نکات مشاوره ای

انتخاب رشته ی صحیح با مشاوران برتر

قبولی در کنکور 1401 با راهکار های اصولی

انتخاب رشته ی صحیح با مشاوران برتر :در رابطه با کنکور بسیار صحبت ها کردیم، اما بعد از کنکور یک اتفاق مهم دیگری که دارید انتخاب رشته است آن هم به صورت صحیح.

 

اگر رتبه ی کنکورتان بسیار بالا بود یا متوسط بود باید مشاورتان برای شما انتخاب رشته کند. اما اگر تبه ی سه رقمی شدید خودتان هم می توانید انتخاب رشته داشته باشید.

بنابراین انتخاب رشته موضوع مهمی است که باید خیلی مراقب باشید. یک سری احتیاط هایی دارد که در ادامه برای شما ذکر می کنیم.

برای سفارش محصولات کنکور آسان است با شماره های سایت تماس بگیرین

انتخاب رشته:

برای انتخاب رشته ی بسیار صحیح و مناسب باید اولویت بندی هایی برای خود داشته باشید؛ اولین مسئله علاقه، رشته ی مناسب از نظر بازیابی و…، گرایش، دانشگاه و… می باشد.

شما باید این نکات را برای انتخاب رشته در نظر داشته باشید. بسیاری از افراد رتبه های خوبی برای کنکور آوردند اما چون نمیدانستند چگونه باید انتخاب رشته داشته باشند دانشگاه و رشته ایی را انتخاب کرده اند که اصلا به آن علاقه نداشتند،

برای سفارش محصولات انتشارات گیلنا با شماره های سایت تماس بگیرین

بنابراین اهداف و اولویت های خود را مشخص کنید و آن رشته هایی را که مورد نظرتان می باشد باید اولویت های اول شما باشد. شما قبل از کنکور باید علاقه ی خود را نسبت به رشته های مورد نظرتان مشخص می کردید و سپس برای آن علاقه درس می خواندید؛

دندانپزشکی تعهدی
ادامه مطلب

اما بعد از اینکه کنکور را دادید قطعا آن رشته ایی که در ذهن داشتید را می خواهید اولویت اولتان باشد که هیچ ایرادی ندارد حق طبیعی شما است، اما قبل از اقدام به هر کاری خوب است با افرادی که در این رشته درس میخوانند مشورتی کنید؛

اینکه از نظر بازار کار چگونه است؟ این رشته در چه حیطه ایی است؟ باید در نظر بگیرید ببینید که می توانید از پس آن بربیایید؟ مثلا اگر رشته ی ریاضی هستید و نمی دانید مهندسی برق چیست می توانید از کسی بپرسید هیچ ایرادی ندارد.

شاید شما بستگی به تواناییتان بتوانید یا نتوانید در این رشته درس بخوانید. پس در صورت داشتن رتبه ایی بسیار خوب باید توانایی خود را در نظر بگیرید که آیا می توانید در رشته های بسیار سخت یا رشته های اولیه درس بخوانید یا نه؟

برای سفارش محصولات اوج یادگیری با شماره های سایت تماس بگیرین

انتخاب رشته ی صحیح

اگر رتبه ی 1000 رشته ی علوم انسانی باشید و می دانید که می توانید رشته ی حقوق بخوانید اما با روحیات شما سازگار نیست ایرادی ندارد، می توانید رشته ی دیگری را انتخاب کنید.

رشته ی روانشناسی یا رشته ی حقوق نیازمند این هستند افرادی با روحیات بالا و فن بیان بسیار بالا در این رشته ها درس بخوانند اگر نمی توانید ایرادی ندارد رشته های دیگری هست که می توانید با کمی بررسی انتخاب کنید.

یا مثلا در رشته ی تجربی، اگر رتبه ی 5 هزار یا 6 هزار اوردید می توانید علوم آزمایشگاهی، داروسازی، پرستاری، هوشبری قبول شوید، اگر میبینید که در این رشته ها توانایی درس خواندن دارید می توانید انتخاب کنید اما اگر علاقه اش را ندارید تا ظرفیتش را از نظر روحی ندارید ایرادی ندارد می توانید رشته های دیگری را انتخاب کنید که به روحیات شما نزدیک باشد.

اگر رتبه ی کنکورتان بالا بود بهتر است انتخاب رشته را به مشاوران برتریادگیری آسان بسپارید تا بهترین انتخاب رشته را داشته باشید و بهترین رشته قبول شوید.

در هر دو صورت بهتر است انتخاب رشته ایی قوی داشته باشید چه رتبه ی بالایی داشته باشید چه پایین باید فردی برای شما انتخاب رشته کند که توانایی اش را دارد هرکسی نمی تواند انتخاب رشته کند.

برای سفارش محصولات امیر مسعودی با شماره های سایت تماس بگیرین

پکیج کامل آموزش تست زنی دروس عمومی و تخصصی با اوج یادگیری
ادامه مطلب

هدف:

برای درس خواندن باید هدف داشته باشید درس خواندن با هدف بالا به شما انگیزه می دهد تا انتها پیش بروید و سعی کنید موفق باشید، هدفمند بودن علاوه بر انگیزه به شما انرژی و توانایی می بخشد بهتر است قبل از انجام هرکاری هدف داشته باشید.

برای سفارش محصولات یادگیری آسان با شماره های سایت تماس بگیرین

انتخاب دانشگاه:

سعی کنید برای دانشگاه جایی را انتخاب کنید که از نظر مقصد خیلی از محل زندگیتان دور نباشد و بتوانید به راحتی رفت و آمد داشته باشید،

همچنین وضعیت آب و هوایی را در نظر بگیرید شرایط اجتماعی منطقه و فرهنگ ها و آداب و رسوم را حتما در نظر بگیرید زیرا برای درس باید 4 سال در آنجا بمانید پس همه ی این ها بسیار مهم می باشد فقط انتخاب رشته مهم نیست.

دفتر چه انتخاب رشته ی کنکور

بعد از این که نتایج اعلام شد و شانس قبولی برای رشته ایی را داشتید می توانید دفترچه ی کنکور را دانلود کنید، نیازی به چاپ کردن آن نیست هم هزینه ی زیادی صرف می شود و هم مقدار زیادی چوب درختان از بین می رود!

بنابراین دفترچه ی انتخاب رشته ی کنکور را به صورت پی دی اف دانلود کنید و آن رشته ها و دانشگاه های مورد نظرتان را پیدا کنید و داخل کاغذ کد ها را یاد داشت کنید، بعد از آن با ورود به صفحه ی سازمان سنجش می توانید کد ها را در آن بخش وارد کنید.

برای سفارش محصولات استاد احمدی با شماره های سایت تماس بگیرین

رشته های مورد علاوه:

انتخاب رشته اولویت بندی دارد، شما باید اولویت های خودتان را بدانید بهتر است یک کاغذ بردارید و 10 رشته ایی را که به آن علاقه دارید را داخل کاغذ بنویسید. و بر اساس همان می توانید با توجه به دفتر چه ایی که تهیه کرده اید کد های داخل آن را پیدا کرده و وارد سایت سازمان سنج کنید.

نکات مهم:

هرگز از برگه ی انتخاب رشته ی خود برای دوستانتان عکس نگیرید و نفرستید، زیرا در بالای برگه مشخصات امتحانی که دادید نوشته شده است هم چنین تمامی آن شماره های شناسه و… مختص شما می باشد اگر کسی اهل شیطنت باشد می تواند برگه ی انتخاب رشته ی شما را به اسم خودش مصادره کرد،

بنابراین حواستان باشد که از برگه ی انتخاب رشته ی خود برای کسی عکس نفرستید حتی صمیمی ترین رفیقتان. اگر می خواهد مانند شما انتخاب رشته کند می توانید کد هایی را که زده بودید را برایش بفرستید.

نتیجه گیری

برای انتخاب رشته ی صحیح بهتر است با مشاورانی مشورت کنید که شما را از نظر رشته و دانشگاهی آگاه کنند تا خدای نکرده دچار اشتباه نشوید. انتخاب رشته ی کنکور بسیار مهم است، می توانید برای انتخاب رشته ی صحیح با مشاوران برتر همراه باشید.

برای سفارش محصولات عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین

ارتباط مستقیم با رسول فراهانی

شماره تماس 09121967648

02122130931

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *