نکات مشاوره ای

سختی های رشته پزشکی شامل چه مواردی میشود؟

سختی های رشته پزشکی

یکی از رشته هایی که در ایران طرفدار بسیار زیادی دارد رشته پزشکی است. رشته پزشکی سختی های مخصوص به خود را دارد. در واقع آن دسته از داوطلبانی که می خواهند در رشته پزشکی در ایران شرکت کنند، باید با سختی های این رشته قبل از انتخاب رشته و آشنایی کامل داشته باشند. رشته پزشکی شامل ۴ دوره می باشد. این چهار دوره به دوره علوم پایه و دوره فیزیوپاتولوژی و دوره کارآموزی بالینی و در آخر دوره کارورزی بالینی است.

اولین دوره در رشته پزشکی در ایران علوم پایه نام دارد که بعد از اتمام آن برای ورود به دوره بعدی یعنی دوره فیزیوپاتولوژی از طرف وزارت بهداشت یک آزمون سراسری در تمام دانشگاه علوم پزشکی می گیرند.

همچنین شما میتوانید در مورد یادگیری آسان نیز بدانید و خود را برای کنکور نیز آماده کنید.

معرفی دروس رشته پزشکی

در قسمت فوق بیان کردیم که رشته پزشکی در ایران دارای ۴ دوره است. در واقع دروس دوره اول که همان علوم پایه می باشد، شامل بیوشیمی و بافت شناسی و تشریح نظری عملی و فیزیولوژی نظری عملی و تشریح آناتومی نظری عملی و جنین شناسی و روانشناسی و زبان تخصصی و انگل شناسی اپیدمیولوژی ورژن تیک و تغذیه می باشد.

این درسی که نام بردیم و در واقع شامل ۳۱ واحد است. دوره دوم دوره فیزیوپاتولوژی است که شامل آسیب شناسی اختصاصی و دوره های فیزیوپاتولوژی ارگان ها و دوره کارآموزی بالینی و درس فارماکولوژی و سمیولوژی می باشد برای ورود به این دوره دانشجویان رشته پزشکی در ایران باید حتما در آزمون سراسری دروس علوم پایه نمره قبولی کسب کند. اما دوره بعدی در رشته پزشکی دوره کارورزی بالینی می باشد. در واقع آخرین دوره آموزش پزشکی در کشور ما دوره کارورزی بالینی است. به این دوره انترنی می گویند.

قبولی کنکور 1401 با پکیج آموزشی یادگیری آسان
ادامه مطلب

توانایی های مهم برای رشته پزشکی

همانطور که در قسمت فوق ذکر کردیم برای ورود به دوره های دیگر رشته پزشکی در ایران دانشجویان باید حتما دروس دوره های قبل را به طور کامل فرا گرفته باشند. علاوه بر این باید ذکر کنیم که رشته پزشکی یک رشته بسیار سخت و پیچیده می باشد که هر دانشجویی که در این رشته تحصیل می کند، باید حتما توانایی لازم را در این رشته داشته باشد تا بتواند به موفقیت برسد.

دانشجو باید استدلال دیداری و استدلال ریاضی و استعداد درک سه بعدی را داشته باشد. علاوه بر این باید تمرکز و دقت کافی برای تحصیل در رشته پزشکی را دارا باشد، همچنین دانشجویان رشته پزشکی باید از نظر روحیه فردی برون گرا باشد و احساسات خود را کنترل کند و مهارت های ارتباطی آن قوی باشد. همچنین باید دارای مهارت حل مسئله باشند تا بتوانند به ارزیابی علائم بیمار و در نهایت تشخیص بیماری اقدام نمایند. در واقع دانشجوی رشته پزشکی در ایران باید در این زمینه تلاش و پشتکار کافی داشته باشد تا بتواند همه اطلاعات مربوط به پزشکی را فرا بگیرد.

بازار کار رشته پزشکی

یکی از محبوب ترین رشته های علوم تجربی رشته پزشکی می باشد. زیرا این رشته دارای آینده شغلی روشن و بازار کار فراوان است. این رشته هم در ایران و هم در کشورهای دیگر بازار کار بسیار خوبی دارد داوطلبان زیادی هم دارد با هدف رشته پزشکی آزمون سراسری می دهند . رشته پزشکی یک رشته درآمد زا است. مسیر شغلی رشته پزشکی بسیار همواره است.

تغییرات کنکور 1402
ادامه مطلب

زیرا افرادی که در رشته پزشکی تحصیل کرده اند، می توانند در کلینیک ها و مطب ها و در بیمارستان ها کار کنند. علاوه بر این رشته هایی مانند روانپزشکی پزشک عمومی و پزشک داخلی و عصب شناسی و بیهوشی و رادیولوژی و زنان و زایمان از جمله رشته هایی هستند که افراد زیادی به آن علاقه دارند.

سخن پایانی

یکی از پرطرفدارترین رشته هایی که در کشور ما داوطلبان کنکور رشته تجربی به آن علاقمند است، رشته پزشکی می باشد. پزشکی یک رشته پیچیده و سختی است که از چهار دوره تشکیل شده است دوره اول علوم پایه می باشد که دانشجویان برای رفتن به دوره بعدی حتما باید در آزمون های وزارت بهداشت شرکت کنند و هنگامی که نمره قبولی برای دوره علوم پایه کسب کردند، می توانند به دوره فیزیوپاتولوژی بروند.

آخرین دوره کارآموزی بالینی است که آخرین دوره رشته پزشکی به حساب می آید. علاوه بر این باید بیان کنیم که دروس رشته پزشکی شامل دروس دوره اول علوم پایه مانند بیوشیمی و بافت شناسی و تشریح نظری و عملی و تشریح آناتومی نظریه و عملی و غیره می باشد. اما در دوره دوم که دوره فیزیوپاتولوژی است دروسی مانند آسیب شناسی اختصاصی و دوره های فیزیوپاتولوژی ارگان ها و غیره است. در دوره سوم که دوره کارورزی بالینی است به آن دوره انترنی می گویند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *