نکات مشاوره ای

روش مطالعه زیست

روش مطالعه زیست

در گروه تجربی یکی از مهم ترین دروسی که تأثیر مستقیمی در تراز و یا رتبه کنکور دارد بدون شک درس زیست می باشد. دانستن روش مطالعه زیست در گروه تجربی یکی از مهم ترین عوامل است .مطالعه این درس بایست مفهومی و اصلی انجام گیرد در غیر این صورت حتی نخواهید توانست به یک سوال از این درس در کنکور  پاسخ دهید. علاوه بر این مباحث هر سال مرتبط با یک دیگر می باشد و بایست شما این توانایی را در خود به وجود آورید که بتوانید مباحث به یک دیگر ارتباط دهید. انجام این کار تنها با تسلط بر هر یک از فصل های کتاب زیست امکان پذیر می باشد.

در کنار مهارت مطالعه صحیح درس زیست شما بایست زمان کافی برای تست زنی نیز بگذارید و مهارت لازم را کسب کنید. چرا که همه ی ما می دانیم سوالات به صورت چهار گزینه ی مطرح شده و زمان حرف اول را در پاسخ گویی می زند. در کنار این مورد تست ها حاوی نکات مهم و ریز می باشد که تنها می توانید با حل سوالات به آن دست یابید و آن را در  پاورقی و یا دفترچه جداگانه ی یادداشت کنید. سپس در زمان مرور به سراغ آن بروید و تأثیر آن را نتایج کنکور شاهد باشید. ما در این مطلب تصمیم داریم با تکیه بر تجربیات خود و دانش اطلاعات در خصوص روش مطالعه زیست در اختیارتان قرار دهیم.

روش مطالعه زیست به صحیح ترین شکل

برای مطالعه درس زیست ممکن است هر شخصی تکنیک خاصی را اتخاذ نماید از اینرو احتمال اینکه شیوه مطالعه زیست دو دانش آموز متفاوت باشد وجود دارد. ولیکن داشتن یک شیوه صحیح در مطالعه نه تنها در درس زیست بلکه در هر درسی می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد و از اتلاف وقت ممانعت نماید. اکثر دانش آموزان یکی از مشکلاتی که با آن روبرو هستند این است که در ایام امتحانات  و یا در زمان مطالعه برای کنکور دچار استرس و اضطراب می شوند دلیل این مسئله را می توان نداشتن روش مطالعه درست زیست شناسی دانست که در نهایت منجر می شود مطالب را یاد نگیرند. در ادامه بیشتر در رابطه با این موضوع گفتگو خواهیم نمود.

 مشاوره رایگان تلفنی با یادگیری آسان
ادامه مطلب

روش صحیح مطالعه زیست شناسی

در گام اول بهتر است که  یک برنامه منظم را دنبال کنید.

مطالعه و روخوانی اولیه

در وهله اول مبحثی را که قصد مطالعه آن را دارید به صورت سریع مطالعه کنید در این صورت در ذهن شما یک پیش نیاز از مبحث مورد نظر شکل خواهد گرفت. این نکته را خاطر نشان کنیم که نیازی نیست زمان زیادی را برای انجام این کار اختصاص دهید فقط کافی است که زمان کوتاهی برای آشنایی با مبحث در نظر بگیرید.

در گام اول بهتر است که  یک برنامه منظم را دنبال کنید.

دقیق خوانی و توجه به تصاویر و جزئیات آن

زمانی که نگاه کوتاهی بر مبحث داشتید زمان آن فرا رسیده است که کلمه به کلمه مبحث مورد نظر را مطالعه کنید. در این گام نکات مهم را علامت بزنید. بین تصاویر و متن ها ارتباط برقرار کنید و نکات بدست آمده را در زیر آن یادداشت کنید.

روش مطالعه زیست با توجه به قید ها

نکته ی بعدی که شما بایست به آن توجه کنید این است که بایست به نوع بکارگیری قید ها دقت نمایید. شاید اکنون با خود فکر کنید که چگونه می توان این قید ها را با توجه به حجم زیاد آن به خاطر سپرد. ولیکن همانند دیگر بخش های زیست بایست به آن اهمیت دهید. بهتر است برای یادگیری بهتر قید ها سوال طرح کنید. برای مثال چرا در این متن واژه اغلب بکار رفته است؟

سوال طرح کنید

تنها به خواندن و مطالعه بسنده نکنید بلکه سعی کنید ذهن پویایی داشته باشید و برای مبحث مورد مطالعه سوال طرح کنید. در این صورت با پاسخگویی به این سوالات بهتر خواهید توانست مطالب را در ذهنتان تثبیت و به اوج یادگیری در درس زیست برسید.

نحوه برگزاری کنکور 1401
ادامه مطلب

روش مطالعه زیست بااستفاده از جزوات و منابع کمک آموزشی

فراموش نکنید که مرجع اصلی شما کتاب درسی تان می باشد و در وهله اول بایست بر آن تسلط داشته باشید. ولیکن در کنار آن برای یادگیری آسان درس زیست به سراغ جزوات و منابع کمک آموزشی بروید. چرا که در جزوات مبحث کتاب درسی به صورت کامل پوشش داده و به اصطلاح باز نموده است.

روش مطالعه زیست بااستفاده از جزوات و منابع کمک آموزشی

مطلب فوق در رابطه با روش مطالعه زیست بود که تلاش ما بر آن بود تا شیوه درستی را در مطالعه درس زیست در اختیارتان قرار دهیم. امید است این مطلب از آسان یادگیری برایتان مفید واقع شده و کمک کننده بوده باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *