نکات مشاوره ای

راه های اصولی درس خواندن

راه های اصولی درس خواندن

اگر کنکوری هستید و با روش مطالعه صحیح آشنا نیستید؛ با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بحث کنیم. در واقع در این مقاله سعی داریم در ارتباط با راه های اصولی درس خواندن اطلاعاتی مفیدی خدمت شما عرض کنیم تا با رعایت این موارد بتوانید طعم شیرین موفقیت را بچشید.

راه های اصولی درس خواندن

متاسفانه بسیاری از دانش آموزان راه های اصولی درس خواندن را نمی دانند و همین موضوع باعث حصول نتایج ناامید کننده در دوران تحصیلی آنها می شود. فرد به دلیل نمرات پایین و عملکرد ضعیفی که در درس های خود دارد؛ به این نتیجه می رسد که او فردی کند ذهن و ضعیف است.

دانش آموز با همین تفکر رشد می کند و آینده خود را تباه می کند. در دوران کنکور این تفکرات بسیار اذیت کننده تر می شوند. اما اگر بخواهیم به این مشکل نگاه عمیق تری بیندازیم؛ متوجه می شویم که احتمالا مشکل از ذهن و توانایی های ما نیست(قطعا همینطور است) و در قسمت دیگری از تعلیم دچار ضعف هستیم. بنظر شما در چه زمینه ای از تعلیم دچار ضعف هستیم؟! در ادامه در ارتباط با این موضوع(راه های اصولی درس خواندن) بیشتر بحث خواهیم کرد.

برای ثبت نام در کلاسهای عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرید

راه های اصولی درس خواندن، شاه کلید موفقیت در درس ها

راه های اصولی درس خواندن، همان قسمت از تعلیم و آموزش هستند که به خوبی آن ها را نمی دانیم و همین موضوع باعث بوجود آمدن ضعف در یادگیری و تعلیم ما می شود. اگر بتوانیم در روش درس خواندن خود تغییری ایجاد کنیم، قطعا وضعیت درسی ما بهبود خواهد یافت. بهبود وضعیت درسی زمینه ساز آینده ای روشن خواهد بود. اگر تا به حال به فکر تغییر روش درس خواندن خود نیفتادید؛ بهتر است تا انتهای متن با ما همراه باشید تا راه های اصولی درس خواندن را به شما معرفی کنیم.

زمان طلایی خود را بشناسید

معرفی راه های اصولی درس خواندن

  1. زمان طلایی خود را پیدا کنید: شاید برایتان جالب باشد که بدانید هر فرد در زمان های مشخصی از روز، بهترین بازده ممکن را خواهد داشت. این زمان برای هر فرد می تواند متغیر باشد اما به دلیل اینکه اکثر افراد در اوایل صبح عملکرد مغزی بهتری دارند؛ می گویند مطالعات خود را به اول صبح موکول کنید. این طرز فکر غلط می باشد! شما باید زمان طلایی خود(که منحصر بفرد است) را پیدا کنید. برای این کار می توانید در زمان های مختلف به مطالعه بپردازید و بعد از مطالعه، ارزیابی کنید که اطلاعات به راحتی پذیرش و هضم شده اند یا خیر.
  2. شرایط محیطی مطلوب را بوجود بیاورید: شرایط محیطی(نور مناسب، سکوت، نحوه نشستن و…) مطلوب را بوجود بیاورید تا اثرات شگفت انگیز آن را مشاهده کنید. همواره سعی کنید محیطی با نور مناسب انتخاب کنید. اگر از آن دسته افراد هستید که به محیط کاملا ساکت نیاز دارید، سعی کنید این محیط را برای خود بوجود بیاورید. نحوه نشستن هم از جمله مواردی است که بر میزان قدرت یادگیری شما تاثیر به سزایی می گذارد.
  3. از نظر فیزیکی در شرایط خوبی قرار داشته باشید: منظور از این بخش خواب کافی، ورزش کردن، تغذیه مناسب و از این دست موارد است که بسیار مهم هستند و می توانند قدرت تمرکز و یادگیری شما را افزایش دهند. در واقع اوج یادگیری شما زمانی اتفاق می افتد که از نظر فیزیکی نیز در شرایط خوبی باشید. این ضرب المثل را شنیده اید که می گویند “عقل سالم در بدن سالم است” شما با انجام ورزش های منظم و برنامه غذایی مناسب می توانید در مدت زمان طولانی، بازدهی مطالعاتی خود را حفظ کنید و به درس خواندن بپردازید(توجه داشته باشید که افزایش بیش از اندازه ساعات مطالعاتی نیز نتایج معکوس به دنبال خواهد داشت).
روش درس خواندن برای کنکور فیزیک دوازدهم استاد مسعودی
ادامه مطلب
خلاصه نویسی را فراموش نکنید

4. از منابع و بسته های آموزشی مناسب و کارآمد استفاده کنید: یکی از بهترین راه های اصولی درس خواندن استفاده از منابع و بسته های آموزشی با کیفیت است. این جمله را زیاد شنیده اید که می گویند “کنکور آسان است“(در واقع این جمله شعار اصلی گروه آموزشی “یادگیری آسان” می باشد). این جمله زمانی به واقعیت تبدیل می شود که شما از بسته های آموزشی  مناسب و کارآمد استفاده کنید. بسته هایی که مسیر پر فراز و نشیب درس خواندن(برای کنکور و سایر مقاطع) را به جاده ای هموار و زیبا تبدیل می کنند. بسته های آموزشی زیادی در سطح بازار وجود دارند؛ اما شما باید با تحقیق و تفحص، بهترین آن را خریداری و تهیه کنید(بهترین بسته آموزشی، بسته ای است که علاوه بر قیمت مناسب، شامل استادان مجرب و به نام همچون استاد حسین احمدی و امیر مسعودی نیز باشد). بسته های آموزشی یادگیری آسان برای رشته های مختلفی وجود دارد که شما می توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید و یا با دانلود اپلیکیشن به خریداری بسته معلم خصوصی بپردازید.

5. خلاصه نویسی فراموش نشود: شما مطالب درسی را یکبار می خوانید و آن را به راحتی یاد می گیرید. یک ماه بعد که مجدد به سراغ آن مطلب می روید؛ مشاهده می کنید که مطلب را به طور کامل فراموش کرده اید. از طرف دیگر نیز وقت کافی برای مرور و یادگیری دوباره آن را نیز ندارید. اینجاست که اهمیت خلاصه نویسی و یادداشت برداری مشخص می شود. شما با استفاده از خلاصه نویسی می توانید مطالب را در کمترین زمان به صورت کامل مرور کنید. در واقع خلاصه نویسی یکی از راه های اصولی درس خواندن است که باعث می شود تا در مواقع ضروری، بتوانید مطالب فراموش شده را در کمترین زمان یادآوری کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *