نکات مشاوره ای

همه چیز در مورد کنکور 1402

همه چیز در مورد کنکور 1402

دست کم یک نفر را می توانید در خانواده تان بیابید که قصد شرکت در کنکور و یا در این آزمون شرکت کرده است. در واقع می توان گفت تاثیر بسزایی در زندگی و آینده افراد دارد. در نتیجه این امر طبیعی است که خانواده ها و دانش آموزان تمام تلاش خود را بکنند که در این آزمون سر نوشت ساز نتیجه مطلوبی بدست آورند. موفقیت در این آزمون در گِرو این است که اطلاعات کافی در این رابطه داشته باشید. برای مثال در طی چند سال اخیر به خوبی مشاهده کرده ایم که سوالات مفهومی طراحی شده و با توجه به اینکه زمان کمی برای پاسخ گویی به هر سوال وجود دارد. بایست شیوه درستی در تست زنی داشته و در زمان کمی به سوالات پاسخ داد.  به دلیل اهمیت این موضوع یادگیری آسان موضوع مقاله امروز خود را به همه چیز در مورد کنکور 1402  اختصاص داده است. از اینرو اگر شما قصد کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه را دارید تا انتها همراه ما باشید‌

انتخاب بهترین منابع کنکور 1402

اولین نکته ی که بایست بدان توجه کنید انتخاب درست منبع تحصیلی می باشد. در واقع زمانی شما به اوج یادگیری می رسید که در کنار زمان و مطالعه صحیح بهترین منبع کنکور را انتخاب نمایید. همچنین شما نباید صرفاً به خاطر اینکه منبعی را که انتخاب کرده اید که کامل و همه ای مباحث را پوشش می دهد کتاب درسی را کنار بگذارید. کتاب درسی شما بایست منبع اصلی شما باشد. برای مثال در درس ریاضی بخش عمده یادگیری در کلاس درس توسط معلم صورت می گیرد. ولیکن تنها این مورد کافی نمی باشد و داشتن یک کتاب کمک آموزشی و حل تمرینات بیشتر بدون شک سرعت شما را در حل سوالات کنکور ۱۴۰۲ افزایش خواهد داد. دروس اختصاصی تاثیر زیادی در رتبه شما خواهند داشت  و تفاوتی نخواهد کرد که در چه گروه آزمایشی تجربی، انسانی و یا ریاضی در کنکور شرکت کرده اید. در نتیجه کتابی را انتخاب کنید که مباحث را به صورت مفهومی آموزش دهد و تکنیک و شیوه های تست زنی را نیز شامل شود.

ثبت نام کنکور 1403 سراسری
ادامه مطلب

انتخاب بهترین منابع کنکور 1402

سهمیه های کنکور در سال ۱۴۰۲

در کنکور های سال گذشته بیست و دو سهمیه وجود داشت که داوطلبان بر طبق شرایط خود می توانستند از آن بهره ببرند. ولیکن در سال ۱۴۰۲ بر طبق رای دیوان عدالت اداری و کمیسیون آموزش فقط پنج سهمیه وجود خواهد داشت. در نتیجه اگر در سال 1402 قصد شرکت در کنکور را دارید بایست بدانید که این رای نا عدالتی ها را از میان بر می دارد و داوطلبان دیگر این نا عدالتی را مشاهده نخواهند کرد.  در ادامه پنج نوع سهمیه را در کنکور ۱۴۰۲ را عنوان خواهیم نمود.

  • سهمیه مناطق.
  • سهمیه رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا.
  • سهمیه مناطق محروم.
  • سهمیه بهیاران.
  • سهمیه مناطق محروم برای رشته های گروه پزشکی.

تاریخ برگزاری کنکور 1402

زمان مشخص و دقیقی  برای کنکور ۱۴۰۲ اعلام نشده است ولیکن بر طبق اطلاعاتی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر گشته است. به احتمال بسیار کنکور هر شش ماه یکبار برگزار خواهد شد. علاوه بر این مطلبی که برایتان شرح خواهیم داد می تواند برای بسیاری و حتی تمامی دانش آموزان خوشایند باشد این است که در ادامه این خبر آمده است که این امکان برای داوطلبان فراهم می باشد که از نتیجه آزمون می توانند دو سال بهره ببرند.

همچنین گفته شده است که دروس عمومی حذف خواهند شد و در نتیجه در کنکور 1402 دیگر سوالی را از دروس عمومی مشاهده نخواهیم کرد. همچنین بهتر است که تمام تلاش خود را بکنید و نمرات عالی در امتحانات نهایی کسب کنید. چرا که به منظور کاهش نگرانی دانش آموزان و داوطلبان تصمیم بر آن شده است معدل کتبی امتحانات نهایی پایه دوازدهم بر رتبه تاثیر ۶۰ درصدی خواهد داشت.

قبولی کنکور 1401 با پکیج آموزشی یادگیری آسان
ادامه مطلب

تاریخ برگزاری کنکور 1402

کلام پایانی

اگر قصد دارید بهترین نتیجه را کسب کنید و به اوج یادگیری برسید در این صورت شک نکنید که ما در یادگیری آسان به شما توصیه می کنیم که از سال دهم به بعد خود را برای کنکور آماده کنید‌. ولیکن یادگیری مفهومی و دقیق را به هیچ وجه فراموش نکنید و پس از یادگیری کامل به سراغ مطلب بعدی بروید. امیدواریم این مطلب همه چیز در مورد کنکور از ۱۴۰۲ از آسان یادگیری برایتان مفید بوده است

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *