آسان همراه باشید.

عربی

برنامه ریزی برای درس عربی باید به گونه ای باشد که هم تست برنید و هم درس بخوانید. عربی در بخش های ترجمه و مفاهیم، بخش مفهوم لغات، بخش متن و درک مطلب، بخش تحلیل صرفی، بخش حرکت گذاری، بخش قواعد.

باید به خوبی به مطالعه ی عربی بپردازید و تمامی نکات آن را به خوبی فراگیرید وحتما تست آن درس را کار کنید زیرا تست زدن خود میتواند برای شما تمرین محسوب شود. چگونه برای کنکور 1401 برنامه ریزی کنم؟

همچنین به توصیه ی یادگیری آسان باید به کنکور 10 سال قبل هم مراجعه کنید. برای برنامه ریزی این درس بهتر است حداقل روزی 3 ساعت این درس را مطالعه کنید.

برای سفارش محصولات یادگیری آسان با شماره های سایت تماس بگیرین

دین و زندگی

درس دینی با ضریب 3 که به غیر از درس مدرسه باید آیات و نکات را بخوانید و بسیار سعی کنید تا مفاهیم را بیاموزید حداقل در برنامه ریزی هفتگی شاید 6 الی 8 ساعت را باید به آن اختصاص دهید. مثلا در روز 2 ساعت مفید درس بخوانید.

زبان انگلیسی

زبان درسی است که باید همیشه آن را مرور کرد بهتر است این درس را هر روز یا یک روز در میان بخوانید تا بهتر لغات در ذهن شما تثبیت شود. برای برنامه ریزی این درس بهتر است روزی 2 ساعت به تمرین کردن آن بپردازید. چگونه برای کنکور 1401 برنامه ریزی کنم؟

رشته ی علوم انسانی:

دروس ریاضی و اقتصاد، ادبیات، عربی، تاریخ، جغرافیا، جامعه شناسی، فلسفه و منطق و روانشناسی دروس اختصاصی محسوب می شوند و بسیار مهم هستند. قطعا ریاضی و اقتصاد و ادبیات تخصصی و عربی تخصصی و فلسفه و منطق جز سخت ترین دروس هستند.

برای سفارش محصولات انتشارات گیلنا با شماره های سایت تماس بگیرین

 ادبیات فارسی اختصاصی

درس ادبیات از بخش زیادی برخوردار است تمامی کتاب پر از نکته است و باید همه ی موضوعات را بخوانید و توجه کنید درس ادبیات اختصاصی برای رشته ی انسانی در کنکور بسیار مهم است. چگونه برای کنکور 1401 برنامه ریزی کنم؟

بهتراست برای این درس هفتگی 6 الی 8 ساعت وقت بگذارید و هر مبحث را با ئقت فرا بگیرید. یکی از راه های مهم یاد گیری درس ادبیات این است که همانطور که گفتیم.

شرایط استاندارد محیط مطالعه در دوران کنکور
ادامه مطلب

مطالب را به صورت جدا گانه بخوانید و دو یا چند بخش را همراه با هم نخوانید زیرا ذهتان تان درگیر یک موضوع می شود. و باعث خستگی ذهنتان میشود. با یادگیری آسان همراه باشید.

عربی

یکی دیگر از دروس اختصاصی رشته ی انسانی درس عربی است که هم در دروس عمومی این درس را دارند هم در دروس اختصاصی پس میتوان دریافت که این درس چقدر مهم و کلیدی در کنکور انسانی به شمار می رود. این درس را هم می توانید در برنامه ریزی خود قرار دهید با ساعات 6 الی 8 ساعت در هفته.

برای سفارش محصولات کنکور آسان است با شماره های سایت تماس بگیرین

اقتصاد

درس اقتصاد یکی از مهم ترین دروس انسانی که محاسباتی است و هم خواندنی و با تلاش در این درس می توانید رتبه ی خوبی بیاورید. برای این درس بهتر است هفته ایی8 ساعت وقت بگذارید. چگونه برای کنکور 1401 برنامه ریزی کنم؟

فلسفه و منطق

یکی از دروس فهمیدنی وسخت رشته ی انسانی است که بهتر است هفته ایی 9 ساعت برای آن وقت بگذارید تا بهتر مباحث را درک کنید.

رشته ی تجربی:

در رشته ی تجربی ریاضی و فیزیک و زیست و زمین شناسی و شیمی دروس بسیار مهمی تلقی میشوند که دانش آموزان برای یادگیری آن بسیار تلاش میکنند.

برای سفارش محصولات اوج یادگیری با شماره های سایت تماس بگیرین

فیزیک

دروس فرمول دار بسیار مهم هستند زیرا محاسباتی هستند و دانش آموزان باید در این دروس سرعت عمل خود را بالا ببرند پس نیاز به تمرین بالایی دارد بهتر است درس فیزیک را 9 ساعت در هفته برای خود بگذارید.

زیست

یکی دیگر از دروس مهم رشته ی تجربی زیست است که برای برنامه ریزی بهتر است 8 ساعت در هفته برای آن وقت بگذارید. و ساعاتی جداگانه هم به تست زدن بپردازید.

برای سفارش محصولات امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرین. چگونه برای کنکور 1401 برنامه ریزی کنم؟

ریاضی

ریاضی درسی محاسباتی است که باید برای تست زدن آن بسیار تلاش کنید؛ کاری که شما باید برای تست انجام دهید سرعت عمل است. پس ابتدا سعی کنید درس را خوب بفهمید و بعد تست بزنید تا سرعت عمل بالایی داشته باشید برای این درس هفته ایی 9 ساعت برنامه ریزی کنید.

برای سفارش محصولات استاد احمدی با شماره های سایت تماس بگیرین

شیمی

یکی از دروسی که بسیاری از دانش آموزان آن را نمی خوانند شیمی است شیمی هم مبحث فرمولی دارد هم مبحث خواندنی برای این درس بهتر است هفته ایی 8 الی 9 ساعت وقت بگذارید و تست زدن فراموش نشود.

نتیجه گیری

برای برنامه ریزی درست و دقیق بهتر است ابتدا توانایی های خود را در نظر بگیرید سپس به برنامه ی خود عمل کنید، برای عمل کردن به برنامه باید اراده کنید.

برای سفارش محصولات عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین. چگونه برای کنکور 1401 برنامه ریزی کنم؟

ارتباط مستقیم با رسول فراهانی

شماره تماس 09121967648

02122130931

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *