نکات مشاوره ای

مطالعه و تست زنی اصولی برای کنکور چگونه است؟

سوالات کنکور سال گذشته را از کجا تهیه کنیم؟

مطالعه و تست زنی اصولی برای کنکور چگونه است؟ کنکور یکی از مهم ترین آزمون هایی است که بسیاری از دانش آموزان بسیار برای آن استرس دارند. البته که دانش آموزان می دانند با استرس چیزی درست نمی شود برعکس همه چیز خراب می شود.

 

بنابراین باید سعی داشت تا جایی که می توان جلوی استرس را گرفت زیرا استرس در شما باعث می شود که نتوانید به خوبی یاد بگیرید یا تست بزنید. برای تست زدن باید ذهنتان باز باشد. تا جایی که می توانید اضطراب را از خود دور کنید. با یاد گیری آسان همراه باشید.

تمرکز داشتن

برای درس خواندن استرس را از خود دور نمایید. لازم است بیان کنیم که در مرحله اول مطالعه تمرکز ما فقط بر درک محتوا و رابطه بین روابط تعیین کننده مفاهیم باید باشد.

با این اوصاف، ابتدا سعی کنید مفهوم را درک کنید و دریابید که از چه تکنیک هایی برای حل تست ها استفاده می شود. باید مفهومی و تحلیلی درس بخوانید که نیاز به تمرکز بالایی در شما خواهد داشت.

مرور کنید.

در مراحل اولیه مطالعه، سعی کنید سرعت درس خواندن را افزایش دهید، در واقع بهتر است مرور کنید. بنابراین، به عنوان مثال، می خواهیم لغات زبان را بخوانیم، مثلا شب اول 30  کلمه بخوانیم و شب دوم بخواهیم 30  کلمه دیگر بخوانیم،

برنامه ریزی تابستانی کنکور 1401 چگونه باشد؟
ادامه مطلب

بهتر است قبل از شروع خواندن، کلمات را که خوانده بودیم را مرور کنیم و بعد از مرور به سراغ لغات جدید تر برویم. همیشه برای هر درس بهتر است این روش را پیش بگیرید.

پیروزی سریع!

یکی از مشکلات مهم و اصلی در آمادگی برای کنکور این است که دانش آموزان به طور کلی به دنبال یک پیروزی سریع هستند. در عمل این غیر ممکن است. اگر ما آگاهانه وارد این مسیر شویم و بدانیم چه کار می کنیم و چه زمانی به تسلط خوبی در زمان سال برسیم، هرگز انتظارات معقولی از خود نخواهیم داشت.

تست بزنیم

تست زدن خیلی مهم است باید تست زدن را در برنامه ی اصلی خود قرار دهید و با کمک کتاب های تست یا آزمون های تستی سعی کنید این مسئله را در خود تقویت سازید.

1_ با در نظر گرفتن این نکته، توصیه می شود قبل از شروع آزمایش ابتدا خود را با مفاهیم درسی آشنا کنید. تا زمانی که معنای موضوع درس و مباحث را ندانید، سوالات شما برای شما بیگانه خواهد بود.

2_ شما می توانید انواع مختلفی از تست ها را در خانه حل کنید سوالات تستی کنکور سراسری به بخش هاس آسان و سخت و متوسط تقسیم می شود، باید در نظر داشته باشید که سوالات کنکور هم همین شکلی است.

بهتر است در خانه بشیار تمرین داشته باشید و از انواع تست ها را حل کنید تا بهتر با مفهوم کنکور آشنا شوید. در ضمن و از سوالاتی که به نظر سخت می آیند نترسید، اگر نتوانید در زمان حال حاضر با مشکلات کنار بیایید،

هرگز نمی توانید آن را حل کنید. تست زدن باعث می شود خیلی چیز ها از کنکور بفهمید.  تست زدن حتی باعث مرور درس هایی که شب گذشته خوانده بودید هم می شود. با خیال راحت سوالات پیچیده را حل کنید،

برای سفارش محصولات امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرین

مطالعه کردن

هر گونه سوال کنکور را سعی کنید حل کنید. اگر جواب شتباه دادید از روی پاسخ نامه سعی کنید روش تست زدن آن را بیاموزید اگر باز هم نتوانستید بیاموزید می توانید از هم کلاسی زرنگ خود را معلم خود بپرسید.در هر صورت هرچه بیشتر با سوالات آشنا باشید ، موفق تر خواهید بود.

بودجه بندی سوالات کنکور 1402
ادامه مطلب

3_ در تست زدن سعی کنید سرعت عمل خود را بالا ببرید در ابتدا شاید سخت به نظر برسد اما با تمرین در خانه می توانید این مهارت را در خود بالا ببرید، فقط کافی است ممارست داشته باشید.

4_ استفاده از منابع آموزشی مناسب، از جمله بهترین DVD  های کنکور آسان است را می توانید تهیه کنید.  زیرا یکی دیگر از عوامل افزایش تسلط شما بر موضوعات و آشنایی شما با تکنیک های ارزیابی است.

برای سفارش محصولات استاد احمدی با شماره های سایت تماس بگیرین

در کنکور آسان است شما می توانید روش های تست زنی و تحلیل تست و آموزش دروس را داشته باشید بدون صرف هزینه ی هنگفت یا وقت اضافی گذاشتن می توانید در خانه بمانید و درس بخوانید و با روش هایی که اساتید ارائه می دهند بتوانید به خوبی مطالعه کنید و تست بزنید.

جمع بندی

خواندن با صدای بلند طبقه بندی واضحی از اطلاعات را در ذهن دانش آموزان فراهم می کند. فرض بر این است که هنگام آماده شدن برای کنکور نیز در کلاس شرکت خواهید کرد. در غیر این صورت، این روش را در برنامه درسی و کتاب های درسی خود اعمال کنید.

درسها و موضوعات مربوط به هر روز را یک روز قبل بخوانید. نکات مهمی را که در موارد دیگر ذکر نشده است برجسته کنید، اما از برجسته سازی عبارت موضوع هر پاراگراف خودداری کنید.

(معمولاً اولین جمله هر پاراگراف که حاوی محتوای اصلی آن پاراگراف است )اجتناب کنید. نکات اصلی در سرفصل ها عبارتند از بندهای اصلی پاراگراف، متن برجسته شده (پررنگ ، کج ، یا موارد دیگر) و بخش های برجسته شده می باشد.

با خواندن کتاب های درسی، شرکت در آزمون ها تستی و انجام تمرینات، استفاده از فرمول ها را درک خواهید کرد، اما برای حفظ آنها باید از تکنیک فاصله گذاری استفاده کنید. آنها را به روش خود حل کنید، با چند مثال بنویسید.

زمانی را که با استفاده از تکنیک خواندن موضوعات و فصل های مختلف را مرور می کنید، وقت بگذارید تا این فرمول ها و معادلات را با مثال های خود مرور کنید. بعد از یادگیری سعی کنید همیشه تست بزنید؛

زیرا تست زدن باعث تثبیت شدن مطالب در ذهن شما می شود و همچنین سرعت عمل شما را برای کنکور افزایش می دهد. مرور کردن هم بسیار مهم است در طول هفته روزی را برای مرور کردن مشخص کنید تا بهتر مطالب در ذهن شما تثبیت گردد.

نتیجه گیری

برای کنکور باید هدف خود را مشخص کنید و با برنامه ریزی درست پیشروی کنید؛ سعی کنید خوب دروس را بخوانید و تحلیلی تست برنید. با کمک دی وی دی های یادگیری آسان روش های تست زنی را بیاموزید.

برای سفارش محصولات عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین

ارتباط مستقیم با رسول فراهانی

شماره تماس 09121967648

02122130931

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *