نکات مشاوره ای

روش درست مطالعه کنکور در تابستان

مطالعه کنکور در تابستان

روش درست مطالعه کنکور در تابستان : شاید برای دانش آموزان عزیز سوال پیش بیاید که اگر بخواهیم برای تابستان برنامه ریزی کنیم چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ برای رعایت کردن نکات شما تنها کاری که باید انجام دهید برنامه ریزی درست برای مطالعه است.

 

برای سفارش محصولات انتشارات گیلنا با شماره های سایت تماس بگیرین

برنامه ریزی مانند نقشه ی گنجی است که شما را به زودی به گنج می رساند بنابراین در استارت اولیه کار بهترین کاری که باید انجام دهید،

برنامه ریزی درست است و در مرحله ی بعدی خوب درس خواندن و در نهایت تست زدن و مرور. شما در همین ابتدا باید سعی داشته باشید به خوبی درس بخوانید و روش های درستی را پیش بگیرید.

برای سفارش محصولات کنکور آسان است با شماره های سایت تماس بگیرین

هدف گذاری:

یکی از مهم ترین نکات برای یادگیری مطالب برای شما تاثیر گذار است قطعا هدف گذاری است. شما باید هدفی را برای خود مشخص سازید و برای آن تلاش کنید تلاش بی جهت معنایی ندارد.

بنابراین هدف گذاری به همه ی افراد جهت می دهد تا بهتر بتواند برنامه ریزی داشته باشد دیگر مسئله ایی که باید به آن توجه کنید عمل کردن به آن هدف گذاری می باشد.

برای سفارش محصولات یادگیری آسان با شماره های سایت تماس بگیرین

برنامه ریزی:

بعد از هدف گذاری قطعا باید پلن هایی برایش بچینید تا مسیر برای شما هموار شود. به عنوان مثال دانش آموزشی که میخواهد دندان پزشک شود باید بداند کدام درس را باید بیشتر بخواند.

هزینه ثبت نام ترمیم معدل
ادامه مطلب

و برای آن درس های مهم برنامه ریزی داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر میتواند با مشاور خود مشورت کنید، اگر کشش و توانایی داشته باشد، برنامه ایی برای شما در نظر میگیرند تا بتوانید خوب درس بخوانید. مطالعه کنکور در تابستان

برای سفارش محصولات اوج یادگیری با شماره های سایت تماس بگیرین

 محیطی مناسب برای درس خواندن

شاید بگویید تابستان است و بهتر است انقدر سخت گیری نکنیم؛ اگر درس را جدی نگیرید امکان دارد زمان را از دست بدهید، سعی کنید در دوران کنکور نه از آن ور بوم بیوفتید نه از اینور بوم بنابراین برای داشت روش درست مطالعه باید پیش زمینه هایی را درنظربگیرید که واقعا مهم هستند،

یکی از این موارد مکان ساکت برای شماست تا حواستان پرت نشود، سعی کنید در جایی درس بخوانید که خیلی پر از وسائل نباشد.

رو خوانی

هر درس را که می خوانید باید در ابتدا رو خوانی کنید در واقع همان مدل روزنامه وار خواندن تا ذهن شما به خوبی با متون مورد نظر آشنا شود، هر درسی نیاز به پیش خوانی دارد البته به جز دروسی مانند ریاضی و فیزیک و دروس حل کردنی

مطالعه

سعی کنید به جای حفظ کردن کلمات حتما آن ها را یاد بگیرید و با خود بخوانید و تکرار کنید، گاهی خوب است برای یک عروسک درس را توضیح بدهید یا برای خود بلند بلند آن را توضیح دهید.

مرور

بعد از اینکه خواندید و کلید واژه ها را مشخص کردید بهتر است درس را مرور کنید. از خود بپرسید و مطمئن شوید که فهمیده اید. مطالعه کنکور در تابستان

برای سفارش محصولات امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرین

تست

برای دروس اختصاصی بهتر است بعد از درس خواندن تست کار کنید، تست ها را در زمانی تعیین شده جواب دهید و درصد گیری کنید نقاط مثبت و منفی خود را بیابید. در صورت اشتباه دوباره آن بخش ها را مرور کنید و تست ها را حل کنید و آن ها را یاد داشت کنید. مطالعه کنکور در تابستان

مطالعه بدون استرس و اضطراب

1_اعتماد به نفس داشته باشید:

شروع هر کاری اعتماد به نفس می خواهد. یکی از مهمترین مواردی که باید در نظر داشته باشید اعتماد به نفس است. در ابتدای هر کاری باید کمی اعتماد به نفس داشته باشید تا بتوانید بر نقاط منفی ذهن خود یا اطرافیان خود غلبه کنید.

نکات طلائی تست زنی درس فیزیک با استاد مسعودی
ادامه مطلب

اگر در این زمینه نتوانسته اید موفق شوید ایرادی ندارد می توانید با یک مشاور حرف بزنید تا مشکلتان را مشاور حل کند. بنابراین باید سعی کنید این مسئله را در خود قوت ببخشید.

2_خواب کافی:

به یاد داشته باشید، شما باید 8 ساعت بخوابید. به گفته مشاوران باید همه چیز را ساعت 12شب کنار بگذارید؛ از قبیل لپ تاپ یا موبایل و…و ساعت 8 بیدار شوید.ورزش کنید، بدوید و صبحانه بخورید.

و بعد درس را شروع کنید، خواب کافی بسیار مهم است زیرا مکانیسم بدن نیاز به این چرخه دارد وخوابیدن یکی از مهم ترین نیاز های بدن می باشد.درست است کنکور دارید ولی نباید به این معنا باشد مثلا روی 4 ساعت بخوابید و خودتان را در سختی بگذارید.

این دوران هم مانند دوران مدرسه است اما باید در نظر داشته باشید که اگر در دوران مدرسه روزی 4 ساعت درس می خوانید در دوران کنکور باید درس خواندن به 6 الی 8 ساعت برسد، پس با این حجم از انرژی که خارج می شود از شما باید خواب خوب داشته باشید.

برای سفارش محصولات استاد احمدی با شماره های سایت تماس بگیرین

3_نفس عمیق بکشید

تنفس عمیق به افزایش جریان خون و سطح اکسیژن کمک می کند که به نوبه خود به مغز کمک می کند تا بهتر کار کند. تنفس عمیق به مدت 10 تا 15 دقیقه در روز توانایی مغز را افزایش می دهد، مطالعه کنکور در تابستان

اما یادتان باشد درست قبل یا در حین مطالعه نفس عمیق بکشید. آزمایشات انجام شده، نشان داده است، که تنفس می توانند جریان خون و اکسیژن را به مغز افزایش دهند و به مغز کمک کنند تا ضمن کاهش اضطراب، بهتر کار کند.

هنگام تنفس عمیق، باید تنفس شکمی باشد. ابتدا شکم خود را مانند بادکنک باد کنید، سپس قفسه سینه، و سپس گلو. هوا را در جهت مخالف، ابتدا از گردن، سپس به سمت قفسه سینه و سپس به سمت معده بیرون دهید.

برای سفارش محصولات عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین

4_ورزش

فعالیت بدنی، اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می دهد تا مغز عملکرد بهتری داشته باشد. ورزش همچنین مواد شیمیایی در مغز شما آزاد می کند که شما را سالم تر کرده و از سلول های مغزی شما محافظت می کند.

دانشمندان دریافتند که ورزش باعث ایجاد نورون های بیشتری در مغز می شود. می شود رقص مغزی و هنرهای رزمی در بهبود عملکرد مغز مفید است.

نتیجه گیری

روش درست مطالعه کنمکور در تابستان را پیش بگیرید زیرا؛ روش درست باعث می شود تا از هدر رفتن انرژی شما جلوگیری کند، برای این کار بهتر است هدف خود را مشخص سازید سپس برنامه ریزی کنید،

و مطالعه کنید تست بزنید و مرور کنید تا بهتر بتوانید موفقیت را کسب کنید یادگیری آسان همواره در خدمت شما می ماند برای بهتر شدن. مطالعه کنکور در تابستان

برای سفارش محصولات یادگیری آسان با شماره های سایت تماس بگیرین

ارتباط مستقیم با رسول فراهانی

شماره تماس 09121967648

02122130931

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *