نکات مشاوره ای

برنامه ریزی برای ماه های اخر کنکور با اوج یادگیری

برنامه ریزی برای ماه های اخر کنکور با اوج یادگیری

برنامه ریزی برای ماه های اخر کنکور با اوج یادگیری …شاید برای دانش آموزان عزیز سوال باشد که در ماه های نزدیک به کنکور باید چه کار هایی انجام بدهند یا چگونه درس بخوانند با اوج یادگیری همراه باشید در ادامه تا بتوانیم به این سوالات پاسخ دهیم.

برنامه ریزی برای ماه های اخر کنکور با اوج یادگیری

بهترین کار در ماه های نزدیک به کنکور انجام یک مرور جامع و سریع است، زیرا ماه آخر فرصت خوبی برای فراگیری مطالب جدید نیست ذهن نمیتواند در زمان مطالب جدید به خود اضافه کند پس بهتر است .

در این یک ماه ، به مرور و تست زدن بپردازید.شما حتماً به این نکته واقف هستید که در این ماه ، چگونگی عملکرد شما اثر بسیار قوی و تعیین کننده ایی بر نتیجه نهایی ، شما دارد.تا آنجا که امکان دارد، غذا را با کیفیت و کمیت بیشتر میل کنید . از غذاهای پروتئینی مثل گوشت و لبنیات بیشتر استفاده کنید.

برنامه ریزی برای ماه های اخر کنکور

حبوبات گرچه پروتئین دارند ولی ، به علت ایجاد نفخ و ناراحتی گوارشی در مقادیر زیاد توصیه نمی شوند. بگذارید، بنیه جسمی شما تقویت شود .از منابع طبیعی ویتامین ها ، مثل میوه ها و سبزی ها و در صورت تمایل به صورت کمکی از قرص های ویتامین ، مثل ب ، آ، ویتامین ث و مولتی ویتامین می توانید استفاده کنید ، اینها ویتامین های محلول در آب هستند و حتی در صورت مصرف اضافه ، دفع می شوند و اثر مضری نخواهند داشت،

در عوض به شما نشاط و نیرو می بخشند و پس از مدتی ، احساس می کنید اساساً سرحال و با حوصله تر هستید.

به پیشنهاد اوج یادگیری، در ابتدای صبح و در صورت تمایل عصرها ، کمی ورزش یا پیاده روی داشته باشید زیرا ورزش نشاط می آوردو همچنین برای توانمندی، ذهنی و فراگیری شما بسیارموثراست . برنامه ریزی برای ماه های اخر کنکور با اوج یادگیری

به امتحانش می ارزد، این ماه ها، ماه های خوبی برای ارزیابی است. در بیشتر مواقع در ماه های نزدیک به کنکور دانش آموزان دچار افت تحصیلی میشوند و همین موضوع در سرنوشت کنکور آنان تاثیرگذار است.

اوج یادگیری به شما یادآوری میکند که در نظر داشته باشید که هرگز درس هایتان را نگذارید برای ماه اردیبهشت.

زیرا ماه های نزدیک کنکور برای  تست زدن ودوره کردن این نه درس خواندن مجدد. به نکات زیر توجه داشته باشید:

برنامه ریزی درست کنید:

یادتان باشد فقط نمیتوانید درس بخوانید و مطالب را حفظ کنید بلکه باید برای تثبیت آن تست بزنید و نکات را مرور کنید. و همچنین برای خواندن هر درس باید آن ها را در دفترچه ی خود ثبت کنید که باعث میشود خودتان را بهتر بسنجید.

ممکن است در بعضی مواقع دانش آموزی باشد که هنوز درسش را تمام نکرده باشد، بهترین کار این است که پا به پای دبیر خود مطالب را مطالعه کنید و استرس را در شما کم کند.

چگونه رشته ی مورد نظرم قبول شوم؟
ادامه مطلب

از طرفی اکثر مدارس کار تدریس مباحث دروس را قبل از عید و تا انتهای فروردین تمام کرده‌اند این داوطلبان در این زمان باقی‌مانده باید مرور و تکرار فراوان دروس خوانده شده را داشته باشند. با برنامه ریزی عالی میتوانید به تثبیت هر چه بیشتر مباحث در ذهنتان کمک کنید. و با تست زدن و مرور کردن میتوانید بهتر تمرین کنید

هر کس روش خواندن خودش را دارد!

هرکس روند درس خواندن خودش را دارد پس نباید درس خواندتان را با بقیه مقایسه کنید بهتر است هرجور که راحت هستید درس بخوانید زیرا که هرکس هدف خودش را دارد پس نیازی به مقایسه کردن روش درسی و هدف ندارید. برنامه ریزی برای ماه های اخر کنکور با اوج یادگیری

نت برداری کنید:

برای درس خواندن گفتیم حتما نت برداری کنید این نت برداری ها بسیار برای شما میتواند خوب باشد و به شما کمک کند در زمان حال حاضر بهترین منبعی که می‌توانید برای مرور مباحث مختلف از هر درسی استفاده کنید همان خلاصه‌ها و یادداشت‌هایی هستند که در حین مطالعه در طول سال تحصیلی برداشته‌اید.

دروس عمومی:

دروس عمومی شاید خواندنش خسته کننده به نظر برسد اما یادتان باشد که در عین کسالت آور بودن  گاهی میتوانند شیرین هم باشند.

همچنین شما نباید از اهمیت مطالعه این دروس در زمان نزدیک کنکور غافل باشید زیرا که دروس عمومی میتوانند بسیار نمره آور باشند. یادتان باشد مهم ترین گزینه علاوه بر مطالعه روزانه دروس عمومی، شما حتماً باید به تست زدن هم بپردازید مخصوصا تست های زمان دار.

بررسی آزمون‌های زمان دار برای دروس عمومی سرعت عمل شما را افزایش می‌دهد و باعث افزایش دقت شما در مواجهه با تست های دروس عمومی در کنکور سراسری می‌شود.

از طرفی اگر در آزمون‌های زمان دار برای درس‌های عمومی در مبحث خاصی مثل قرابت معنایی ادبیات و یا ترجمه عربی و یا هر موضوع دیگری در چند آزمون احساس ضعف کردید می‌توانید سریعاً اقدام به رفع کردن مشکل خودتان در آن مبحث کنید. کنترل زمان یا مدیریت زمان خودش در کنکور خودش یه آپشن به حساب میاید و شما را به جلو می اندازد.

سوالات عمومی گروه های دیگر را بررسی کنید

شما در این حین می توانید برای اینکه در دروس عمومی جهش بزرگی داشته باشید سوالات عمومی گروه های دیگر را از خود آزمون بگیرید. به عنوان مثال داوطلب گروه ریاضی می تواند سوالات عمومی رشته های تجربی و انسانی و هنر و زبان را نیز بررسی کند.

دروس اختصاصی ریاضی

دروس اختصاصی از جمله ریاضی و فیزیک که بیشتر جنبه حل کردنی دارند، بهتر است بسیار در تست زدن آن تمرین کنید به پیشنهاد ما تست های جامع بسیار میتوانند برای شما موثر باشند. برنامه ریزی برای ماه های اخر کنکور با اوج یادگیری

که با تمامی تیپ سوالات آشنا میشوید، بعد از پاسخ دهی به سوالات و در حین تحلیل پاسخ‌ها ممکن است که چندین سوال را پاسخ نداده و یا اشتباه پاسخ داده باشید. در این صورت می‌توانید به کتاب و خلاصه‌های خودتان رجوع کنید و نکات را برای بار مجدد نگاهی بیندازید، این تمرین میتوانند برای شما بسیار تاثیرگذار در آینده ی کنکور شما باشد

روش درس خواندن برای کنکور فیزیک دوازدهم استاد مسعودی
ادامه مطلب

تست کنکور

در این زمان به توصیه ی مشاوران اوج یادگیری باید اولویت اول شما تست های 5 سال اخیر و الویت دوم شما تست های 10 سال اخیر باشد. بهترین کار این است با توجه به اینکه سبک سوالات در تمامی دروس مانند سال‌های گذشته است تمام تمرکز خودتان را بر روی سوالات کنکور سراسری بذارید.

9_ توجه به نکات مهم

در این دو ماه باقی‌مانده میتوانید کار هایی انجام دهید که بسیار برای شما نتایج خوبی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال دانش آموزی می‌گوید که در مبحث آرایه‌های ادبی و یا قرابت معنایی احساس ضعف می‌کند و قادر به پاسخ گویی به سوالات این مباحث نیست توصیه ما به این داوطلبان این است.

که برای این طور مباحث روزی 20 تا 30 دقیقه زمان اختصاص دهید و تست های کنکورهای سال‌های گذشته را با دقت بررسی کنید. بدون شک از نتیجه ای که به دست می‌آید که بسیار تعجب برانگیز است. برنامه ریزی برای ماه های اخر کنکور با اوج یادگیری

با فراموشی چه کنیم؟

خیلی از دانش آموزان فکر میکنند که نکند شاید مطالبی را که قبلا خوانده بودیم فراموش کرده ایم این تفکر به علت نزدیکی به کنکور سراسری در ذهن اکثر قریب به اتفاق دانش آموزان وجود دارد و فقط باعث به وجود آمدن خستگی و استرس میشود.

این حس باعث می‌شود دانش آموزان دچار وسواس فکری شوند و تمامی مباحث را مجدد مطالعه کند، این کار وقت او را به شدت خواهد گرفت و باعث خستگی و سردرگمی آنان میشود.

مطمئن باشید اگر این زمان باقی‌مانده را با دقت و با برنامه ریزی اصولی باید مطالعه کنید و تمام مباحث را جمع بندی کنید.

کمی به خودتان توجه کنید:

برخی دانش آموزان فکر میکنند با داشتن کنکور باید از خواب و غذا که حیاتی ترین بخش بدن آنان را تشکیل میدهند غافل شوند در صورتی که روند خواب و خوراک باید به گونه ای تنظیم باشد که شاداب ترین چهره و با نشاط ترین ذهن را داشته باشید.

جسم بر روح تاثیرگذار است پس به جسم خود برسید ورزش کنید تفریح کنید خوب بخوابید و غذاهای مقوی بخورید. این نکات بسیار بر شما تاثیرگذار خواهد بود که در ماه های نزدیک به کنکور همچنین ذهن و جسمی داشته باشید تا بهتر بتوانید شرایط را کنترل کنید.

سوالات نشان دار را دوباره تمرین کنید

در طول سال تحصیلی در حین تست زنی در منزل و یا در آزمون‌های آزمایشی قادر به پاسخ گویی به بعضی از تست ها نبودید.

و با توجه با توصیه ای که داشتیم آن‌ها را علامت گذاری کرده‌اید. در این زمان باقی‌مانده می‌بایست مجدد به پاسخ گویی به آن تست ها اقدام کنید. برنامه ریزی برای ماه های اخر کنکور با اوج یادگیری

از خودتان آزمون بگیرید

شرایط اتاقتان را مانند روز کنکور کنید در را ببندید و روی صندلی بنشینید و لباس رسمی بپوشید و زمان بگذارید و تست ها را حل کنید در پایان میزان عملکرد و زمان بندی را میتوانید متوجه شوید.

در خرداد ماه و در زمان جمع بندی شما می بایست آزمون‌های سراسری 7 سال اخیر را به صورت 3 روز در میان در قالب آزمون رسمی از خود امتحان بگیرید.

دقت داشته باشید که در این آزمون‌ها شما باید خود را در سر جلسه کنکور سراسری تصور کنید و با لباس رسمی به آزمون پاسخ دهید.

شما بعد از برگزاری آزمون باید با دقت دو چندان جواب هایش را بررسی کنید و در دو روز و نیم باقی‌مانده تا آزمون بعدی به مطالعه ضعف های خود در آزمونی که برگزار کردید بپردازید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *