نکات مشاوره ای

چرا بعضی ها هیچوقت موفق نمیشوند؟

چرا بعضی ها هیچوقت موفق نمیشوند؟

چرا بعضی ها هیچوقت موفق نمیشوند؟ پاسخ دادن به سوال کمی پیچیده و سخت است البته بستگی به فرد دارد اینکه چگونه به دنبال هدفش میرود یا اصلا هدفی دارد؟

آیا برای رسیدن به آن هدف تلاش میکند؟ از نظر روحی میتواند شکست را بپذیرد؟ در ادامه با اوج یادگیری همراه باشید تا کمی در این باره صحبت کنیم برای رسیدن به پاسخ باید به این سوالات هم پاسخ بدهیم. چرا بعضی ها هیچوقت موفق نمیشوند؟

اعتماد به نفس:

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه داشت اعتماد به نفس است. باید کمی اعتماد به نفس داشته باشید تا بتوانید بر نکات منفی ذهنتان یا اطرافیانتان غلبه کنید و همین قضیه، باور به خود را ایجاد میکند یعنی من میتوانم بر نکات منفی و کلمات نامناسبی که اطرافیانم برای من به کار میبرند غلبه کنم.

سعی کنید ابتدا به این نکته فکر کنید و با تمرین روزانه اعتماد به نفس خودتان را بالا ببرید فقط کافی است کمی مطالعه در این زمینه داشته باشید تا بتوانید اعتماد به نفستان را در خود تقویت کنید.

در جامعه ایی که ما زندگی میکنیم متاسفانه اکثر مردم سرزمینمان از جوان تا پیر اعتماد به نفس پایینی دارند مخصوصا جوانان که آینده ی مملکت را میسازند و این نوعی مخرب است و بسیار دردآور می باشد. پس سعی کنید در اولین فرصت این مشکل را در خود حل کنید.

جهت ارتباط با مشاوران استاد حسین احمدی با شماره 02166552600 تماس بگیرید.

پذیرفتن شکست:

متاسفانه اکثر افراد وقتی در کاری شکست میخورد ناامید میشوند و به دنبال آن نمیروند و این قضیه به نظر درست نمی آید چرا که شکست سرمایه ی پیروزی است باید شکست را پذیرفت و جنبه ی آن را داشت مخصوصا که در اینجا داریم درباره ی کنکور حرف میزنیم کنکور غول بزرگی به نظر دانش آموزان می آید اما نکته ایی که باید عرض کنم این است.

که اگر روزی هم در آن شکست خوردید دنیا به آخر نرسیده است میتوانید از آن شکست ها درس بگیرید و دوباره بیاستید و دوباره تلاش کنید هرچه بیشتر تلاش کنید بهتر نتیجه میگیرد فکر کنید میخواهید نوازندگی سازی را شروع کنید.

مثلا ساز ویالن وقتی برای اولین بار با ساز ویالن روزی 4 ساعت تمرین میکنید همان روز میخواهید مثل استادتان بشوید و این خواسته برای شما خیلی زود است شما باید در همان سال های ابتدای یادگیری انقدر تلاش کنید.

تا بتوانید تمرین هایی که استاد برای شما در نظر گرفته است را بیاموزید پس نمیتوانید همان اول بسم الله از خود توقع داشته باشید انقدر شکست میخورید تا یاد بگیرید کنکور هم همین است.

هر ازمونی که از خود میگیرید یعنی تلاش میکنید و هر شکست یعنی یادگیری. دست از تلاش هرگز برندارید البته خودتان را هم زیاد خسته نکنید که از آن طرف بوم بیافتید. پس تعادل یادتان نرود.

شیوه ی تست زنی دینی با یادگیری آسان
ادامه مطلب

هدف:

هدف  یکی از مهم ترین چیزی است که بشربرای رسیدن به آن تلاش میکند اگر ذهنتان دنبال چیز ی باشد و آن را مشخص کرده باشد بهتر میتواند برای آن راه حل پیشنهاد کند.

شما ابتدا هدفی مشخص میکنید و بعد با برنامه ریزی به دنبال آن هدف میروید، در این مسیر شاید گاهی شکست بخورید اما برای شما مهم نیست زیرا تجربه ی رسیدن به آن هدف برای شما جذاب تر است.

پس اگر از ما میپرسید چرا بعضی ها موفق نمیشوند به این دلیل است که هدفی معین برای خود تعیین نکرده اند و یا در ان دچار سردرگمی هستند یادتان باشد که باید برای تعیین هدف جدی اقدام کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید برایتان بسیار مهم باشد.

موسسه کنکور آسان است آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در این زمینه میباشد.

تلاش و پشتکار:

هر دانش آموز موفق یا هر فرد موفق برای رسیدن به هدف هایش تلاش کرده است و پشتکار داشته است یعنی یکی دیگر از مهم ترین راه رسیدن به هدف میتواند تلاش و پشتکار باشد. چرا بعضی ها هیچوقت موفق نمیشوند؟

آن روز های سختی که صبح ها از خواب بیدار میشوید و از خوابتان میزنید و مینشینید درس میخوانید این یعنی تلاش و با هر شکست دوباره شروع میکنید این یعنی پشتکار. پس باید این ها را در خود تقویت کنید.

برنامه ریزی:

شما برای هر کاری که میخواهید شروع کنید نیاز به برنامه ریزی دارید یعنی برنامه ریزی خوب. برنامه ریزی خوب چه برنامه ریزی است؟ برنامه ایی که بتوانید به آن عمل کنید نه بسیار سخت باشد که نتوانید به آن برسید.

نه خیلی آسان یه به قول معروف آبکی باشد! پس یادتان باشد اگر برنامه ریزی میکنید برنامه ریزی کنید که از پس انجام آن بربیاید. برنامه ریزی لازمه ی رسیدن به هدف است که با تلاش و پشتکار و ممارست اگر همراه باشد شما را زودتر به هدفتان میرساند.

باهوش باشید:

میدانیم امروزه همه ی آدم های دنیا دارای هوش هستند این هوش در هر فرد به صورت های مختلف است در دنیا ما 35 هوش داریم که هر فرد شاید 4 یا 5 تا از این هوش را دارا است پس اگر نمره ی ریاضیتان کم میشوند نگویید من باهوش نیستم یا هوش کافی ندارم بلکه بگویید من هوش ریاضی نداریم.

این یک ویژگی طبیعی است پس همه ی افراد قرار نیست هوش ریاضی داشته باشد هرکس به میزان توان و علاقه و ویژگی های خودش جلو میرود.

با این تعاریف شما فرد باهوشی هستید به این بائر داشته باشید و  تلقین درست کنید به توانایی های خود ایمان داشته باشید تا راه برای شما هموار شود.

خیال آسوده:

خیالتان را اسوده کنید یعنی به چیز های منفی فکر نکنید و سعی کنید برآن غلبه کنید آن اتفاق ایی که در گذشته افتاده است نباید شما را ناراحت کند بلکه باید به این فکر کنید که گذشته است و حلا میتوانم از این تجربه ام استفاده کنم و باید اینگونه باشد همچنین فکر آینده هم نکنید.

زیرا آینده هنوز نیامده است و شما در حال که زندگی میکنید آینده را میسازید پس این ها فکر های غلط و بیخود است که شما راب یشتر درگیر میکند و از هدفتان دور میساز. باید به فکر کار های بهتر باشید باید ذهنتان را درست کنید و بعد به هدفتان فکر کنید این شمایید که ذهنتان را کنترل میکنید شما میتوانید بر هرچیز منفی غلبه کنید.

بهترین پکیج کنکوری
ادامه مطلب

ذهن زیبا:

ذهنتان را زیبا کنید همیشه قرار نیست درس بخوانید گاهی خواندن یک شعر زیبا از شعرای خوب ایران عزیزمان میتواند روحیه ی ما را تلطیف کند پس میتوانید گاهی شعر بخوانید یا موسیقی خوب گوش دهید موسیقی که ارزش شنیدن دارد این ها شما را چند پله جلو تر می اندازد. چرا بعضی ها هیچوقت موفق نمیشوند؟

اگر شما نوازنده ی ساز هستید یا نقاشی میکشید یا شاعر هستید میتوانید در کنار درستان به این هنر ها هم بپردازید اگر نوازنده هستید روزی یک ساعت از وقتتان را به سازتان اختصاص دهید و بنوازید این نوای زیبایی که از ساز شما برمیخیزد بر ذهتان تاثیر میگذارد و شما را به اوج میبرد و یا نقاشی که روح شما را پرواز میدهد.

البته نکته ی مهم این است دوران کنکور به فکر یادگیری موسیقی نباشید اگر از قبل بلد هستید بنوازید نه اینکه تازه شروع یادگیری کنید زیرا شما را از درس باز میدارد و کمی وقتتان را میگیرد موسیقی نیاز به تمرین زیاد دارد هرچند تمرینش هم بسیار میتواند بر روحیه ی ما تاثیر گذار باشد.

پس یادتان باشد این شما هستید که میتوانید روحیه ی خودتان را حالتان را خوب سازید و باید هم اینگونه باشد باید به فکر خودتان باشید حتی موقع کنکور.

خودتان را سردرگم نکنید:

خودتان را سردرگم نکنید و از کنکور برای خودتان غول نسازید! زیرا این افکار شما را خسته میکند و همچنین برای رسیدن به هدفتان شما را سردرگم میکند پس بهتر است از افکار منفی دوری کنید

<نمیتوانم یادبگیرم><نمیتوانم><نمیشود> <اگر نشود چه> <حالاچه کنم> <چرا یاد نمیگیرم> این برای ذهن شما مثل سم است پس این حرف ها را بیخیال شوید و فقط به فکر هدفتان باشید زیرا این ها شما را اذیت میکند و همچنین خسته میشوید و از درس زده میشوید خیلی از دانش آموزان در ماه های بهمن و اسفند خسته میشوند و دیگر درس نمیخوانند همین باعث افت تحصیلی در آنان میشود.

استرس را کنار بگذارید

چرا استرس دارید؟ مگر کنکور چه هست؟ چرا انقدر برای شما مهم است همان سال اول قبول شوید وقتی میدانید پیش دانشگاهی هم سخت است و مهم پس یادتان باشد.

که داشتن استرس فقط شما را از همه چیز دور میسازد. در اولین فرصت باید روی خودتان کار کنید و استرس را در خود کم کنید نه خیلی بیخیال باشید نه خیلی استرسی هردو مخرب است. چرا بعضی ها هیچوقت موفق نمیشوند؟

کدام اشخاص هرگز موفق نمیشود؟

افرادی که نمیدانند کجا هستند و چه میخواهند؟ افرادی که برنامه ریزی درست ندارند و پشتکار ندارند افرادی که هنوز نمیدانند میخواهند چه کاری را انجام دهند و سردرگم هستند.

همانطور که گفته شد همه ی آدم های دنیا دارای هوش هستند چرا این اشخاص به خود زحمت نمیدهند؟ چرا راه درست را پیدا نمیکنند؟ به این دلیل است که تنبل هستند و همه چیز را آماده و حاضر میخواند برای رسیدن به هیچ چیز تلاش نمیکنند. میخواهند کمترین تلاش را کنند و بیشترین نتیجه را بگیرند و چون ناکام باقی می مانند دست از همان تلاش کوچک برمیدارند و به قول معروف با سر به زمین میخورند.

ابتدا باید شرایط روحی خود را درست کنید و سپس به فکر هدفتان باشید و آن را در ذهن خود مشخص کنید خیالتان را باز کنید و با برنامه ریزی و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *