نکات مشاوره ای

اوج یادگیری عربی با کنکور آسان است

اوج یادگیری عربی با کنکور آسان است

اوج یادگیری عربی با کنکور آسان است … عربی یکی از درس هایی است که به صورت عمومی برای تمامی رشته ها قرار داده شده است همچنین در رشته ی انسانی علاوه بر عمومی به صورت اختصاصی هم قرار داده شده است.

برخی دانش آموزان خواندن این درس را بسیار سخت میدانند و فکر میکنند بهتر است آن را حذف کنند یا اصلا به تست زدن درباره اش فکر نکنند. اما این کار بسیار اشتباه است مخصوصا حذف کردن درس عمومی زیرا درس عمومی میتواند نمره ی خوبی را برای شما کسب کند.

دی وی دی های آموزش عربی کنکور

در چند سال اخیر، با مفهومی شدن سوالات کنکور، والدین بسیاری با هدف یادگیری کامل و موفقیت در کنکور، اقدام به خرید دی وی دی های آموزشی از موسسات مختلف می کنند. دی وی دی های آموزش کنکور، به دلیل کیفیت بالای صدا و تصویر استاد، آموزش کامل مباحث و مطابق با آخرین تغییرات کنکور، مورد استقبال بالایی قرار می گیرد.

اما بهترین دی وی دی آموزش عربی کنکور چیست؟

بهترین دی وی دی آموزش کنکور، شامل آموزش کامل مفهوم و روش تست زنی مباحث طبق بودجه بندی کنکور می باشد. استاد حسین احمدی و استاد سعید جوکار، مدرسین عربی اوج یادگیری، کنکور آسان است، مباحث عربی کنکور را به صورت آموزش مفهومی و آموزش روش تست زنی در کمترین زمان ممکن، در دی وی دی های آموزش خود ارائه داده اند.توصیه ی ما این است که حتما با کمک برنامه ها و مشاورین اوج یادگیری را دنبال کنید چرا که میتوانید موفق شوید. با اوج یادگیری راهکار های جدیدی را می آموزید. نکته ی دیگر درباره برنامه ی اوج یادگیری باید بگوییم این است که برنامه اوج یاد گیری یک برنامه آموزشی تلوزیونی است که زیر نظر انتشارات گیلنا در حال فعالیت است.

چگونه عربی کنکور را مطالعه کنیم؟

اگر می‌خواهید تراز مناسبی برای درس عربی کسب کنید باید با ماهیت این درس به خوبی آشنا شوید و همچنین با تیپ سوالات آن هم آشنا شوید درس عربی به دلایل مختلف برای دانش‌آموزان شیرین نیست و بیشتر داوطلبان به صورت اجباری این درس را مطالعه می‌کنند. کنکور آسان است به شما میگوید که چگونه به سوال عربی کنکور پاسخ می‌دهیم.

1_توصیه ی اوج یادگیری این است که حتما ابتدا کتاب درسی را با دقت و تمرکز بالا بخوانید. متن کتاب درسی عربی را به خوبی بخوانید و تمامی نکات آن توجه کنید همچنین با تکرار و تمرین حتما با ممارست بالا به حل تمرین دررس ها بپردازید.

خرید حضوری و غیر حضوری پکیج دروس عمومی اوج یادگیری
ادامه مطلب

2_ حتما در نظر داشته باشید که در جلسه ی کنکور باید سرعت و عمل بالایی داشته باشید پس اگر با تمرین بتوانید به حل تمرین ها و تست برسید، میتوانید زمانتان را به خوبی برای کنکور مدیریت کنید

3_ بعد از مطالعه کتاب درسی یا مرور لغات و ترجمه و… ، حتما سراغ تست زنی بروید . صبر داشته باشید و این روال را آنقدر تکرار کنید تا سرعت شما در تست زنی افزایش یابد.

4_می توانید تست ها را برای بار دوم نیز حل کنید که این باعث افزایش سرعت عمل شما می شود.

5_ حتما با کمک هایلایتر لغات و نکات را پررنگ کنید تا یادتان بماند

6_ درس عربی به صورت پیوسته از ابتدا تا انتها به یکدیگر ربط دارد پس به خوبی قواعد سال های گذشته را باید بلد باشید و بعد سراغ کتاب های جدید بروید

7_ روش درس خواندن را گاهی تغییر دهید همیشه نمیتوانید کتاب را دست بگیرید گاهی نیاز دارید کسی درس را به شما توضیح دهد پس بهترین روش داشتن یک دی وی دی آموزش زبان عربی با اوج یادگیری که شما را با دبیران خوبی که دارد از خستگی نجات میدهد. میتوانید دی وی دی ها را تهیه کنید به حرف و توضیحات دبیر گوش دهیدو بعد از نگاه کردن به دی وی دی ها میتوانید به تمرین بپردازید تا هرچیزی کخ اموختید تثبیت گردد.

بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید

بودجه بندی عربی کنکور برای داوطلبان گروه تجربی و ریاضی یکسان است. این بدین معنی است که داوطلبان هر دو گروه به راحتی می‌توانند این بودجه بندی را مطالعه کنند. سوالات عربی در کنکور از ۷ بخش تشکیل شده است:

  1. بخش ترجمه و مفاهیم: ۱۰ سوال
  2. بخش مفهوم لغات: ۱ سوال
  3. بخش متن و درک مطلب: ۴ سوال
  4. بخش تحلیل صرفی: ۳ سوال
  5. بخش حرکت گذاری: ۱ سوال
  6. بخش قواعد: ۵ سوال

بخش ترجمه و مفاهیم:

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مهم عربی کنکور که باید با دقت زیادی آن را مطالعه کنید، بخش ترجمه و مفاهیم است. این بخش از ۱۰ سوال تشکیل شده است و داوطلبان با پاسخگویی به این سوالات، ۴۰ درصد از سوالات عربی کنکور را پاسخ می‌دهند. اما نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه کنید.

نکات طلایی برای موفقیت در کنکور سراسری
ادامه مطلب

1_این بخش شامل سه قسمت، ترجمه عربی به فارسی، تعریب و سوالات مفهومی است.

2_داوطلب در قسمت ترجمه عربی به فارسی باید صحیح‌ترین گزینه مربوط به ترجمه را پیدا کند.

3_داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات تعریب باید با قواعد نیز آشنا باشند.

4_سوالات مفهومی زمان بیشتری در مقایسه با سایر سوالات نیاز دارند. شما باید با دقت هر ۴ گزینه را آنالیز کنید.

5_دانستن لغات برای پاسخ به این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است.

6_تمامی لغات کتاب درسی را با دقت زیادی یاد بگیرید.

7_معنی لغات را باید کاملا متوجه شوید.

8_یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها برای مطالعه این بخش، لغات آخر کتاب عربی است.

9_قسمت کارگاه ترجمه را با دقت زیادی مطالعه کنید. این بخش اهمیت بسیار زیادی دارد.

بخش مفهوم لغات:

یکی از راحت‌ترین بخش‌های عربی، بخش مفهوم لغات است. این بخش از ۱ سوال تشکیل شده است و داوطلبان با این ۱ سوال به ۴ درصد از سوالات عربی در کنکور پاسخ می‌دهند. نکاتی در ادامه به شما برای یادگیری لغات به شما کنکور آسان است یادآور خواهد شد توجه فرمایید. اوج یادگیری عربی با کنکور آسان است

1_تمامی لغات را همراه با معنی آن‌ها به خوبی متوجه شوید.

2_برای اینکه لغات بیشتر در حافظه شما باقی بمانند آن‌ها را در یک دفتر جداگانه یادداشت کنید.

3_ لغات را مرور کنید.

4_تمرین و تکرار نقش بسیار مهمی در یادگیری لغات دارند

5_اصطلاحات و لغات مهم را بیشتر بخوانید.

6_از الگوها و تکنیک‌های رمزگذاری برای یاد گرفتن لغات استفاده کنید.

بخش متن و درک مطلب

یکی دیگر از بخش‌های مهم در عربی کنکور، بخش متن و درک مطلب است. این بخش از ۴ سوال در کنکور سراسری تشکیل شده است. داوطلب می‌تواند با این ۴ سوال، ۱۶ درصد از سوالات عربی کنکور را پاسخ دهد. نکاتی را به شما یادآور خواهیم شد با کنکور آسان است.

1_برای پاسخگویی به این سوالات باید با فعل، افعال، زمان و حرکت‌گذاری به خوبی آشنا باشید.

2_هنگامی که متن را مطالعه می‌کنید دقت بسیار زیادی به لغات و زمان آن داشته باشید.

3_متن را با دقت بخوانید و زیر قسمت‌های مهم آن خط بکشید.

4_سرعت تست زنی در این بخش اهمیت بسیار زیادی دارد.

5_ابتدا متن را با دقت زیادی مطالعه کنید سپس به سوالات پاسخ دهید.

اوج یادگیری عربی با کنکور آسان است

پکیج توضیحات تست زنی یادگیری آسان
ادامه مطلب

 

بخش تحلیل صرفی:

یکی دیگر از بخش‌هایی که باید به آن توجه زیادی داشته باشید، بخش تحلیل صرفی است. این بخش با ۳ سوال، ۱۲ درصد سوالات کنکور را شامل می‌شود. کنکور آسان است با تلاش و ممارست شما پس هرگز فراموش نکنید که اگر می‌خواهید تسلط بیشتری در این قسمت داشته باشید تکرار وتمرین کنید.

1_حل کردن تست می‌تواند مهارت شما را افزایش دهد.

2_شما باید تلاش کنید برای پاسخ به این سوالات، سرعت تست زنی خود را افزایش دهید.

3_طراحان سوال از داخل متن، کلمه‌هایی انتخاب می‌کنند و شما باید به سوالات در مورد ساختار و نقش کلمه‌ها پاسخ دهید.

بخش حرکت گذاری:

اگر می‌خواهید عملکرد مناسبی در عربی کنکور داشته باشید باید بودجه بندی را با دقت زیادی مطالعه کنید. زمانی که شما می‌دانید کدام بخش‌ها، سوالات زیادی دارند برای آزمون، بهتر آماده می‌شوید. بخش حرکت گذاری نیز یکی دیگر از بخش‌های عربی است که تنها ۱ سوال دارد. این ۱ سوال، ۴ درصد از سوالات عربی کنکور را شامل می‌شود.

بخش قواعد:

یکی دیگر از بخش‌های مهم عربی، بخش قواعد است. این بخش بعد از بخش ترجمه از مهم‌ترین بخش‌های عربی کنکور است. داوطلبان باید به ۵ سوال این درس یعنی ۲۰ درصد از سوالات عربی پاسخ دهند. نکات زیر را برای خواندن عربی کنکور رعایت کنید:

1_بخش قواعد بیشتر حالت مهارتی دارد.

2_برای پاسخگویی به سوالات این بخش نیاز به تمرین و تکرار زیاد دارید.

3__مثال‌های کتاب عربی را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

4_تست‌های کنکور در سال‌های اخیر را فراموش نکنید.

کلام آخر

تمامی این نکات گفته شد بدانید سوالات کنکور چگونه خواهد بود و چه ویژگی هایی خواهدداشت.اما باز هم برای کسب رتبه ی خوب بستگی به میزان تلاش و ممارست شما دارد.

باید به خوبی به مطالعه ی عربی بپردازید و تمامی نکات آن را به خوبی فراگیرید وحتما تست آن درس را کار کنید زیرا تست زدن خود میتواند برای شما تمرین محسوب شود همچنین به توصیه ی کنکور آسان است باید به کنکور 10 سال قبل هم مراجعه کنید.

و نکات و تست های را به خوبی بررسی کنید تا با تیپ سوالات عربی آشنا شوید. اگر بتوانید عربی را بخوانید و به خوبی تست بزنید بسیار در کنکور موفق خواهید بود. اوج یادگیری عربی با کنکور آسان است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *