نکات مشاوره ای

استرس کنکور و مدیریت آن

استرس کنکور و مدیریت آن

مدیریت استرس در کنکور با یادگیری آسان  اهمیت بسیار زیادی دارد. بی شک با مدیریت کردن استرس خود می توانید به موفقیت های تحصیلی برسید و در کنکور رتبه قبولی را کسب کنید. مطمئناً برای تمام داوطلبان، کنکور استرس زا است و آن ها در طول دوران کنکور استرس و فشار روانی زیادی را تجربه می کنند. اگر به مدیریت کردن استرس و اضطراب بی توجه باشید مطمئناً استرس و اضطراب شما بر روی نتایج کنکور تاثیر می گذارد. کنترل استرس یک مهارت است که داوطلبان کنکور برای رسیدن به هدفشان باید استرس خود را مهار کنند. کنترل کردن استرس یک ابزار برای رسیدن به اهداف است. بنابراین با مهار کردن و کنترل کردن استرس می توانید بهتر درس بخوانید. استرس کنکور را میتوانید با نکات مشاوره ای یادگیری آسان آن را به حداقل برسانید!

ترس از ناکامی مانعی بر کنترل استرس کنکور

استرس و اضطراب، فشار روانی در دوران کنکور باعث می شود تمرکز داوطلبان از بین برود و دچار ناامیدی شوند. استرس و اضطراب می تواند سبب ایجاد بیماری های روحی در داوطلبان شود و انگیزه آن ها را کاهش دهد. مدیریت استرس در کنکور یک کار بسیار مهم است، زیرا باعث می شود تمرکز داوطلبان بر روی درس افزایش یابد. دخترانی که دچار فشارهای روانی و عاطفی و استرس هستند مطمئناً به جای درس خواندن و جمع بندی در دوران کنکور مدام ناامید هستند و به نتایج منفی کنکور و پیامدهای آن فکر می کنند. با استفاده از پکیج های منحصر به فرد اوج یادگیری میتوانید یک نتیجه عالی در کنکور خود کسب کنید. یک با فکر کردن به نتایج کنکور مطمئنا زمان خود را برای آماده شدن تلف می کنید و در درس خواندن و مطالعه کردن عقب می مانید. مطمئنا استرس باعث ایجاد بیماری های جسمی و روحی برای فرد داوطلب می شود.

منابع زیست شناسی کنکور 7منبع طلایی
ادامه مطلب

نقش والدین در کنترل استرس کنکور

پدر و مادرهایی که دائما در حال تخریب فرزند خود هستند باید بدانند که رفتار آن ها تاثیر منفی بر روی روحیه فرد داوطلب می گذارد و باعث می شود فرد داوطلب نسبت به کنکور انگیزه خود را از دست بدهد و دچار فشارهای روانی و استرس شود در نتیجه تاثیر منفی بر نتایج کنکور می گذارند. اما خانواده هایی که فرزند خود را تشویق به درس خواندن می کنند و استرس و اضطراب را از فرزند خود دور می کنند می توانند تاثیر مثبتی بر روی نتایج کنکور فرزند خود بگذارند، زیرا با دور کردن استرس انگیزه فرزند خود را افزایش می دهند و داوطلب با اعتماد به نفس کامل اقدام به مطالعه و جمع بندی کنکور می کند و در نهایت می تواند نتایج مثبتی به دست آورد. مدیریت استرس در کنکور از وظایف پدر و مادر است که باید رعایت کنند زیرا والدین باید با نگرانی بیش از حد خود باعث ایجاد بیماری های روحی در فرزند می شوند.

راه های کنترل استرس کنکور

برای مدیریت استرس در کنکور باید یک برنامه ریزی و مدیریت زمان داشته باشید تا بتوانید مطابق با برنامه ریزی پیش بروید و استرس و اضطراب خود را از بین ببرید. تکنیک مدیریت زمان می تواند تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن استرس و کنترل آن داشته باشد، زیرا افراد داوطلب با مطالعه کردن بر اساس زمان بندی می توانند در مدت زمان کوتاهی حجم زیادی از مطالب را مطالعه کنند. در ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید و مطابق با هدف خود برنامه ریزی کنید. مطمئنا با تعیین هدف انگیزه شما برای قبولی در دانشگاه افزایش می یابد و استرس شما از بین می رود. خواب با کیفیت و مناسب می تواند تاثیر زیادی بر روی کنترل استرس داشته باشد. اگر خواب شما با کیفیت و کافی باشد تمرکز شما افزایش می یابد، بنابراین احساس خستگی و استرس از شما دور می شود.

شیوه تست زنی دینی با استاد حسین احمدی
ادامه مطلب

سخن پایانی

مدیریت استرس در کنکور می تواند تاثیر بسیار مهمی در نتایج کنکور داشته باشد. اگر شما داوطلب کنکور هستید به این نکته توجه کنید که باید به اندازه کافی استراحت کنید و در هنگام برنامه ریزی زمان هایی برای استراحت و تفریح کردن در نظر بگیرید تا با درس خواندن احساس کسلی و خستگی نکنید. والدین داوطلبان توجه کنند که با کنایه زدن یا مقایسه کردن فرزند خود با دیگر فرزندان می تواند موجب کاهش اعتماد به نفس فرد داوطلب شوند و موجب می شوند که فرد داوطلب نسبت به نتایج کنکور ناامید باشد و در برخی مواقع ترک تحصیل کند، پس به جای مقایسه کردن باید به فرزند خود توجه کنند و سعی کنند با انگیزه دادن اعتماد به نفس فرزند خود را افزایش دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *