نکات مشاوره ای

تقویت حافظه با کنکور آسان است

تقویت حافظه با کنکور آسان است

تقویت حافظه با کنکور آسان است … کتاب خواندن یکی از روش های رایج تقویت حافظه می باشد. علاوه بر کتاب خواندن و مطالعه راه های دیگری هم برای تقویت حافظه وجود دارد.

به توصیه  انتشارات گیلنا موظف هستید که برای تقویت حافظه باید خواب کافی داشته باشید.یعنی روزی 8 ساعت در طول شبانه روز باید بخوابید. به موقع بخوابید تا مغزتان خسته نشود. مغز شما هم مانند دیگر اعضای بدن شما خسته میشود و نیاز به استراحت دارد.

همچنین بعد از خواب موضوع دیگری که بسیار مهم است توجه به همه ی وعده های غذایی است مخصوصا صبحانه که بر مغز تاثیر مثبت میگذارد مثلا شما که به نسبت قبل صبحانه نمیخوردید میتوانید کاملا تفاوت را احساس کنید.

یادتان باشد مواد معذی و مفید مثل میوه جات و سبزیجات را فراموش نکنید. در وعده صبحانه خود از خرما، عسل و گردو و یک لیوان شیر استفاده کنید. از غذا های چرب و سرد خود داری کنید.

تغذیه مناسب برای مغز بسیار مفید است.از مغزتان کار بکشید. نگذارید مغزتان بیکار بماند تا تنبل شود. به توصیه اوج یادگیری سعی کنید مطالب و فعالیت های زیادی را یاد بگیرید.

تقویت حافظه با کنکور آسان است

همچنین مسایل ریاضی را ذهنی حل کنید.ا گر از مغزتان کار نکشید، قدرت مغزتان رفته رفته تحلیل میرود و توانایی این را ندارد که مطالب را در خود به مدت طولانی نگه دارد.

سعی کنید گاهی اوغات با خودتان تنها باشید و ریلکس کنید. به ذهنتان اجازه بدید تا آرامش را جذب کند و کمی دغدغه های فکری دور بمانید. این کار برای شادابی ذهن بسیار مفید است.

کنکور آسان است توصیه میکند که حتما درس ها یا مطالبی که میخواهید یاد بگیرید را با صدای بلند بخوانید تا بیشتر در ذهن شما ماندگار شوند. درس هایی که یاد گرفته اید را برای دوستانتان توضیح دهید.این کار هم تمرین مجددی برای شما میشود هم کمکی میشود برای دوستتان.

همچنین بهتر است در یک فضای آروم و بدون وسایلی باشیم که حواسمان را به خودش پرت کند.اینگونه خیلی بهتر میتوانیم مطالب را در ذهن خود جا دهیم. نخواهید که یک سره درس بخوانید. سعی کنید بعد از مدت نه چندان طولانی که درس میخوانید. کمی استراحت کنید. هر دوساعت درس خواندن مساوی با نیم ساعت یا چهل و پنج دقیقه استراحت است.

اساتید متخصص کنکور آسان است

همانطور که میدانید مغز هم مانند دیگر اعضای بدن نیاز به استراحت و تغذیه دارد تا بتواند عملکرد خود را به درستی انجام دهد. خودتان را الکی خسته نکنید وقتی که ذهنتان خسته است نخواهید به زور درس بخوانید باید استراحت کنید.

به گفته ی روانشناسان اگر شما شب قبل از امتحان بیدار بمانید همه مطالب ازذهن شما پاک میشوند. اما اگر بخوابید این مطالب در ذهن شما ثبت خواهد شد و میتوانید امتحان خوبی را پشت سر بگذارید.

اردوی نوروزی کنکور آسان است
ادامه مطلب

گاهی توصیه میشود به صورت گروهی درس بخوانید زیرا درس خواندن گروهی هم برای مغز مفید است. زیرا پیش می آید که افراد آن گروه باهم راجب موضوعی بحث کنند و شما با شرکت در بحث آنها میتوانید مغز خود را به چالش بکشید.

علاوه بر این اگر شما هنگام درس خواندن به مشکلی بر خوردید میتوانید از دوستانتان برای حل آن مشکل کمک بگیرید. سعی کنید روی یک موضوع تمرکز کنید و فکرتان جای دیگر نرود که کارتان خراب شود.

به توصیه ی کنکور آسان است مطالب را تند بخوانید زودتر آنها را یاد بگیرید میتوانید مطالب بیشتری را در ذهن خودتان جا بدهید. هر روز صبح بعد از بیدار شدن کمی ورزش کنید، خودتان را گرم کنید، کمی بدوید یا هر فعالیتی که به دهن خودتان میرسید را انجام دهید تا مغز شما شاداب و سر حال بماند.

همچنین شما میتوانید بعد از مطالعه خود کمی ورزش کنید تا خستگی در تنتان نماند. روی متن هایی که مطالعه می کنید تمرکز کنید و سعی کنید هنگام مطالعه وسایلی مانند تلوزیون یا موبایل حواس شما را پرت نکند. هر چند وقت یک بار روش مطالعه خود را تغییر دهید.

برای تهیه پکیج های امیر مسعودی، عارف ربیعیان و استاد حسین احمدی با شماره های سایت تماس بگیرید.

قدرت ذهن:

قدرت ذهنتان را دست کم نگیرید انسان ها میتوانند کار های پیچیده را انجام دهند درس خواندن در مقابل پیچیده ترین کاری که انسان ها میکنند چیزی نیست. ذهن انسان بسیار گنجایش دارد پس همه میتوانند درس بخوانند همه ی آدم ها دارای استعداد های فراوانی هستند.

پس اعتماد به نفس خواندن را داشته باشید و به تلاش خود ایمان داشته باشید تا بهتر عملکرد خودتان را بسنجید. تقویت حافظه با کنکور آسان است

بلند تکرار کنید:

چیزهایی که خوانده‌اید یا شنیده‌اید و می‌خواهید آن‌ها را به حافظه بسپارید با صدای بلند تکرار کنید. برای مثال، نام شخصی که به تازگی با وی آشنا شده‌اید و می‌خواهید اسمش را به خاطر بسپارید را با صدای بلند تکرار کنید.

گوش دادن تاثیر بهتری در یادگیری میگذارد:

برای بهتر کردن یادگیری باید توصیه کنیم که حتما به این نکته توجه داشته باشید که گوش کردن بهتر از فقط خواندن نتیجه میدهد. پس شما هم میتوانید گاهی اوقات به جای خواندن مطالب به گوش کردن بپردازید.

چرا که فقط خواندن خسته کنند است اما گوش دادن به حرف ها و صحبت های شخص دیگر بسیار میتواند در اغلب موارد موثر باشد همچنین توصیه میشود گروهی درس بخوانید به این دلیل است که شما صحبت های دوست خود را میشنوید و بهتر میتواند بر ذهن شما تاثیر بگذارد.

خوردن برخی خوراکی ها

برخی خوراکی ها با ذهن ارتباط مستقیمی دارد مثلاخوردن آجیل را به خوردن یه بسته چیپس ترجیح بدهید. از خوردن انواع شیرینی خامه ایی یا غذاهایی که چرب هستند مانند فست فود ها پرهیز کنید زیرا زمانی که درس میخوانید مغزتان هم درگیر یادگیری است هم درگیر هضم غذا است بنابراین مغز عملکردش پایین می آید.

میوه، سبزی، آجیل بسیار برای شما در این دوران موثر است، البته که گیاه کندر هم در کنار این مکمل غذایی قرار بگیرد بسیار خوب است چرا که بسیار از روانشناسان،پزشکان آن را توصیه میکنند. تقویت حافظه با کنکور آسان است

قیمت پکیج های تخصصی دروس چقدر است؟
ادامه مطلب

استراحت:

اینکه حرف از کنکور و درس میشود به این معنی نیست که تفریح کاملا کنسل شود در طول 24 ساعت شبانه روز 8 ساعت را میخوابید 16 ساعت باقی می ماند اگر 8 یا 10 ساعت از آن را مفید درس بخوانید 1 ساعت را هم تست بزنید 5 ساعت از وقت خود را بیکار خواهید بود که در بین آن زمان 8 ساعت یا 10 ساعت درس خواندتان پخش میکنید.

پس باید زمانی برای استراحت خود کنار بگذارید یا با دوستان خود در حد 1 ساعت به تفریح بروید مثلا باشگاه یا کافی شاپ یا قدم زدن در پارک زیرا این تفریح های کوچک در ذهن شما تاثیر خوبی میگذارد.

پس خودتان را اذیت نکنید سلامتی مهم ترین چیزی است که خداوند به شما داده است کمی تحرک کمی شادی کمی تفریح هم برای شما نیاز است.

به طور طولانی فقط گوشه ایی نشستن و درس خواندن برای شما در طول 1 سال اصلا نمیتواند جالب باشد. پس باید به فکر سلامتی روح و جسم خودتان باشید.

اعتماد به نفس:

اگر گاهی در خواندن درس و تست زدنتان دچار اشتباه میشوید یا میبینید از دوستان خود عقب ماندید در ذهن خود تلقین نکنید که شما هرگز نمیتوانید چرا که کلمات منفی ماندگاری بالایی در ذهن دارند و شما را عقب می اندازند با تلاش و پشتکار به جلو حرکت کنید ذهن خودتان را با این کلمات خسته نکنید یا وقت خودتان را اینگونه نگیرید چرکه از گذشته گفته اند هرشکست نشانه ی یک پیروزی است،

هربار نتوانستید یا نمره ی خوبی نگرفتید نگران نباشید فقط از اشتباهاتتان درس بگیرید و دوباره تلاش کنید.حتی اگر دوستانی دارید که همیشه از کلمات منفی استفاده میکنند از آن ها هم دوری کنید. تقویت حافظه با کنکور آسان است

حواس پرتی:

هرچیزی امکان دارد حواستان پرت کنند برخی دانش آموزان میگویند هنگام خواندن درس ذهنمان خیلی خیال پرداز میشود و سر از جاهای دیگر در می آورد اما کنکور اسان است به شما میگوید به ذهن خود تلقین کنید که الان زمان مناسبی برای فکر کردن به این موضوع نیست امشب موقع خواب به آن فکر میکنم الان میخواهم درس بخوانم. یا جایی که نشسته بودید را عوض کنید.

راه نروید:

حین درس خواندن راه نروید چون بیشتر حواستان پرت میشود و انرژیتان تخلیه میشود یه گوشه ایی آرام ساکت پیدا کنید که حواستان پرت نشود و بتوانید به راحتی تمرکز کنید. تقویت حافظه با کنکور آسان است

جدول حل کنید

گاهی حین بیکاری جدول هایی حل کنید که امروزه اپلیکیشن های این چنینی در موبایلتان قابل نصب خواهد بود روزی نیم ساعت به بازی کردن با آن بپردازید تا ذهنتان تقویت شود.

نتیجه گیری

شما برای اینکه بتوانید بهتر درس بخوانید علاوه بر تقویت مغز، به یک برنامه ریزی دقیق و یک مشاور برای راهنمایتان نیازمندید. مجموعه کنکور آسان است با اساتید متخصص و ماهر خود میتواند نیاز های شما را در این زمینه بر طرف کند. کنکور آسان است با توجه به علایق و شرایط شما به شما برنامه درسی میدهد و مشاوران در درس هایتان بسیار راهنماییتان میکنند.

تعداد پذیرش کنکور آسان است بسیار محدود است پس اگر میخواهید کنکور خود را با موفقیت پشت سر بگذارید کنکور اسان است را از دست ندهید. رتبه گردون هم جزوی از مجموعه کنکور اسان است می باشد که بهترین زیر مجموعه کنکور اسان است است.

شما میتوانید از محصولاتی که رتبه گردون برای شما میفرستد بهترین استفاده را بکنید. برای مثال اگر در کلاس درس حاضر نبودید میتوانید با دیدن سی دی های آموزشی رتبه گردون درس های تدریس شده آن روز را یاد بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *