نکات مشاوره ای

روش مطالعه دروس تخصصی

روش مطالعه دروس تخصصی

روش مطالعه دروس تخصصی

روش مطالعه دروس تخصصی نقش مهمی در کسب رتبه بهتر و قبولی در رشته های برتر دانشگاهی دارد. هر درسی شیوه مطالعه خاص خودش را دارد. شما نمی توانید درسهای محاسباتی و تحلیلی را مثل دروس حفظی بخوانید. بعضی از داوطلبان، همه دروس را حفظ می کنند و بعد در جلسه آزمون می بینند با اینکه خیلی درس خوانده اند، اما نمی توانند به تستها جواب بدهند.

اوج یادگیری قصد دارد در این مطلب روش مطالعه دروس تخصصی را به شما بیاموزد.

 روش مطالعه دروس تخصصی رشته تجربی

دروس تخصصی تجربی شامل زیست شناسی، شیمی، ریاضی، فیزیک و زمین شناسی است. هرکدام از این دروس را باید به روش خاص خودش بخوانید.

روش مطالعه درس زیست:

در مطالعه زیست شناسی باید به پیوستگی دروس پایه های مختلف توجه کرد. اگر شما مباحث پایه دهم و یازدهم را به خوبی یاد نگرفته باشید ممکن است در یادگیری مطالب پایه دوازدهم دچار مشکل شوید.

همچنین هنگام مطالعه به قیدهای کتاب درسی مانند گاهی، اغلب، به ندرت، خیلی زیاد و… بسیار توجه کنید. این موارد در تستهای کنکور بسیار مهم هستند و برای پاسخگویی به سوالات به آنها نیاز خواهید داشت.

شکلهای کتاب درسی هم از جمله مواردی هستند که از آنها تست طرح می شود. پس شکلها را با دقت بخوانید و به جزئیات آنها توجه کنید.

می توانید درس زیست را به صورت مبحثی بخوانید و پس از خواندن هر مبحث، به تستهای آن جواب دهید؛ سپس به کتاب برگردید و نکاتی را که در تستها به نظرتان مهم بوده است در حاشیه کتاب یادداشت کنید.

سعی کنید هر روز زیست را بخوانید؛ اما اگر نتوانستید یا زمان کافی نداشتید در اکثر روزهای هفته آن را در برنامه درسی خود قرار دهید.

جهت دریافت  و رزرو مشاوره کنکور تجربی تضمینی با شماره 02166552600 تماس بگیرید.

برنامه ریزی کنکور 1401 با اوج یادگیری
ادامه مطلب

روش مطالعه درس شیمی:

بخشی از مطالب شیمی، حفظ کردنی و بخشی از آن مفهومی یا محاسباتی است. مطالب حفظی را باید بارها مرور کنید تا در ذهنتان بمانند.

برای تسلط به بخش محاسباتی مثل استوکیومتری اول باید به مفاهیمی که در تستها از آنها سوال طرح می شود مسلط باشید و سپس اقدام به حل مساله کنید.

برای حل مساله هم اول از مسائل آسان شروع کنید و اگر مشکلی نداشتید به سراغ مسائل مشکل بروید.

روش مطالعه دروس  فیزیک و ریاضی:

برای مطالعه دروس ریاضی و فیزیک، اول مطالب پایه را کاملا یاد بگیرید و بعد مطالب سال دوازدهم را بخوانید.

برای حل تستهای محاسباتی، فرایند را بررسی کنید و هر مرحله آن را به خوبی تحلیل کنید و یاد بگیرید.

اگر در این درسها بسیار ضعیف هستید اول مباحث ساده تر را که از آنها سوال زیادی طرح می شود مطالعه کنید و سپس نقاط ضعف خود را برطرف کنید.

مرور در این درسها با روخوانی کافی نیست و حتما باید تست بزنید. اول سعی کنید خودتان تستها را حل کنید و سپس برای بررسی جوابتان به سراغ پاسخنامه بروید.

روش مطالعه درس زمین شناسی:

برخی از داوطلبان این درس را کنار می گذارند؛ اما اگر قصد دارید رتبه برتر شوید باید این درس را هم بخوانید.

اول کتاب را روخوانی و خلاصه نویسی کنید. سپس تست هر بخش را پاسخ دهید. شکلها و جدولها را هم باید یاد بگیرید چون ممکن است از آنها سوال ترکیبی طرح شود.

پکیج کنکور آسان است میتواند مسیر موفقیت را برای شما هموار سازد.

 

روش مطالعه دروس تخصصی

روش مطالعه دروس تخصصی رشته ریاضی

روش مطالعه درس ریاضی:

ریاضی مهمترین درس در این گروه است. مباحث حسابان، هندسه، ریاضیات گسسته و آمار و احتمال باید به صورت کامل خوانده شوند.

اول مفاهیم را به خوبی یاد بگیرید و برای تمرین، سعی کنید تستها و مسائل زیادی حل کنید. تکنیکهای تست زنی برای سرعت بخشیدن به حل مسائل وجود دارد.

برنامه ریزی تابستانه برای کنکور 1401
ادامه مطلب

یک خلاصه نویسی از مفاهیم و فرمولها داشته باشید و پیش از تست زنی در هر مبحثی آن را مرور کنید. از تستهای ترکیبی هم غافل نشوید.

روش مطالعه درس فیزیک:

فیزیک یک درس مفهومی و محاسباتی است. برخی از دانش آموزان مباحث و فرمولهای فیزیک را فقط حفظ می کنند. این روش اشتباه است. شما نمی توانید صرفا با حفظ کردن فرمول به تستهای این درس جواب دهید.

برای مرور، تست زیاد بزنید  و راه حل مسائل را با دقت تحلیل کنید.

روش مطالعه درس شیمی:

شیمی یک درس مشترک بین تجربی و ریاضی است. جدول تناوبی عناصر را به خوبی یاد بگیرید زیرا برای حل بسیاری از تستها به آن نیاز خواهید داشت.

برای پاسخگویی به مسائل شیمی اول باید به مفاهیم آن کاملا مسلط باشید.

برای دریافت مشاوره میتوانید با موسسه کنکور آسان است تماس حاصل فرمایید.

روش مطالعه دروس تخصصی رشته انسانی

روش مطالعه درس ریاضی:

درس ریاضی و آمار در انسانی ساده تر از ریاضی و تجربی است؛ اما روش یادگیری آن تفاوتی ندارد.

روش مطالعه درس اقتصاد:

بخش حفظ کردنی اقتصاد را با خلاصه نویسی و مرور مداوم به ذهن بسپرید. برای بخشهای مفهومی و مسائل پس از تسلط به مفاهیم کتابهای درسی، تست زیاد بزنید.

روش مطالعه درس زبان و ادبیات فارسی:

تاریخ ادبیات بسیار مهم است و باید حفظ کنید. برای هر آرایه ادبی یک مثال به ذهن بسپرید تا تشخیص آن برایتان راحت تر باشد. لغات را هر روز مرور کنید و تستهای قرابت معنایی را زیاد کار کنید.

روش مطالعه درس عربی:

عربی تخصصی درس مهمی است که باید قواعد آن را به خوبی یاد بگیرید. ترجمه مطالب کتاب و تمرینهای آن را به خوبی بخوانید.

روش مطالعه درسهای تاریخ و جغرافیا:

از کی برای کنکور 1401 شروع کنیم؟
ادامه مطلب

مطالب این دروس حفظ کردنی هستند و خلاصه نویسی کمک می کند که بتوانید راحت تر مرور کنید. برای به یادسپاری اسامی افراد، رودخانه ها و سایر مطالب از یادیارها استفاده کنید. سیر اتفاقات تاریخی مهم هستند؛ آنها را در امتداد هم بنویسید یا با نمودار مشخص کنید. نقشه ها را با دقت بخوانید.

روش مطالعه درس جامعه شناسی:

اکثر مطالب این درس حفظ کردنی هستند و باید بارها مرور شوند. هنگام مطالعه به نمودارها هم توجه کنید و تستهای ترکیبی هم حل کنید.

روش مطالعه درس فلسفه و منطق:

این درس مفهومی است و باید با دقت بیشتری بخوانید تا کاملا مفاهیم را متوجه شوید. حفظ کردن مطالب این درس بدون درک کامل آن کمک زیادی به تست زدن شما در کنکور نمی کند. تستهای سالهای اخیر کنکور را بزنید و نکات مهم آنها را در کتابتان حاشیه نویسی کنید.

روش مطالعه درس روانشناسی:

ابتدا هر بخش را خوب بخوانید و خلاصه نویسی کنید. سپس تست آن بخش را بزنید و نکاتی را که در تستها به نظرتان مهم می رسند در کتاب یا خلاصه خود یادداشت کنید.

جمع بندی روش مطالعه دروس تخصصی کنکور

هرکدام از درسها در آزمون سراسری دارای اهمیت هستند و برای کسب تراز بالا نباید درسی را حذف کنید. روش خواندن هر درس با درس دیگر متفاوت است. معلمان و مشاوران کنکور می توانند شما را کاملا راهنمایی کنند. مشاوران کنکور آسان با توجه به رشته تحصیلی هر داوطلب به او برنامه درسی خاصی را پیشنهاد می کنند.

 

سوالات متدوال

1- زیست رو چجوری بخونم؟

بهترین روش برای مطالعه ریست ، عمیق خوانی و ترکیبی خواندن است که بصورت کامل در این مقاله توضیح دادیم

2- بهترین روش مطالعه دروس تخصصی انسانی رو میخواستم

با مطالعه کامل این متن میتوانید روند مطالعه خود را تغییر دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

1 دیدگاه در “روش مطالعه دروس تخصصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *