نکات مشاوره ای

شیوه ی تست زنی درس فیزیک از نظر کنکور آسان است

برنامه ریزی کنکور 1401 با مشاورین یادگیری آسان

شیوه ی تست زنی درس فیزیک از نظر کنکور آسان است … یکی از نکاتی که کنکور آسان است به شما دانش آموزان پیشنهاد میکند در ابتدای خوانش هر درس برنامه ریزی می باشد. درس فیزیک از جمله دروسی است که با تکرار تمرین میتوانید آن را به خوبی بیاموزید.

برنامه ریزی:

شیوه مطالعه درس فیزیک دغدغه دانش آموزان و داوطلبان کنکور است که ما در این مطلب سعی کرده ایم پاسخ کاملی را به این دغدغه بدهیم و آن را رفع کنیم.

درس فیزیک در کنکور تجربی ۳۰ سوال و در کنکور بچه های ریاضی ۴۵ سوال را شامل می شود. درس فیزیک از جمله دروسی است که نیاز به تمرین و تست فراوان دارد و یا به قول بچه های کنکوری برای موفقیت در این درس باید دست به قلم بشوید و از روبه رو شدن با مسائل هراس نداشته باشید. البته که بعضی از فصول این درس مطالب حفظی و مفهومی دارند مثل فصول پیش ۲ درس فیزیک.

شروع مطالعه درس فیزیک با پیش خوانی :

کنکور آسان است پیشنهاد میکند، پیش خوانی یا روزنامه وار درصورت خوانش درسی که قرار است استاد آن تدریس کند کمک زیادی به فهم و درک مسائل و نکات آن فصل به شما می کند توصیه می شود قبل از رفتن به جلسه تدریس استاد فصل مربوطه را از روی کتاب درسی مطالعه کنید . نیاز به عمیق خوانی نیس بلکه خواندن به صورت روزنامه وار می تواند مفید و کافی باشد.

خیلی از دانش آموزان و دانشجویان از این کار سر باز می زنند غافل از اینکه در یادگیری بسیار تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت پس این کار را پشت گوش نباید انداخت، چرا که کمتر از ۱۵ دقیقه وقت شما را می گیرد اما نتیجه ای بسیار عالی برای شما خواهد داشت.

برای خرید فیزیک امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرید

تست زنی پس از مطالعه درس فیزیک:

بعد از پیش خوانی و تدریس استاد بلافاصله در منزل شروع به تست زنی کنید. در مورد انتخاب کتاب مناسب برای تست زدن کتابی را به شما توصیه می کنیم که هم تست های کنکور سراسری و هم تست های تالیفی خوب و متنوع داشته باشد.

در ضمن خریداری کردن چندین کتاب کمک آموزشی به جز سردرگم کردن شما و دور کردنتان از مسیر اصلی چیز دیگری برای شما نخواهد داشت پس توصیه می شود یک منبع تست زنی جامع خریداری کنید و تمرکز خود را بر روی آن بگذارید.

خلاصه نویسی:

خلاصه نویسی به چندین بخش تقسیم میشود:

1_ بعد از حل کردن تعداد تست های کافی برای تسلط به مبحث مورد نظرتان شما را به تهیه خلاصه نویسی بپردازید که هم مرور مجدد مطالب آموخته شده است و هم در دوران جمع بندی و در زمان آزمون های آزمایشی جامع کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد.

مشاوره آنلاین و برنامه ریزی کنکور مختص تابستان با یادگیری آسان
ادامه مطلب

2_تهیه نمودار درختی از سرفصل های کتاب درسی نیز بسیار کار مفیدی خواهد بود و باعث مرور نکات و فرمول ها برای شما میشود پس نمودار درختی فراموش نشود!

برای خرید شیمی عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرید

سرعت عمل:

با زدن تست های آموزشی و آزمونی زیاد می توانید ضریب خطا خود را به شدت پایین بیاورید و از طرفی سرعت العمل شما به طور چشم گیری افزایش خواهد یافت . در کنکور سراسری برای پاسخ گویی به هر یک از مسائل درس ریاضی و فیزیک جای بسیار کمی خواهید داشت برای عادت کردن به این امر بهتر است در منزل و در آزمون هاس آزمایشی نیز در فضای کمی به سوالات پاسخ دهید تا در روز کنکور آمادگی کافی داشته باشید و گیج و سردرگم نشوید.

چگونه تست بزنیم؟

زدن تست را به صورت روزانه یا یک روز در میان را باشد قطعا بهتر است تا مطالب همیشه برایتان مرور شود و آمادگی کافی داشته باشید.

نحوه برخورد با سوالات درس فیزیک:

ابتدا باید به درجه سختی و آسانی آن توجه داشته باشید، باید به قدری از فصول مختلف تست کار کرده باشید که با برخورد به هر تستی به درجه سختی آن پی ببرید و الکی وقت خود را صرف سوالات سخت و وقت گیر نکنید و ابتدا سریع تست هایی را که بلد هستید را حل کنید.

زیرا وقتتان به خوبی ذخیره میشودو نکته ی دوم این است که، به طور دقیق و کامل تست را بخوانید و نصفه کاره به سراغ حل تست نروید چرا که تست ها پر از دام های آموزشی هستند.

بعد از متوجه شدن در خواست سوال از ما در صورت نیاز حتما شکل بکشید فرمول مربوطه را بنویسید البته همیشه گفته ایم و باز تکرار میکنیمکه به حل حداقل تست های ۱۰ سال اخیر کنکور سراسری بپردازید و همچنین پاسخ نامه تشریحی تست ها را هم بخوانید.زیرا باعث میشود نکات جدیدی را بیابید.

البته که توصیه میکنیم تمامی نکات فیزیک را بخوانید و تمامی مباحث را به خوبی فرا گیرید. فیزیک درسی بسیار شیرین است که با مطالعه درست و تست زنی مفید نتیجه ای بسیار عالی می توانید کسب کنید.

مطالب در فیزیک به هم پیوسته هستند پس مطالبی که پایه و پیش زمینه مطالعه فصول دیگر هستند را میبایست ابتدا مطالعه کنید. فصول پر تست مثل سینماتیک و دینامیک و نور را جدی بگیرید و از طرفی فصولی مطالعاتی مثل پیش ۲ را نیز به شوخی نگیرید که اخیرا شاهد تست های جون دار از این مباحث در کنکور بوده ایم.

سوالات درس فیزیک

مجددا تکرار می کنیم که برای موفقیت در دروسی مثل فیزیک زدن تست های بیشمار و تکرار به حل کردن مجدد آن ها شرط اول برای کسب نتیجه درخشان خواهد بود سپس به خلاصه نویسی پس از مطالعه درس فیزیک بپردازید که باعث می شود در زمانی کم مطالب و فرمول و نکات را مرور کنید و بیشتر وقت خود را بر روی تست زنی بگذارید بنابراین لازمه ی تسلط بر تست زنی، تمرین و تکرار فراوان و آشنایی با نکات تستی می باشد.

مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی کنکور 1401 با یادگیری آسان
ادامه مطلب

در این بین تله های تستی زیادی وجود دارد که در صورت آشنایی کامل شما به آن ها می توانید به راحتی آن ها را رد نموده و دچار اشتباه نشوید. بهترین معلمین مجموعه ی کنکور آسان است را تشکیل داده اند و با تدریس بسیار خوب کاربردی خوب میتوانند به کمک شما دانش آموزان بشتابند.

در مجموعه کنکور آسان است  با ابداع تکنیک های تست زنی ویژه ای که مخصوص داوطلبان کنکوری می باشد، این چالش را برای شما آسان نموده است.همانطور که گفتیم هدف از تست زنی تنها رسیدن به جواب درست نیست بلکه مدیریت زمان نیز اهمیت ویژه ای دارد. رسیدن به جواب درس در عرض 5 دقیقه و یا 30 ثانیه قابل قیاس با یکدیگر نیستند.

اینجاست که اهمیت تکنیک های تست زنی در درس فیزیک نمایان می شود. مدت زمان کنکور محدود است و شما بایستی بهترین استفاده را از این زمان محدود داشته باشید.داشتن برنامه ریزی برای هر درس لازمه ی موفقیت در آن حوزه می باشد. اهمیت برنامه ریزی در دروس حساسی چون فیزیک به شکل ویژه ای خود را نمایان می کند.

فیزیک پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم دارای مباحث سنگینی می باشند. بنابراین با حجم زیادی از تست ها که در حوزه ها مختلفی تالیف شده اند در درس فیزیک روبرو هستید.

به توصیه ی کنکور آسان است از شما میخواهیم در درس فیزیک تست زنی را از پایه دهم آغاز کنید و به موازات یادگیری و آموزش های هر پایه، به تست زنی در درس فیزیک طبق برنامه ای اصولی بپردازید.

به این خیال نباشید که در سال کنکور قرار است تست های مربوط به هر مبحث را حل و بررسی کنید چرا که مطمئنا با کمبود زمان مواجه خواهید شد.

همانطور که گفته شد شما در حین تست زنی با نکات جدیدی آشنا می شوید و مفاهیم به شکلی کامل تر برای شما جا می افتد. اما چنانچه درسنامه را مطالعه نکرده باشید و یا آن را بی دقتی مطالعه کرده باشید، به تست های زیادی نمی توانید پاسخ دهید.

در نهایت نکات نهفته در دل تست ها نیز به کار شما نخواهد آمد چرا که متوجه آن ها نیز نخواهید شد. بنابراین تا پیش از مطالعه ی کامل درسنامه و شرکت در جلسات آموزشی به تست زنی نپردازید.

در مجموعه انتشارات گیلنا آموزش های کامل فیزیک را در قالب مجموعه ای جداگانه و روش های تست زنی و حل تست های کنکور و تالیفی را در مجموعه ای دیگر توسط اساتید عزیز و گرامی تدوین شده است تا شما به طور دقیق بتوانید این دو معقوله را از هم تفکیک کنید و سیر آموزشی کاملی را طی نمایید.

یکی از ترفندهایی که رتبه های برتر را به نخبگان کنکور تبدیل نموده است، این می باشد که با سوالات نکته دار به طور جدی برخورد می کنند. درسی همچون فیزیک زمینه ای آماده و مهیا برای طرح سوالات نکته دار می باشد. در هنگام حل سوالات تالیفی نکته دار، همانطور که گفته شد نکات آن سوالات را در حاشیه کتاب و یا دفترچه ای جداگانه یادداشت کنید.

در این صورت، هنگام مواجهه با سوالی مشابه چه کاری کنیم؟

به راحتی می توانید شبیه سازی نموده و نکات مهم را در حل سوالات خاص به کار بگیرید.

راه حل های تستی و راه حل های تشریحی:

یکی از مشکلاتی که دانش آموزان به میزان زیادی با آن مواجه می شوند این است که در هنگام حل سوالات تستی از راه حل های تشریحی کمک می گیرند.

درست است که راه حل های تشریحی نیز شما را به جواب درست می رساند اما طی چه مدت زمانی ؟ همانطور که گفتیم هدف از حل تست، تنها رسیدن به جواب نیست بلکه مدیریت زمان نیز حائزا همیت ویژه ای می باشد. پس دقت کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *