نکات مشاوره ای

انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری

در واقع در یک کلام به شما می گوییم که انتخاب رشته کنکور سراسری بسیار حائز اهمیت دارد. چرا که کوچک ترین اشتباهی در اولویت بندی موجب خواهد شد سرنوشت او تغییر یابد و فرد شانس خود را از دست دهد و بایست یک سال دیگر پشت کنکور بماند. از اینرو بایست به موارد و نکاتی از قبیل چگونگی اولویت بندی، وارسی و آنالیز دقیق کارنامه و… توجه نماید. در ادامه در این مطلب از آسان یادگیری همراه ما باشید تا در رابطه با انتخاب رشته کنکور سراسری گفتگو نماییم.

چنانچه که دواطلبی بعد از مشاهده نتایج کنکور مجاز به انتخاب رشته  باشد یکی از مهم ترین پارامتر های که با آن روبرو است انتخاب رشته خواهد بود. دلیل اهمیت آن این است که اگر به صورت صحیح انجام گیرد فرد می تواند وارد دانشگاه شود و در رشته مورد نظر به تحصیل بپردازد. اولین نکته در این رابطه این است که دفترچه راهنما که هر ساله منتشر می گردد به درستی و با دقت مطالعه نماید سپس بر اساس وضعیت رتبه خود فهرستی از اولویت های خود تهیه نماید.

پس از آن برای آنکه نگرانی از این بابت نداشته باشد از یک مشاور کاربلد و مجرب که تجربه کافی در حیطه انتخاب رشته کنکور سراسری دارد کمک بگیرد. این نکته را خاطر نشان کنیم که هر دواطلب با تطبیق رتبه خود با رتبه قبولی های سال قبل به خوبی خواهد توانست یک دید اولیه بدست آورد.

مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری

طبق روال هر ساله انتخاب رشته کنکور سراسری به وسیله سایت سنجش صورت می گیرد. از اینرو همه ای دانش آموزان و افرادی که در کنکور شرکت کرده اند . امکان انتخاب رشته برای آن ها فراهم خواهد بود. در ادامه مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری را برایتان شرح خواهیم داد.

  • در قدم اول شما بایست به سایت سنجش مراجعه کنید.
  • سپس دفترچه را دانلود و آن را مطالعه کنید.
زمان بندی تست زنی باید چگونه باشد؟
ادامه مطلب

 

مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری

 

 

  • در این مرحله شما بعد از انتخاب گزینه انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری از سه طریق خواهید توانست فرآیند انتخاب رشته را طی کنید.

مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری

درنظر داشته باشید که: شما برای یادگیری بهتر دروس می توانید از بسته های یادگیری آسان و اوج یادگیری استفاده نمایید برای تهیه ی این بسته ها می توانید به سایت آسان یادگیری مراجعه نمایید..

نکاتی برای انتخاب رشته کنکور سراسری

یکی از مواردی که تاثیر مستقیم و زیادی در آینده و موفقیت افراد دارد فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد. از اینرو داوطلب بایست با داشتن اطلاعات تکمیلی از دوره های روزانه، پیام نور، شبانه و غیر انتفاعی نسبت به انتخاب رشته اقدام نماید. داوطلب این امکان را دارد تا ۱۵۰ کد رشته را انتخاب نماید ولیکن بایست ترتیب درستی را اتخاذ نماید. تصور کنید شما تحت عنوان یک داوطلب رشته های بهتر را در پایین فهرست درج کند.

در این صورت نرم افزار سازمان سنجش از اول فهرست شروع به وارسی خواهد نمود. از اینرو اگر در یک رشته قبولی داوطلب را تأیید نماید دیگر انتخاب های بعدی او را وارسی نخواهد کرد. به همین دلیل است که تاکید می کنیم در نحوه چینش با دقت عمل کنید. بهتر است که انتخاب های خود را بر طبق چهار معیار بچینید. علاقه، هزینه و مسیر و کیفیت چهار معیار اصلی خواهد بود؛ و بر همین اساس انتخاب های خود را در سه گروه جای دهید.

 

نکاتی برای انتخاب رشته کنکور سراسری

  • به این صورت که در گروه اول رشته های را جای دهید که شانس قبولی شما کم می باشد و ایده ال ترین انتخاب برای شما می باشد.
  • در گروه دوم رشته های را جای دهید که بر اساس قبولی های سال قبل باشد و زمانی که رتبه خود را با آن تطبیق می دهید قبولی شما حتمی می باشد.
  • در نهایت در گروه سوم رشته های را قرار دهید که قبولی در آن رشته منطقی می باشد. به این صورت که زمانی که رتبه خود را با رتبه های سال قبل مقایسه می کنید رتبه شما به نسبت رتبه های سال قبل که قبول شده اند بهتر می باشد.
همه چیز در مورد خلاصه نویسی برای کنکور
ادامه مطلب

شما می توانید از نرم افزار های انتخاب رشته استفاده نمایید و در این صورت شانس قبولی خود را با توجه به رتبه خود برآورد کنید.

کلام پایانی

کیفیت آموزش در دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد  و در طبقه بندی های مختلفی جای می گیرند. در نتیجه در زمان انتخاب رشته دانشگاه پیشنهاد می کنیم که از این نظر دانشگاه مورد نظر را وارسی کنید. همچنین اگر شهر دیگری را برای تحصیل انتخاب کرده اید بایست به مواردی همچون مسافت، خوابگاه و..‌ توجه نمایید. ما در این مطلب از  آسان یادگیری تلاش خود را نمودیم تا در رابطه با انتخاب رشته کنکور سراسری اطلاعاتی در اختیار شما داوطلبان عزیز قرار دهیم و از نگرانی های شما بکاهیم. امیدواریم در این راستا موفق بوده باشیم.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *